رییس پیشین سازمان انرژی اتمی:

توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی جلوی بهانه‌ها را می‌گیرد

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی جلوی بهانه‌ها را می‌گیرد، گفت: اگر به تعهدات خود عمل کنند، مطمئنا داده‌های نظارتی در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد.

توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی جلوی بهانه‌ها را می‌گیرد

فریدون عباسی دوانی درباره سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، گفت: براساس خبرهای منتشر شده قرار است فیلم‌های ذخیره شده پلمپ گردیده و در ایران بماند و حافظه‌های جدید جایگزین شود.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی افزود: این موضوع جلوی بهانه‌گیری کشورهایی که به فعالیت‌های ایران شک و تردید دارند می‌گیرد. به این معنا که بازرسی در ایران ادامه دارد و از نظر نظارتی داده‌ای از بین برده نمی‌شود و اگر به تعهدات خود عمل کنند، مطمئنا این داده‌ها در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد که وظایف قانونی خود را انجام دهد.

عباسی توافق با آژانس را بیانگر حسن نیت ایران دانست و اضافه کرد: کشورهای مقابل ما هم در برجام - آنهایی که امضا کننده هستند - باید به تعهداتشان عمل کنند چون نمی‌توانیم یک طرفه تعهدات خود را اجرا کنیم. توافقنامه برجام چند جانبه است و هر کدام از امضاکنندگان آن باید به تعهد خود عمل کنند.

وی با تاکید بر این که تحریم‌ها باید برداشته شود، خاطرنشان کرد: «ما نباید مطلب جدیدی را بپذیریم.»

نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم، افزود: داده‌ها در حال ثبت است و این داده‌ها وقتی در اختیار آژانس قرار می‌گیرد که کشورهای دیگر هم به تعهدات خود عمل کنند. آژانس هم نباید فقط بر ایران نظارت کند و دیگران را هم نظارت و تعهدات آنها را هم رصد کند. در غیر این صورت گزارش دهد که تعهدات آنها انجام نشده و این در مجامع و محاکم بین المللی باید به عنوان «اسناد مثبته» در حوزه ایران تلقی شود.

گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در رأس هیاتی به منظور گفت و گو درباره موضوعات همکاری‌های ایران و آژانس، با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بازرگان
    0

    یک شارلاتان به معنای واقعی

  • امیر کلانتر
    0

    من تا الان نمیدونستم که این جریان فکری هم اینقدر چاچول باز بیشرف و منافق مارمولک متقلب است!!% تف به گور پدرشان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها