ساز مخالف کانون سردفتران با دستور صریح دادستان کل کشور

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تأکید بر اینکه کماکان تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی و اجباری است، با دستور صریح دادستان کل کشور مخالفت کرد.

ساز مخالف کانون سردفتران با دستور صریح دادستان کل کشور

علی خندانی، امروز در برنامه پارک شهر رادیو تهران همچنان دستور صریح دادستان کل کشور مبنی بر الزامی نبودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی را مخالف قانون عنوان و تأکید کرد: "کماکان تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی و اجباری است."

خندانی در صحبت‌های خود در این برنامه با تأکید بر اینکه بحث ما اجرای قانون است و دفاتر اسناد رسمی قریب به 80 سال است که مرّ قوانین کشور را اجرا می‌کنند، گفت: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال 89 مجلس شورای اسلامی و مادتین 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی آن، تکلیف ما را کاملاً روشن کرده و هیچ ابهامی وجود ندارد، آنجا می‌گوید که نقل و انتقال خودرو را دفاتر اسناد رسمی انجام دهند.

وی افزود: در این ماده قانونی، یک مقدمه‌ای برای تنظیم سند رسمی مهیا و گفته شده، خریدار قبل از اینکه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند برود باید در مراکز راهنمایی و رانندگی حاضر شود تا بررسی اصالت وسیله نقیله، هویت مالک و پرداخت دیون معوقه و تعویض پلاک انجام و بعد از طی این فرآیند، تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی انجام شود. دقیقاً اسم برده شده و ما اعتقاد داریم که کماکان تنظیم اسناد خودرو در دفاتر الزامی و اجباری است و از مردم خواهش می‌کنم که قانون را اجرا کنند.

خندانی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که آیا دادستان کل کشور مغایر قانون صحبت کرده است؟ گفت: مبنای بخشنامه دادستان محترم کل کشور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بود که آن رأی اصلآً موضوعاً ارتباطی به اینکه آیا برای تنظیم سند خودرو به دفاتر اسناد مراجعه شود یا نه ندارد، آنجا بحث وکالتنامه‌ها بود.

وی توضیح داد: بر اساس بخشنامه چند سال قبل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محدودیت‌هایی در خصوص تنظیم وکالتنامه‌ها وجود داشت که آن هم جنبه ارشادی داشت. شکایتی به دیوان شده بود که دیوان هم آن را به درستی ابطال کرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: اعتقاد داریم که این بخشنامه خلاف صریح ماده 29 است و برخلاف ماده قانونی نه می‌توانیم بخشنامه صادر کنیم و نه می‌توانیم تفسیر داشته باشیم.

ماده قانونی اگر ابهام و ایراد و قابلیت تفسیر داشته باشد، مرجع تفسیر آن طبق اعلام قانون اساسی مجلس شورای اسلامی است. در ماده 29 تکلیف کاملاً روشن است و اگر دادستان محترم می‌خواست تفسیری از آن ارائه شود، باید از مجلس درخواست تفسیر می‌کرد.

البته اگر ابهامی وجود داشت که ما اعتقاد داریم در این قانون ابهامی نیست و تکلیف کار روشن و مشخص است. آنچه هم دادستان کل بیان کرده است، تفسیر اوست و ما آن را قبول نداریم.

وی درباره اینکه اگر مردم در دفاتر اسناد رسمی سند خودرو را تنظیم نکنند چه زیانی خواهند دید؟ گفت: الزام به تنظیم سند رسمی برای این است که اگر مشکلی برای سند شما پیش آمد مالکیت شما تثبیت شده باشد.

ریاست اسبق قوه قضائیه هم بخشنامه‌ای دارد که در آن گفته؛ ملاک برای احزار مالکیت سند تظنیمی در دفاتر اسناد رسمی است و تأکید می‌کند که برگ سبز صادره از سوی راهنمای و رانندگی مبنای مالکیت در محاکم ندارد. بخشنامه ریاست قوه قضائیه به قوت و اعتبار خودش باقی است و بخشنامه خلاف آن در آن مقام صادر نشده است و محاکم را دستور دادند که از پذیرش برگ سبز خودداری کنند.

خندانی در پایان اظهار کرد: زیرمجموعه قوه قضائیه باید در مدار و چارچوب قانون حرکت کنند، دیوان عدالت اداری باید در چارچوب قانون رأی صادر کند و دادستان کل کشور هم باید در چارچوب قانون بخشنامه صادر کند. بر این اساس فکر می‌کنم به زودی این مشکل حل خواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • سلام
    0

    هیچکس زورش به سردفتران که با پول مردم هر روز فربه تر می شوند نمی رسد ،گر لازم باشد انها دادستان را هم عوض می کنند

  • مش جمعه
    0

    این چهل سال مفت خوری بهتان ساخته. خجالت بکشید چقدر جیب بری؟ بگذارید مردم یک نفس راحتی بکشند.شما سردفترداران سر و دستانتان به صدها جا وصل هست حالا از خیر این یکی بگذرید.برای انتقال یک ماشین تیبا دو ونیم میلیون ازم پول زور گرفتند انگار گردنم را می زدند.

  • مجید
    0

    روتو برم بشر اینا دیگه خیلی پر رو تشریف دارن به خاطر اینکه منافشون به خطر افتاده خودشونو به در و دیوار میزنن

  • عدالت مرده است
    0

    مسئله حیثیتی شد ، اگه حرف دادستان لغو بشه ، یعنی مثل همیشه پول بر عدالت پیروز است

  • اسفندیار
    0

    رای دیوان و نظر دادستان محترم برای من ملاک عمل است. قانون اگر ایراد دارد برابر نظر دیوان و دادستان باید اصلاح شود مگر هر قانون غلطی تا ابد باید ادامه پیدا کند. بالاخره یک جایی می فهمیم این راه اشتباه بوده. حالا دوتا آدم عاقل پیدا شدن متوجه این حرف زور شدن چرا کوتاه نمی آیید؟

  • رضا
    0

    بخاطر منافع یا مفت حاضر نیستند قبول کنند خودرو انوال منقول هست و ربطی به این دفاتر ندارد ۸۹ سال پول مفت مزه کرده

  • علی
    0

    این ها به این راحتی از پول های کلان مفت ، دست نمی کشند .

  • مردم
    0

    این همه مقاومت برای چیست؟ چرا باید پول زور بگیرن؟ مگر خدمت اینها برای راحتی و اسایش مردم نیست؟

  • صفی
    0

    راست گفته جلو دزدی این بابا وهمکارانش گرفته شد. من بجای دادستان کل باشم میبرم در وسط میدان آزادی چوبش میزنم تا اینقدر چرندیات تفت نده .

  • محمد
    0

    تو مملکت ما هر کسی برای خودش یه پا رئیسه کسی نیاز به عمل به قانون نداره همه قانون گزارن...

  • ناشناس
    0

    آقای مسئول! اون موقع که قانون نوشته می شد تعداد خودرو کم بود ولی الان هر روز صدها هزار خودرو معامله میشه و مملکت هم که دلال بازاره. پس قانون خرابه و فعلا هم کسی نیست که درستش کنه. شما هم که به حد کافی جیب تان پر شده. پس لااقل تنظیم سند را مثل سابق اختیاری کنید تا هرکسی خواست بیاد به شما پول مفت بده! نه اینکه ملت رو مجبور کنید به تعداد برگ سبز خودرو، باید سند در دفترخانه تنظیم بشه.

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      اقااااااا حالا تعداد خودرو کم بود بماند ، آن موقع سند و خیلی مراحل انتقال خودرو دستی و خودکار نویسی بود ، ولی امروز دیگه سند سبز خودرو کاملا از طریق سیستم جامع پلیس کشور صادر میشه که نظرم از سند محضری هم بالاتره ، بخدا من یه ماشین سند زدم یک برگ سند به من داد اون دستگاه چاپگرش خراب بود یکی دو خطش خوانا نبود ، اعتراض کردم ، میگه عیب نداره سابقه ات اینجا هست !!

  • امیر
    0

    آقا شما که دم از قانون می زنید کجای قانون ذکر شده که تنظیم سند در دفترخانه اجباری هست؟!! چرا همیشه تفسیر به رای می کنید!

  • منتظر
    0

    یعنی مجلس و قوه قضائیه زورشان به این زورگویی نمی‌رسد‌؟ .واقعا هر کس هر جور می‌تواند ملت مظلوم را میچاپد.پس این ملت به کجا پناه ببرند .پس عدالت کجاست ؟ بچاپید.. این مجلس و قوه قضائیه کلاهشان دیگر پشم ندارد که اگر داشت این چپاولگران وزورگویان به ملت نه تنبیه که اساسی ادب می‌کردند.

  • علی
    0

    چرا دفاتر اسناد مفتخور دستور دادستان کل کشور قبول ندارند . چون با صدور یک سند خود رو در مدت یک ربع ساعت بسته قیمت خود رو تا چندین ملیون کاسب هستند .

  • سلیمان
    0

    بقول مدیری بلاخره چی شد

  • روحانی
    0

    معلومه داری میسوزی پولای مفت و باد اورده دارین از مردم می گیرین دزدا

    نظرات شما -
    • ناشناس آملی
      0

      کانون سردفترداران حاضرند ملت در عذاب باشه تا پولی گیرشان بیاد ای لعنت بر شرفتان

  • عادل
    0

    این ده چند تا کدخدا داره؟؟؟

  • مردم فقیر و جیب خالی
    0

    ای مجلسسسسسسس انقلابی چرا تو دهن این زالوصفتان نمی زنی و به کمک مردم فقیر و بی نوا نمی ایید،تا ببینیم باند آقای خندانی بعدا چه سازی را کوک می کنند برا زدن جیب مردم.ایا هیچ آدم عاقلی هم پیدا می شود که فکر کند صنف دفترخانه جماعت برای وصول حقوق دولت این قدر خود را جر می دهد و در مقابل زمین و زمان ایستاده است؟؟؟؟؟؟

  • کلفت شدگان
    0

    عمرا اگر حریفشان بشوید

  • رضا
    0

    از اول هم سند نمیخاست محضردارها از ابهام قانون سو استفاده میکردنند کالای منقول سند محضری نمیخاد مثل یخچال و لباسشویی و دوچرخه

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر این مجلس و نمایندگانی که چندین سال است این موضوع را حل نکردند کلا مجلس را تعطیل کنید از هزینه های کشور کم میشود

  • Amir
    0

    میری دفترخونه برای انتقال سند یه 206 مدل 82 نهصد هزار تومن میگیره.مگه چکار میکنن؟چارتا عدد رقم و اسم و فامیل رو میزنن تو سایت و یه پرینت و دو تا امضا و یا علی.این همه پول برای چی میگیرن؟؟؟؟ تازه اینجاش جالبه که برای مدل های مختلف و انواع ماشین ؛ پولهای مختلف میگیرن.اما یه کار رو انجام میدن. به خاطر همین پولهای مفته که همه سر دفتردارها میلیاردرن.

    نظرات شما -
    • سید
      0

      بساط مفت خوری از ملت بد بخت جمع شده اساتید ناراحت هستند . ناراحتند که چرا منبع در آمد عظیم جمع شده .اینان فکر جیب خود هستند نه مردم .کجای دنیا برای یک خودرو دو تا سند مالکیت صادر می شود ؟

  • علی
    0

    اصرار ورزیدن فقط برای دزدی و پول زور گرفتن دفتر اسناد هست

  • مهدی
    0

    مجلس مصوبه و تایید کند و موضوع حل شود

  • سید
    0

    کم خوردید در این سال ها مفت مفت حالا راضی نمی شوید بکشید کنار ؟ حکایت شما مثل حکایت شاه می بخشه شاه قولی نمی بخشه است . برو بابا دل شما خوشه بشینید تا مردم بیایند .

  • ناشناس
    0

    اقایون خانها خودتو تو درسر ندازید وقتی تو درسر بیفتید نه دادستان کل کشور و نه راهنمایی به دادتون نمیریه من یه تویوتا کمری خریدم تعویض پلاک کردم گفتن لازم نیست بری دفتر خونه من هم نرفتم هیچی کسی که من ازش خودرو رو خریدم دراثرکرونا فوت کرد سال گذشته وراث رفتن برای انحصار وارثه هیچی یند به نام متوفی بودخودرو که من تمام پولشو داده بودم کل وراث هم خبر داشتن چک و قولنامه موجود بود ماشین دو گرفتن از من دستم به هیجا بند نشد وراث گفتن برو پولتو از پدرمون بگیر پس ارزش نداره برای یک و دو تومان مالتون رو هوا باشه

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      اگه قولنامه معتبر با دوتا شاهد داشته باشین مشکلتون حل میشه جناب. در فقه و قانون اسلامی ما مهم قولنامه با دوتا شاهده تمام. شما وقتی ماشین میخری قولنامه کردی با دوتا شاهد دیگه کار تمومه ومالکین اون برگ سبز و سن محضری برا کارهای اداریه

    • به ناشناس
      0

      ناشناس ، احتمالا تو همدست دفترخانه ها هستی !

  • منم مختار رزمنده دفاع مقدس
    0

    غلط اضافه میکنید ساز مخالف بزنید شما جیبر مدرن هستین وقتی دادستان کل کشور میگوید نیاز نیست بگید چشم کیسه واسه پول ملت ندوزید خجالت بکشید دودوزه بازان

  • م
    0

    سالها پول مفت خوردن بهشون ساخته حالا خیلی سخته دل کندن من درکشون میکنم عزیزان مال مفت بکسی وفا نکرده یادم نمیره برای نقل و انتقال یه پی کی درب و داغون چه مبلغی از من طلب میکردن وقتی اعتراض میکردم میگفت دست ما نیست این نرخ اتحادیه اس ای لعنت بر شما و اتحادیه تون مفت خورا

  • محمد
    0

    دزد بی ریشه واقعا حالا میفهمم چرا رضا خان مجلس رابه توپ بست

  • علی
    0

    احتمالا که پول های زیادی برای حل شدن مشکلشون خرج می‌کنند تا مردمی که از سر نداری ماشینشون رو تلکه کنن.

  • دزدهای یقه سفید
    0

    دزد سر گردنه واقعا اینها هستند ، باید بررسی بشه با لاریجانی سر و سری داشتند یا نه

  • دلسوز
    0

    عرضه دولت و دادستان کل کشور را در ماجرا می ستجیم که در مقابل زیاده خواهی سردفتران بیاستند که پول زور از مردم نگیرند برای چند خط سند چندین میلیون تومان می گیرند کوفتشان باشد

  • اشنا
    0

    دادستان کل کشور یا باید حرفی نمی زند والان که زده باید سر حرفش بیاستد

  • ذبیح الله قادری
    0

    نانتان آجر شده وگرنه دلتان به حال مردم نسوخته و همچنان دنبال ادامه راه غارت مردم بیچاره اید. برگ سبز کافی و قانونی است . دست ازسرمردم بردارید

  • ناشناس
    0

    عجب ادمهای مفت خورین

  • بی جا میکنی
    0

    اصلا خودرو و نقلیه ربطی به دفتر اسناد نداره ، مثه اینه که برای خرید یخچال و کولر و تلویزیون و قالی و.... بعدش بری دفتر اسناد سندش رو بزنی به نام ، تا که وقتی دزد اومد بردش بعد بتونی اثبات کنی که مثلا اینا رو خریدی و صاحبش بودی ؟ اصلا معنی نمیده !!! یا مثلا پیراهن پ شلوار پات هم سند بزنی ، وقتی هیچ چیز سر جاش نباشه همین میشه .

  • ت
    0

    مجلس بایستی تکلیف مردم را یکسره کند و به این جار و جنجال ها پایان دهد.ادم شک می کند که مجلس هم دوست داره این قضیه هی کشدار بشه،الان دادستان کل بایستی علیه خندانی اعلام جرم کند ،آیا این کار را می کند؟،؟؟؟.این کار ظرف ده دقیقه در مجلس قابل حل است با یک تفسیری از قانون خودش،مجلس جایی که به نفع مردم است ورود نمی کند ولی جایی که به ضرر مردم است ورود می کند و قانون ضد مردمی وضع می کند

  • ال،امنیت
    0

    آقای سردفترشمابرای قانون دلسوزی نمیکنی واسه جیب خودتون تلاش میکنی شماغلط میکنی دستوردادستان رونادیده میگیری درودبه دادستان عزیز

  • الله اکبر
    0

    برای بنام کردن یه ماشین میلیونی پول میگیرن اخه این پول در قبال چه عملی میگیری نشستن زیر کولر گازی و زمسون تو اتاقهای گرم و صندلیهای انچنانی تو بهترین ساختمانها و پول یامفت میگیرن یه کارگر صب تا شب زحمت میکشه ۲۰۰ تومن میگیره اینها روزی چند میلیون به جیب میزنن کار خاصی هم نمی کنن حرومتون باشه انشاالله گلوتون پائین نره دزدای سر گردنه یه مهر میزنن تو یه ورق مینویسن گپی برابر اصل ۳۰ ثانیه میشه میگن هر ورق ۳۰ هزارتومن حرام اندر حرامه اقا این پول شرعا در قبال عمل باید قرار گیره اقا این چه عملی هست

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      شرع کجا بود مرد مومن من کسی رو میشناسم که بالای 30 سال هست کارخونه هاش با فرار مالیاتی بالای 700-800 میلیارد جمع کرده بعدش میخواست بره مکه رفت قم با 50 میلیون مالش رو حلال کرد و رفت باخیال راحت بعد میگیم اون اسقف کلیسا مردم رو از طرف خدا میبخشه اون حداقل مجانی از طرف خدا می بخشه ما پولشم نقد حساب میکنیم و اخرشم میگیم پیش ما بیا دوباره -- یه بار فایده نداره

  • ایرانی
    0

    اقا از نمایندگان چه توقعی دارید که کامنت میذارید ومیگید ورود کنن من با یه دفتر خانه صحبت میکردم گفتم اقای فلانی (الان نماینده مجلس هست)که رئیس کانون سر دفتر داران بود و خودش دفترخانه داره میدونی دفتر خانه اش کجاست گفت بله گفتم از کجا میشناسی؟ گفت سالی یکی دوتا مشتری که ثبت ملک چند صد میلیاردی دارن بهشون میگیم این سند رو باید در فلان دفترخانه (که مال رئیس کانون سردفترداران هست)ثبت کنی بله این کار را برای خودشیرینی و پیشکشی انجام میدن تا از امتیاز پیش رئیسون برخودار بشن رئیس کانون سردفترداران سابق الان نماینده مجلسه حالا می خواهید به ضرر کسانی که اسب پیشکشی براش می اوردن کار کنه و قانونی تصویب کنه که به ضرر خودش و همچراغ هاش باشه اقای خندان راسش بگو این حرف من تائید میکنی یا نه این مملکت هرگز درست نخواهد شد حرام خوری عین حلال خوری شده و فضیلت و معروف است و حلال خوری منکر و حرام خوری شمرده میشود کاش قوه قضائیه به کار ورود میکرد واز فساد های دفترخانه ها جلو گیری میکرد

  • ايرانى
    0

    واقعاًاين مملكت صاحب نداره!!!؟؟؟ببينيدتاچندروزه ديگه دادستان كل حتماً جابجا خواهندشد!!!والااين آقاجرأت نميكرداينقدرمحكم رجزبخواند،لعنت برشمامسئولين كذاب،

  • ایرانی
    0

    دزدان سر گردنه ببینید چقدر مسخرس. .من یه وام تعمیراتی چهل میلیونی تعمیرات گرفتم از بانک مسکن حساب کردم با خرید اوراق وسود بانک 34درصد پام آب خورد وجالب اینجاست که بانک میخواهد سند خانه را برای این چندر غاز باوجود نامه کسر حقوق بازنشستگی در رهن ببرد وعجیب تر آنکه ضمانت دوم یعنی رهن سند ازمن ولی هزینه دفترخانه هم که حدود یک میلیون وسیصدهزار تومان یعنی بیش از سه درصد بهره اضافه باز ازمن گرفتند حالا یک سوال از علمای حقوق دارم بانکی که ضمانت کسر حقوق را گرفته سند خانه را برای طیب خاطر خود میخواهد در رهن ببرد که ضرورتی هم نداره چرا من هم سند بگزارم وهم هزینه بدهم ؟اگر بانک میترسه خودش هزینه بده چرا من پرداخت کنم ؟ آیا این تبانی بین دفترخانه وبانک نیست؟ آخه چه دلیلی داره با وجود گواهی کسر حقوق بازنشستگی آنهم برای چندر غاز وام که پول دو متر مربع خانه هم نمیشود خانه در رهن بانک رود؟به نظر من اغلب هزینه های بین بانک ودفتر خانه ها یک تبانی ودزدی آشکار است ودفتر خانه وبانک عین دزدان سر گردنه از ناچاری مردم نهایت استفاده را میکنند.به جز این اغلبشان خارج از تعرفه نیز پول از مردم میچاپند.

  • ناشناس
    0

    چقدر این محضردارها خودشون رو برا سند ماشین جلو چشم مردم ذلیل کردن و شان اجتماعی شغلشون رو از بین بردن

  • ا
    0

    اینقدر پول مفت خوردن که دادستان راهم زیرسوال می برند

  • حسن
    0

    باید سند خودرو حذف شود و برگ سبز بعنوان سند اصلی توسط راهنمایی نقل و انتقال یابد

  • هوشنگ
    0

    سلام به دوستان گرامی بنده سالهاست تو کار ماشینم یه توصیه... ماشین بالای 500تومن رو حتما ببرید دفترخونه قطعی بزنید زیر 500 کلا نیازی به دفترخونه نیست فقط تعویض پلاک کافیه چون فقط نیروی انتظامی پیگیر کار پلاک و قانونشه موفق باشید

  • reza
    0

    کسی که رو حرف دادستان حرف میزنه باید شلاق بخوره-روسای سه قوه نشون بدن چقدر در اصلاح کشور مصمم هست از هیچی نترسید مردم با شما هستند افرادی که اینطوری هستند برکنار کنید

  • اسفندیار
    0

    دوستان عزیز تمام کامنت ها رو خوندم: راه حل دو کلمه است ملت همراهی کند برگ سبز را به عنوان سند بشناسیم. و بین خودمون در زمان خرید و فروش به همین کفایت کنیم گیرهایی که بذای تسلیم کردن ما ایجاد می کنن در صورت همراهی ملی ناچارن بردارن و تمکین کنن به خواست ملت.

  • علیرضا
    0

    تمامی این دفترخانه ها عمده درآمدشون از ثبت خودرو هست به قیمت کارشناسی ثبت میکنن و وصولیهای دولتی رو میپردازن البته با کارتخوان دولتی بعد با قیمت اصلی حساب میکنن و بقیش رو با یه کارتخون دیگه ازت میگیرن تازه این جدا از پول شیرینی هست که دفتر دار برای سرعت بخشیدن به امور ثبت انتقال خودرو از طرفین معامله میگیره شک نکنید که اگه این نون دونی دفترخونه ها جمع بشه دیگه کسی دنبال دفتر داری و ثبت اسناد نمیره همه این ننه من غریبم بازیها مال همینه

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه دوتا نهاد که روح کارشون اجرای قانونه حرف همدیگه را قبول ندارند .البته مشکل از اونجاست که اکثر محاضر مال نور چشمیهاست که حتی امام جمعه را هم اگه باب میلشون نباشه عوض میکنند .همین بساط توی ارسال پیامک هم دیده میشه هرچه خودتا به در ودیوار میرنی یه مدت کوتاهی قطع میشه دوباره شروع میکنند .

  • رضا
    0

    مشکل اینکه مردم به قانون اشنایی ندارند اگه قانون بلد باشن میفهمن که تو فقه و قانون ما بیع شرعی مهمه و اگه شما قولنامه و دوتا شاهد معتبر داشته باشی و طرفین معامله ادم درستی باشن مالکیت انتقال داده میشه و چه سند و چه سند سبز برای کارهای اداریه نه مالکیت

  • صفو
    0

    باشرف تو ولکن .ما ملت میخوایم بدبخت بشیم وسند نزنیم. اصلا می خوایم ضرر کنم .تو در چاه فاضلاب را ببند

  • نعمت
    0

    باتوجه به طولانی شدن زمان این موضوع و مشکلات عدیده ای که برای مردم پیش اومده به نظر بنده بین این دوستان یک مسابقه کشتی بزاریم هرکس دیگری رو شکست داد حرف اونو گوش بدیم چون ظاهرا راه قانونی برای حل مشکل وجود ندارد و هرکس قصد دارد خر خودش را براند کانون سر دفتران بفکر خالی کردن جیب مردم است و همه میدانند ولی بر این شیوه اصراردارد تنها راه نجات اخراج رئیس سردفتران و جایگزین کردن کسی است که تابع حرف باشد بابا دیگه تا این حد مردم نا آگاه نیستند!!!!!!!

  • ب
    0

    یکی نیست به این آقای خندانی بگه دفترخانه کی۱۵درصد کارمندانش رو داده؟ همینطوری هی حرف می زنید ما که ندیدیم ،الان اومدن میگن فقط جزیی از هزینه برای خود سردفتر هستش بیچاره کارمند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها