افزایش چشمگیر نرخ غذای دانشجویی

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید ( ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ) طی بخشنامه ای به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

افزایش چشمگیر نرخ غذای دانشجویی

قیمت غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۰) با تصویب هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان طی بخشنامه‌ای به شرح زیر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است:

ردیف عنوان مبلغ مصوب یک پرس (ریال)
۱ صبحانه ۱۶۰۰۰
۲ ناهار و شام (غذای کم هزینه) ۲۱۰۰۰
۳ ناهار و شام (غذای متوسط هزینه) ۳۰۰۰۰
۴ ناهار و شام (غذای پر هزینه) ۳۵۰۰۰
۵ حداقل و حداکثر مبلغ غذای دانشجویان شاغل به تحصیل در سنوات غیر مجاز ۶۸۰۰۰-۹۶۰۰
۶ حداقل و حداکثر مبلغ غذای دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات ۶۸۰۰۰-۹۶۰۰۰

صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرده است با توجه به وضعیت جهانی شیوع در کشور و سناریوهای مختلف پیش رو در حوزه آموزش دانشجویان (حضوری و غیرحضوری) با بهره‌گیری از حداکثر امکانات و ظرفیت موجود نسبت به مدیریت امر تغذیه دانشجویان با تاکید بر رویکرد حفظ سلامت دانشجویان و رعایت بهداشت مواد غذایی در مراحل مختلف طبخ و توزیع غذا و با در نظر داشتن الزامات و ضوابط و مقررات مصوب در ستاد ملی مبارزه با اقدام کنند.

قیمت غذای دانشجویان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) با افزایش روبرو است.

نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شرح زیر بوده است:

ردیف عنوان

مبلغ مصوب یک پرس

۱ غذای کم هزینه (ناهار- شام) ۱۵۰۰۰
۲ غذای متوسط هزینه (ناهار- شام) ۲۱۲۰۰
۳ غذای پرهزینه (ناهار- شام) ۲۵۰۰۰
۴ صبحانه ۱۱۲۰۰
۵ غذای دانشجویان شاغل به تحصیل در سنوات غیر مجاز ۴۸۸۰۰-۶۹۰۰۰
۶ غذای دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی ۴۸۸۰۰-۶۹۰۰۰

براساس این گزارش صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز عنوان کرد: قیمت ژتون غذای دانشجویی هر سال به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. امسال هم به دلیل حضور تعدادی از دانشجویان برای انجام پایان نامه، رساله و پروژه در دانشگاه‌ها، ژتون غذا در نظر گرفته شده است و قیمت ژتون نسبت به تورم سالیانه با شیب ملایمی افزایش یافته و مطابق با شیوه نامه سالیانه انجام شده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علیرضا
    0

    لطف میکنید نرخ غذا و شهریه علمای طلبه حوزه علمیه رو هم بذارید تا بفهمید چرا میگیم آخوند مفت خوره اونا شهریه که نمیدن هیچ شهریه هم میگیرن پول غذا که نمیدن هیچ غذای مجانی هم میگیرن امکانات فراوان حجره رایگان ولی دانشجوی بدبخت که همه آینده این مملکت رو میسازه باید برای هرکدوم از اینا کلی پول هزینه کنه و اخرشم بیکار میشینه ور دل خانوادش علمای عظام یه مسجد پیدا میکنن نماز یومیه شون رو میخونن و از ش کسب درامد میکنن بعدش یه شرکت یا سازمان دولتی یا شهرداری باز هم به همین منوال اخرش هم یا قاضی میشن یا میشن استاد فرهنگی دانشگاه دانشجوی بدبخت باید 10 سال درس بخونه پایان نامه و رساله و مقاله کل یهزینه اخرشم ......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همه این کارها برای این است که دانشجویان بعد از تحصیل، مشتاقانه به دیار غربت مهاجرت کنند، و غرب تقویت، و ایران تضعیف شود. در واقع دانشجویان در خدمت غرب و انگلیس، و طلبه ها در خدمت مردم ایران باشند تا مردم وارد جهنم نشده و به بهشت وارد و با حوریان بهشتی بپلکند. اگر نفهمیدی بگو تا دوباره برات توضیح بدهم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها