آزمایش موشکی کره شمالی؛ تهدیدی جدید برای آمریکا/ وحشت به شبه جزیره کره بازگشت/ آیا جنگ هسته ای شرق دور را تهدید می کند؟

طبق اظهار نظر برخی تحلیلگران نظامی، اگر کره شمالی یک کلاهک هسته ‌ای را به اندازه کافی کوچک کرده باشد، می‌ تواند آن را بر روی یک موشک کروز بارگذاری کند.

آزمایش موشکی کره شمالی؛ تهدیدی جدید برای آمریکا/ وحشت به شبه جزیره کره بازگشت/ آیا جنگ هسته ای شرق دور را تهدید می کند؟

به گزارش خبر فوری ، اخبار رسیده حاکی از آن است که کره شمالی موشک دوربرد جدید خود را آزمایش کرده است.

این آزمایش‌ها نخستین مورد آزمایش از ماه مارس تا کنون از سوی کره شمالی است که از سال 2017 آزمایش هسته‌ ای یا آزمایش موشک بالستیک قاره پیما انجام نداده است.

اگرچه ارتش کره جنوبی (که معمولاً اولین منبع موثق اطلاعاتی در مورد پرتاب موشک از شمال است) آزمایش موشکی کره شمالی را تایید نکرده اما مقامات آمریکایی و اروپایی این آزمایش را تایید کرده اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی ضمن پرداخت به آزمایش تسلیحاتی جدید پیونگ یانگ تاکید کرده که چنین سلاحی نشان دهنده پیشرفت چشمگیر کره شمالی در فناوری تسلیحاتی است.

طبق گزارش ها، این موشک‌ ها 1500 کیلومتر را در دو ساعت طی می کنند تا با گذر بر فراز کره ‌شمالی و آب ‌های سرزمینی آن به اهداف مشخص شده اصابت کنند.

وحشت آمریکا از فعالیت موشکی کره شمالی

این اتفاق باعث وحشت ایالات متحده شده است. آمریکا نگران است که کره شمالی به سلاح هسته ای دست یابد و از طریق موشک های قابل حمل سلاح هسته ای خود، آمریکا و متحدان شرقی اش را تهدید کند.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش ‌های گذشته موشکی کره شمالی گفته بود، اقدام پیونگ یانگ برای آزمایش موشک‌ نشان می ‌دهد که دولت این کشور تغییر چندانی نکرده است.

همچنین به گزارش الجزیره قطر، پنتاگون نسبت به این آزمایش حساس شده و آن را تهدیدی جدی علیه همسایه جنوبی کره شمالی و همچنین ژاپن دانسته است. سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که کره شمالی همچنان به فعالیت ها و آزمایش های هسته ای خود ادامه می دهد و همزمانی فعالیت موشکی و هسته ای این کشور بسیار بسیار خطرآفرین است.

آزمایش موشکی کره شمالی، واکنشی نسبت به فعالیت موشکی کره جنوبی

اعلام مجدد پرتاب موشک توسط پیونگ یانگ چند روز پس از آن صورت گرفت که کره جنوبی اعلام کرد موشک بالستیک استراتژیک ساخت خود را آزمایش کرده است. الجزیره معتقد است، آزمایش موشکی کره شمالی بدون شک پاسخی به آزمایش موشکی کره جنوبی بوده است.

کره شمالی اعلام کرده که این آزمایش ها را فقط برای محافظت از خود انجام می دهد. طبق گزارش الجزیره، دولت کره شمالی آمریکا و کره جنوبی و ژاپن را مقصر فعالیت های اخیر دانسته و تاکید دارد که جبهه غرب آغازگر درگیری و ایجاد تهدید در منطقه شرق دور بوده است.

فعالیت موشکی کره شمالی چقدر خطرناک است؟

طبق اظهار نظر برخی تحلیلگران نظامی، اگر کره شمالی یک کلاهک هسته ‌ای را به اندازه کافی کوچک کرده باشد، می‌ تواند بر روی یک موشک کروز نیز بارگذاری شود.

بر اساس گزارش یورو نیوز، جفری لوئیس از موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبری در توییتری نوشت که موشک‌های گزارش شده قادر به حمل کلاهک علیه اهداف «در سراسر کره جنوبی و ژاپن» خواهند بود.

با وجود تحریم های بین المللی متعدد، پیونگ یانگ در سالهای اخیر به سرعت توانایی های نظامی خود را تحت رهبری رهبرش کیم جونگ اون توسعه داده است.

کره شمالی چندین آزمایش هسته ای انجام داده و موشک های بالستیک با قابلیت حمل به آمریکا را با موفقیت آزمایش کرده است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • سینا زاهدی
    0

    قطعا آمریکا برای کره شمالی در آینده برنامه هایی داره ولی باید ببینیم حرکت بعدی کره چیه!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      یجوری میگی معلومه نوکر آمریکایی.

    • آلن
      0

      محمد جان تو هم نوکر روسیه هستی ! نوکری نوکریه ! فقط اربابتون فرق میکنه که به اصل موضوع خدشه ای وارد نمی کنه

  • محمد
    0

    آی خوشم میاد از این اقتدارشون .با آمریکا باید اینجوری صحبت کرد.

  • رضا،،
    0

    ((اروپای آویزان و آمریکای مستکبر و سازمان ملل کور یک چشم در عدل جهانی)) .......خودشان را بکشندوپاره کنند وبالا و پایین بروندوبزنند》》》درمورد۴کشور قوی ومستقل وباهوش{روسیه+چین+ایران+کره شمالی}.....هیچ کاروغلطی نمیتوانند بکنند و این کشورها به نفوذ و پیشرفت خود در جهان ادامه میدهند./// به خصوص در این ۵ساله اخیر ورق جهانی برگشتن با اتحاد چین و روسیه وایران.///#پس واقعاً خاک برسر غرب و سازمان ملل وآمریکا.

  • جاوید
    0

    کره جنوبی نوکری آمریکا را کرد و به ایران خیانت کرد و باعث تعطیلی کارخانه های لوازم خانگی هم شد . از بس که از ایران سود برد . حالا اگر جنگی بشود برود به پای آمریکا بیفتد تا یک افغانستان دیگر هم در کره جنوبی درست شود.

    نظرات شما -
    • سروش
      0

      اربابت روسيه چرا به شما كمك نكرد

  • رضا
    0

    از کره ای ها بپرسید اگر در جنگ کم آوردند سپاه اصلاحیون به کمک آنها خواهد آمد. اولین فدایی هم تاجزاده و زیبا کلام.

    نظرات شما -
    • مددی
      0

      اگر زیبا کلام نام میوه ای بود من هر روز اول صبح قبل از صبحانه از بازار با یک پاکت بزرگ زیبا کلام به خانه می آمدم.شما هم بفرمایید امتحان کنید.

  • هسته هلو
    0

    پنج کشور حق وتو برای آینده کره زمین تا کی میخواهند مانع ساخت بمب اتمی توسط سایر ملل شوند .این دهه نشد دهه بعد ویا یک قرن دیگه بالاخره کشورها دردنیا کم نیستند .فقط شماها که نیستید برای کل دنیا نسخه بپیچید هستند کشورهایی که سلاح هسته ایی دارند اگربناست عده ایی داشته باشند ویا عده ایی نداشته باشند باید جامعه بین المللی از طریق نشست به نسخه جدیدی برسند که هیچ کشوری قادر به استفاده ازآن نباشد.من بودم میگفتم هردولتی باید داشته باشد اما استفاده ازآن را برعهده شورای امنیت سازمان ملل قرار میدادم ومیاوردم که هرگاه کشوری بدون مجوز شورا ازآن استفاده کند سایر ملل این حق را دارند که کشور خاطی را محدود و آن را اشغال وبه کشورهای کوچکتر تقسیم وازوجود سلاح هسته ایی کشورهای تجزیه شده را خالی کنند .

  • عدالتخواه
    0

    پنج کشور عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین) اگر که حقیقتاً سلاح هسته ای را بد و در تضاد با صلح و امنیت جهانی میدانند، تن به خلع سلاح هسته ای جهانی بدهند و بیش از این کشورهای جهان را به دو دستۀ دارا و ندار تقسیم نکنند. تنها در این صورت تمامی مردم جهان از نگرانی بابت سلاحهای هسته ای برای همیشه رهایی یافته و میتوانند از این بابت نفس راحتی بکشند! در ارتباط با دارا بودن سلاح هسته ای یا هیچ کشوری یا هر کشوری. والسّلام

  • فریاد
    0

    با دیدن تیغ جراحی در دست یک جراح کسی به هراس نمی افتد اما در دست یک نا اهل همه وحشت می کنند کشورهایی که حاکمان مستبد دارندو قوانینشان مطابق میل حاکمان وضع میشود به دنبال ترساندن دیگران و داشتن ابزاری هستند تا موقعیت خودشان را حفظ کنند پس داشتن هر علمی خوب است مشکل عدم اعتماد است ایا کره شمالی و سایرین که پیرو افکار اینچنینی هستند اجازه اظهار نظر و همه پرسی در این خصوص را به مردم می هند تا تکلیف روشن شود ؟؟؟؟!!!!!!!

    نظرات شما -
    • رضا،،
      0

      جراح عاقل و رئوف را هم به قول شما دیدیم!!!!!: (ورود درویتنام با۳میلیون شهروندکشته)+(دخالت و کشتاروتجزیه ۲کره در دهه۶۰میلادی)+(شروع وپشتیبانی جنگ عراق باایران)+(جنگ افغانستان)+(جنگ عراق بایک میلیون کشته شهروند)+(گسیل مغولان خونخوار داعش درسوریه ومنطقه)وکل اجمعین همه این دخالت هابانتیجه معکوس و ایجادنفرت واختلاف اساسی درکل دنیا》》》یک تبلیغ اینستاگرامی برای این جراح عاقل و رئوف تان(استکبار کراواتی)،بزنید تا مردم بروند خودشان را به زیر تیغ لطیفش بسپارند و به خوشی و زیبایی و سعادت برسند.

    • به رضا
      0

      اگربه رفتارهاي ولي نعمت واربابهاي بدردنخورت درطول اين چهل سال نگاه كني ،،كه مطمعنن كوري ،،ميفهمي كه وضعيت ماهم كجاي جدول هست

  • شهرام.ر
    0

    بیچاره ملتی که چنین رهبرانی دارند . فقط در قدرت ماندن خودشون ، واسه اونا مهمه نه رفاه مردم . نتیجه هم مشخصه . عقب افتاده ترین و بدبخت ترین مردم دنیا .

  • شبنم
    0

    الان يکسري مغز فندقي احمق کار اين ديوانه کوتوله رو تاييد ميکنن

    نظرات شما -
    • به مادمازل شبنم!
      0

      مادمازل نمی بینی اینهمه:جنگ وشر واختلاف و غم و نابسامانی وبحران افکنی های عموبزرگ آمریکایت درکل جهان را؟؟؟؟؟ نمونه اش:همین شکستن کلید خوشبختی دایی حسن روحانی تان بود!!!!!!!! چی شد؟؟؟؟زخم وتلخکامی همان عموی گنده بک تان را که خودتان هم چشیدید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها