مسابقات جهانی کشتی

استیوسون قهرمانی که کشتی کج را به مسابقات جهانی ترجیح داد/ ترکیب تیم ملی آمریکا کامل شد

نتایج مسابقه انتخابی ۶ وزن کشتی آزاد آمریکا نشان داد گیبل استیوسون با وجود آفری که برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته شده بود، کشتی کج را به مدال جهانی ترجیح داده است.

استیوسون قهرمانی که کشتی کج را به مسابقات جهانی ترجیح داد/ ترکیب تیم ملی آمریکا کامل شد

گیبل استیوسون در 21 سالگی توانست مدال سنگین وزن کشتی آزاد المپیک را با شکست بزرگان جهان از آن خود کند.

درحالیکه از سوی فدراسیون کشتی آمریکا عنوان شد مدال آوران آمریکایی بدون مسابقه انتخابی می‌توانند در مسابقات جهانی نروژ شرکت کنند، اما در خبرها آمد که گیبل استیوسون قصد دارد ‌دوره قهرمانی‌اش را در رشته دیگری ادامه دهد.

چندی پیش عنوان شد استیوسون قراردادش را با سازمان آمریکایی World wrestling entertainment ثبت کرده و در رشته کشتی کج کارش را ادامه خواهد داد.

او غایب بزرگ آمریکایی‌ها در مسابقات جهانی خواهد بود. در غیاب او، نیک دیاکوفسکی با پیروزی در انتخابی اخیر، نماینده سنگین وزن این کشور در جهانی اسلو خواهد بود.

آمریکایی‌ها که در وزن 65 کیلوگرم نماینده‌ای در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک نداشتند، با دیوید تیلور و گیبل استیوسون در 86 و 125 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، کایل اسنایدر به نقره 97 کیلوگرم رسید و توماس گیلمان و کایل دایک نیز در دو وزن 57 و 74 کیلو مدال برنز گرفتند. این نفرات از حضور در انتخابی معاف شدند و مستقیم به دوبنده تیم ملی کشورشان در جهانی رسیدند که از جمع آنها استیوسون از شرکت در مسابقات انصراف داد تا مسابقه انتخابی در 6 وزن برگزار شود.

به این ترتیب تیم ملی آمریکا در جهانی 2021 نروژ را نفرات زیر تشکیل خواهند داد:

57 کیلوگرم: توماس گیلمان
61 کیلوگرم: دیتون فیکس
65 کیلوگرم: یانی دیاکومهالیس
70 کیلوگرم: جیمز گرین
74 کیلوگرم: کایل داک
79 کیلوگرم: جردن باروس
86 کیلوگرم: دیوید تیلور
92 کیلوگرم: جیدن کاکس
97 کیلوگرم: کایل اسنایدر
125 کیلوگرم: نیک دیاکوفسکی

تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز با علیرضا سرلک، رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، عرفان الهی، یونس امامی، محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسمپور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع تشکیل خواهند داد.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها