مدل میز ناهار خوری مناسب خانه تان را با این نکته ها انتخاب کنید

میز ناهار خوری گرد، مستطیلی یا مربعی؟ چقدر بزرگ باشد؟ در اینجا نکاتی را برای شما یاد می دهیم تا بدانید که چگونه می توانید میز غذاخوری مناسبی را برای خانه خود انتخاب کنید

مدل میز ناهار خوری مناسب خانه تان را با این نکته ها انتخاب کنید

اصول انتخاب میز ناهار خوری

میز ناهارخوری در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. کدام یک برای شما مناسب است؟ البته ظاهر میز ناهارخوری از اهمیت زیادی برخوردار است، اما باید مطمئن شوید میزی که انتخاب می کنید با فضای خانه تان متناسب باشد و به حد کافی جا برای نشستن وجود داشته باشد که همین نکته بسیار مهم است.

میز ناهارخوری ای که انتخاب می کنید باید طوری باشد که افرادی که روی آن می نشینند احساس راحتی کنند و حتی فضای کافی برای قدم زدن در اطراف آن وجود داشته باشد. عرض میز باید حداقل 90 سانتی متر باشد تا فضای کافی برای نشستن و همچنین خوردن وجود داشته باشد. در هنگام خرید میز غذاخوری به اندازه و شکل آن دقت کنید.


فاصله میز ناهارخوری تا دیوار را اندازه بگیرید
فاصله میز ناهارخوری تا دیوار را اندازه بگیرید

این فضا در اتاق را اندازه بگیرید. برای اینکه اعضای خانواده بتوانند راحت از میز غذاخوری بلند شوند یا بنشینند، سعی کنید فاصله بین میز و دیوار 100 الی 120 سانتی متر باشد.

فاصله میز ناهارخوری تا مبل را اندازه بگیرید
فاصله میز ناهارخوری تا مبل را اندازه بگیرید

اگر در اتاق ناهار خوری مبل وجود دارد، به جای فاصله 100 الی 120 سانتی متر از دیوار، فاصله مبل تا میز غذاخوری همین قدر باشد.

روش جالب من برای اندازه گیری
روش جالب من برای اندازه گیری

برای آزمایش اندازه یک میز ناهارخوری در اتاق، یک یا دو ملحفه را برمی دارم و در جایی قرار می دهم که میخواهم میز را در آنجا قرار دهم و آن را به شکل میز تا می زنم. این کار به من کمک می کند تا در ذهن خودم تصور کنم که میز ناهارخوری چقدر جا خواهد گرفت. سپس، می توانم فاصله دیوار و یا مبل را از میز ناهارخوری اندازه گیری کنم. اگر هم میز را گذاشته اید، با محاسبه خودتان این فاصله ها را تعیین کنید.

میز ناهارخوری خود را خیلی شلوغ نکنید
میز ناهارخوری خود را خیلی شلوغ نکنید

لوازم روی میز ناهار خوری را باید طوری طوری بچینیم که افراد حاضر در دور میز بدون تماس آرنج خود با دیگری در حین غذا خوردن بتوانند به راحتی بنشینند. هر فرد تقریبا به 60 سانتی متر جا برای خوردن احتیاج دارد. البته، اگر میز شما مخصوص خوردن است، ممکن است بتوانید صندلی دیگری را هم برای دورهمی های بزرگتر قرار دهید.

میز ناهارخوری گرد برای فضاهای کوچک عالی هستند
میز ناهارخوری گرد برای فضاهای کوچک عالی هستند

این مدل میز ناهارخوری برای فضاهای تنگ مناسب هستند و هیچ گوشه تیزی برای برخورد ندارد . چون هیچ گوشه ای ندارد، معمولا می توانید با افراد ارتباط خوبی برقرار کنید. حتی میزهای تک پایه بهتر هستند چون فضای کافی را برای گذاشتن پا فراهم می کنند. برای اینکه میز شما زیبا به نظر برسد از صندلی های اکریلیک شفاف استفاده کنید تا اتاق کوچک شما جادار تر به نظر برسد.

تعداد مناسب صندلی برای یک میز گرد
تعداد مناسب صندلی برای یک میز گرد

اینها اندازه هایی هستند که معمولا در انتخاب میز گرد به سراغ آنها می روم. تولید کننده ها ممکن است توصیه های متفاوتی را پیشنهاد دهند و ممکن است بتوانید از صندلی های بیشتری استفاده کنید. همچنین باید به یاد داشته باشید که یک میز تک پایه فضای بیشتری را برای صندلی ها فراهم میکند چون دیگر پایه هایی که جای صندلی ها را می گیرد وجود ندارند.
3 صندلی برای میز ناهارخوری گرد تک پایه 4 نفره
4 صندلی برای میز ناهارخوری گرد پایه دار 4 نفره
5 صندلی برای میز ناهار خوری تک پایه 6 نفره
6 صندلی برای میز ناهار خوری گرد تک پایه یا پایه دار 8 نفره
7 صندلی برای میز ناهار خوری تک پایه یا پایه دار 9 نفره
نکته : میزهای گرد بزرگ می توانند دسترسی به غذا را مشکل کنند. به نظر می رسد میزهای مستطیلی برای دورهمی های بسیار بزرگ بهتر باشد.

میز ناهار خوری مستطیلی
میز ناهار خوری مستطیلی

یک میز ناهار خوری مستطیلی در یک اتاق دراز و باریک بهتر دیده می شود. این نوع میز باعث می شود فضای بیشتری برای رفت و آمد فراهم شود. هر چقدر که طول میز ناهار خوری بیشتر باشد، فضا برای رفت و آمد هم بیشتر می شود.

تعداد صندلی برای میز ناهار خوری مستطیلی
تعداد صندلی برای میز ناهار خوری مستطیلی

اینها اندازه های هستند که من موقع انتخاب میز مستطیلی به سراغ آنها می روم. دوباره ممکن است تولید کننده ها توصیه های متفاوتی را پیشنهاد دهند و شاید از صندلی بیشتری استفاده کنید.
4 عدد برای میز ناهارخوری مستطیل 4 نفره
5 یا 6 عدد برای میز ناهارخوری مستطیل 6 نفره
7 عدد برای میز ناهارخوری مستطیل 8 نفره
8 تا 9 عدد برای میز ناهارخوری مستطیل 10 نفره
10 تا 11 عدد برای میز ناهارخوری مستطیل 12 نفره

ویژگی سینی چرخان در میر ناهار خوری
ویژگی سینی چرخان در میر ناهار خوری

اگر یک میز ناهارخوری گرد به قطر 150 تا 180 سانتی متر دارید، برای راحتی بیشتر از سینی چرخان مرکزی استفاده کنید. اگر چه این میز ناهارخوری گرد می تواند فضای کمتری را اشغال کند، اما هر چقدر بزرگ تر باشد ، دسترسی به غذاهای روی میز هم سخت تر می شود.

به سراغ میز ناهارخوری بزرگ و صندلی های کوچک بروید
به سراغ میز ناهارخوری بزرگ و صندلی های کوچک بروید

وقتی فضای کمتری برای گذاشتن میز دارید، به جای انتخاب چندین صندلی از یک نیمکت استفاده کنید و یا آن را در یک طرف میز قرار دهید. اگر می خواهید زمانی که از نیمکت استفاده نمی کنید دیده نشود، می توانید آن را زیر میز هل دهید.

میز ناهارخوری مربعی
How-to-Choose-the-Right-Dining-Table11.jpg

مانند میز گرد، هر چه میز مربعی بزرگتر باشد، دسترسی به غذا نیز مشکل تر می شود. اگر می خواهید هشت نفر با راحتی بیشتری بنشینند، میز شخصی خود را هم امتحان کنید. ممکن است با یک میز مربعی زمانی راحت تر باشید که در مهمانی ها بتوانید یک میز مربعی را به یک میز مستطیلی تبدیل کنید.

منبع: سیمرغ

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها