رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

روزانه ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک روزانه ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود که امکان افزایش آن تا ۵۰ هزار دُز نیز است.

روزانه ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه اظهارداشت: به همت دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان و گروه‌های جهادی و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان سومین استانی بودیم که سویه دلتا در آن مشاهده شد اما اولین استانی بود که از این پیک خارج شد.

وی با اشاره به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشورهای پاکستان و افغانستان و مشکلات سه دانشگاه علوم‌پزشکی استان در ارائه خدمات به اتباع خارجه غیرمجاز تصریح کرد: با توجه به اینکه استان دروازه سلامت کشور است، اتباع بیگانه‌ای که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند تهدید جدی برای سلامت مردم منطقه و به دنبال آن هموطنان سایر استان‌ها هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: خدمات بهداشت و درمان معطوف به بحث کرونا نیست و در کنار جدیت داشتن در مقابله با این ویروس در تمامی بخش‌های دیگر بهداشتی و درمانی فعالیت‌های بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، تحقیقاتی و آموزشی با قدرت ادامه دارد.
وی با اشاره به وضعیت شکننده کرونا و احتمال اوج‌گیری مجدد و ورود به پیک جدید گفت: از همه‌ی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، دستگاه‌های مرتبط در بحث تبلیغات، ائمه جمعه وجماعات تقاضا داریم که همچون گذشته‌ در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود، مردم را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون حداکثری ترغیب کنند.
هاشمی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی مانند عضو خانواده بهداشت و درمان دغدغه مند کنار ما هستند و این همراهی ها در قالب طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» همچنان ادامه دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی محسوب می‌شود که سن واکسیناسیون را بسیار پایین آورده است.

به گفته درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۲۵۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۱هزار و ۳۴۲ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۲ هزار و ۵۰۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۱۷ بیمار حاد تنفسی و ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها