نشانه آشکار خرده خیانت های زن و شوهری

خیانت زناشویی یکی از شایع‌ترین آسیب‌های کارکردی در بین زوجین و یکی از پیچیده‌ترین اختلالات ارتباطی میان زن و شوهر است که نقش اساسی در فروپاشی نظام خانواده و گرایش زوجین به سمت طلاق دارد.

نشانه آشکار خرده خیانت های زن و شوهری

این ناهنجاری اجتماعی، بر خلاف تصور اکثریت جامعه، دردی لاعلاج نیست و با رعایت برخی نکات به ظاهر ساده می‌توان زندگی مشترک را از این ناهنجاری اجتماعی نجات داد و رد پای خیانت را از زندگی زوجین محو کرد.

در همین رابطه یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: اگر موضوع اختلالات روانی و بحث انحرافات جنسی در میان نباشد، می‌شود ادعا کرد که دو عامل مهم در خیانت‌های زناشویی و وارد شدن زن و مرد به روابط فرازناشویی، مشکل در صمیمیت و رابطه جنسی بین زوجین است.

اکرم ترابی اظهار کرد: از آنجاکه مثلث رابطه سالم شامل اعتماد و احترام در راس مثلث و رابطه جنسی و صمیمیت بر دو ضلع دیگر استوار است، هر گونه اختلال در عملکرد بین زوجین و برهم خوردن نظم این سه ضلع، افراد را به رابطه خارج از زناشویی سوق می‌دهد و افراد وارد مثلث ناسالم رابطه که ضلع‌های آن شامل، قربانی، شکنجه‌گر و ناجی است می شوند که هم دیگر اعضای خانواده را درگیر این روابط اشتباه می کند و هم در نهایت حال رابطه بد می‌شود.

وی با طرح این پرسش که صمیمیت چیست؟ گفت: صمیمیت یعنی، دوستی، یکرنگی، محبت، همدلی که از هشت بعد تشکیل شده است و اولین و مهمترین بعد آن بعد عاطفی است که در آن افراد مورد عشق و توجه یکدیگر قرار گرفته و از الفاظ زیبا و پرمهر و محبت برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به اینکه بعد دوم بعد عقلانی، یعنی صحبت کردن در مورد مسایل علمی، مسایل روزمره، نقد کردن فیلم و ... است. سومین صمیمیت روانشناختی است، که شناخت پنج نیاز مهم هر فرد شامل نیاز به امنیت، عشق و تعلق، تفریح، آزادی و قدرت را شامل می‌شود.

ترابی در ادامه با تاکید بر اینکه زوجین باید شناخت کافی از مهمترین نیاز خود و همسرشان داشته باشند تا بتوانند ارتباط موثر با یکدیگر برقرار کنند، گفت: چهارمین بعد، صمیمیت جنسی است که لزوما به معنی سکس و کمیت آن نیست، بلکه معاشقه خوب داشتن و بالا بودن کیفیت رابطه جنسی است. پنجمین صمیمیت، معنوی است، صحبت کردن در مورد خالق یکتا، مناسبات مذهبی، ایام محرم و صفر، دین و ... و ششمین، صمیمیت زیباشناختی است، یعنی صحبت کردن و نظر یکدیگر را در اموری همچون آرایش منزل، نصب یک تابلو به دیوار، کمک کردن به یکدیگر در چیدمان منزل، سفره‌آرایی و... .

وی با اشاره به اینکه هفتمین صمیمیت، اجتماعی است، اظهار کرد: زوجین در این صمیمیت باید با رفتن به مکان‌های زیبا، پیاده روی، دیدن فیلم‌های مورد علاقه، گوش دادن موزیک مورد علاقه و ... صمیمیت اجتماعی برقرار کنند تا علاوه بر اینکار ارتباط آنها و زندگی زناشویی زیبایی خاصی به خود بگیرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه هشتمین بعد صمیمیت، بعد زمانی است، گفت: در این بعد زوجین باید در طول روز، برای یکدیگر وقت و انرژی کافی بگذارند، باید همانطور که برنامه و اهداف شخصی خود را دارند، برای در کنار هم بودن برنامه‌ریزی داشته باشند و از یکدیگر به خاطر مشغله‌های روزانه غافل نشوند که این عامل مهمترین فاکتور در خیانت است و کانون گرم خانواده در نتیجه آن به خطر کشیده می‌شود.

وی افزود: بی توجهی به هر یک از فاکتورهای بالا به مرور زمان باعث ویرانی رابطه‌های با ارزش زوجین خواهد شد چرا که خیانت به یکباره اتفاق نخواهد افتاد، بلکه بر اثر بی‌تفاوتی به آلارم‌ها و افزایش رنجش‌ها و به وجود آمدن انزجار به وجود خواهد آمد. تکرار این بی توجهی‌ها در ابتدا باعث طلاق عاطفی و خیانت می‌شود و در نهایت به طلاق قانونی خاتمه پیدا می‌کند.

ترابی تاکید کرد: زوجین آگاه برای حفظ رابطه زناشویی خود باید همیشه صمیمیت را در رابطه خود زنده نگه دارند و از غرزدن‌های شریک زندگی خود غافل نباشند، چرا که سرنخ تمام نیازها و خواسته‌های طرف مقابل در غر زدن‌های اخیر اوست. اگر زوجین فکر می‌کنند که رابطه شان دچار مشکل شده است کافی است به غرزدن‌های یکسال اخیر همسرشان بیشتر دقت کنند و در رفع نیازهای همسرشان بکوشند.

وی تصریح کرد: اگر تمامی موارد فوق در زندگی زناشویی زوجین رعایت شود و زن و شوهر درک صحیحی نسبت به یکدیگر داشته باشند خواهیم دید که ردپای خیانت از بین زوجین محو شده و نتیجه می‌گیریم که برای مرد یک زن و برای زن یک مرد کافی است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    0

    عامل تمام مشکلات امروزی گوشی ها وفضای مجازی است

  • فاطمه
    0

    شوهر من اونقدر به من اعتماد داره که حتی اگه چند شب هم خونه نیام ازم نمی‌پرسه کجا بودم این رو چندین بار به زبون آورده ،من هم به اون خیلی اعتماد دارم علتش اینه که هم من وهم شوهرم اهل نماز هستیم ،هر دو مسوولیت زندگی زناشویی رو درک می‌کنیم،خدا رو هر لحظه ناظر اعمالمون می‌بینیم ...ما هم مشکلات زیادی داریم ولی صبر می‌کنیم و از خدا کمک می‌خواهیم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چند شب ازت بی خبر باشه و نگه کجا بودی؟؟؟ عجب

    • اصغر
      0

      نه به این شوری شور نه به اون بی نمکی/ یه مقدار گرمی بخورید. خوبه/ من اگه از زنم یه شب خبر نداشته باشم دیوانه میشم. ما هم اهل نماز هستیم خدا رو هم شاهد اعمال مون می دونیم. اصلا من خجالت می کشم به صورت زنم نگاه کنم و فکر خیانت کنم./همش تقصیره مدرسه هاست

    • حسن
      0

      حکایت قدیمی هست که میگه یه روز چند تا مرد جاهل توی قهوه خونه از نجابت زنهاشون حرف میزدند بعد کلی صحبت یکیشون گفت از زن من نجیب تر توی دنیا نیست بقیه گفتند چطور مگه گفت اونقدر نجیبه که از خروس خونه هم رو میگیره و توی حیاط که میره چادر سرش میکنه یکیشون گفت یه روز بگو میرم سفر و چند روز نمیام خونه ولی شب همون روز سر زده برو خونت انجام داد و همون شب برگشت ودید چیزی که نباید میدید

    • ن
      0

      حسن جان دلت رو صاف کن داداش

    • شوهر فاطمه
      0

      مثل ..دروغ میگه حتی بدون اجازه من آب هم نمیخوره تازه شیر منم دوشیده دیگه نایی واسم نمونده هی میگه بیا بخواب بیا ....اما من خودمو سرگرم جدول حل کردن میکنم

    • پیشگو
      0

      بی غیرتی شوهر رو نشون میده. شما که میگی اهل نمازی چطوره که دینت میگه اگه زن بدون اجازه شوهر بیرون بره و شوهر نفهمه اون کجاست گناهش هم تراز زناست

    • باهوش
      0

      ازت نمیرسه کجایی دلیل بر اعتماد نیست . گاهی زندگی آنقدر بی معنی و بی هدف و اجباری میشه که بود و نبود همسر برا طرف مقابل مهم نیست حتی اگه بدونه در نبودش داره خیانت میکنه بازهم براش مهم نیست یعنی ای طرف مقابل تو واسه من مرده ای

    • همسایه فاطمه و شوهرش
      0

      این دو کاربر "فاطمه" و "شوهرفاطمه" الکی در بیشترها خبرها کامنت های ساختگی میزارن. چقدر بیکارید شماها

  • مهری
    0

    متاسفانه اگه مرد خوشکل وخوشتیپ وپولدار نباشه امیدی برای زندگی نیست

    نظرات شما -
    • به مهری
      0

      پس معلومه کاسب مهریه هستی از الان میگم تو هم زن زندگی نیستی چون معلوه برا چی اومدی!!

  • فهیمه
    0

    بیشتر تمام این خیانت که زنان به مردان کرده اند طبق یه نظر سنجی این فضاهای مجازی و شبکه های مجازی منحرف مثل اینستاگرام و.. بوده که زنان دائم با ورود به آنها و زنان منحرف دیگه که ادمین اون پیجا بودن و کارهایی را مغرضانه به همه زنان یاد می دادند اتفاق افتاده که انشالله این فضا های مجازی بد هر چه زودتر فیلتر بشه

    نظرات شما -
    • شاغلام
      0

      فهیمه جون تو هم ....

  • م
    0

    من که متوجه عرایض نگارنده نشدم.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      یه چیزی برای خودش گفته،فکرمیکنه همه مثل خودشه.

  • پیشگو
    0

    پس کو نشانه ها؟

  • فاطمه
    0

    به منتقدان حق میدم چنین چیزی رو باور نکنند وقتی جامعه رو خیانت و فساد گرفته باور این چیزها غیر ممکن میشه در ضمن شوهر من بی غیرت نیست بلکه طرفشو می‌شناسه ،من فقط مثال زدم ولی هزار توهین دیدم آرزو می‌کنم همه ی زن و شوهر ها زندگی شون تا ابد استوار و بر پایه ی اطمینان برقرار باشه

    نظرات شما -
    • ..
      0

      به شرط اینکه تو شب ها از خونه بیرون نمانی چون به بهانه اینکه شوهرم به من اطمینان دارد آزمایش خوبی برای آقایان نیست زن و شوهر باید وظیفه شون رو درست و کامل انجام دهند اینجا زمین مسابقه نیست برای آزمایش!!

    • Ss
      0

      ولی از من به شما نصیحت شب نرو بیرون اراذل و اوباش زیاد شدن میگیرن بلایی سرت میارن و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها