پشت پرده اظهارات بنی گانتس درباره شبکه پهپادی ایران، از کاشان تا غزه/ خطی که پس از جنگ قدس آغاز شد/ آیا پهپادهای ایران بزرگترین تهدید اسرائیل است؟

وزیر جنگ اسرائیل گفت: یکی از ابزارهای مهمی که ایران توسعه داده، سامانه هواپیماهای بدون سرنشین است؛ صحبت در مورد یک سامانه دقیق است؛ هواپیماهای بدون سرنشین همانند موشک بالستیک، می توانند هزاران کیلومتر را طی کنند.

پشت پرده اظهارات بنی گانتس درباره شبکه پهپادی ایران، از کاشان تا غزه/ خطی که پس از جنگ قدس آغاز شد/ آیا پهپادهای ایران بزرگترین تهدید اسرائیل است؟

به گزارش خبر فوری ، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی اخیر خود در کنفرانس موسسه بین المللی مبارزه با تروریسم در دانشگاه «رایشمن» در شهر هرتزلیا در غرب سرزمین های اشغالی، مدعی شد که ایران در این اواخر شروع به انتقال فناوری خود در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به جنبش های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین کرده است.

گانتس ضمن ادعای این که ایران در یک پایگاه در کاشان در شمال استان اصفهان نحوه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت خود را به نیروهای جنبش حوثی «انصارالله» یمن و افراد دیگری از عراق، سوریه و لبنان آموزش می دهد، تهران را به صادرات پهپاد به کشورهای منطقه متهم کرده و از پایگاه کاشان نیز به عنوان سنگ بنای این صادرات نام برد.

وزیر جنگ اسرائیل در این باره اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهمی که ایران توسعه داده، سامانه هواپیماهای بدون سرنشین است؛ صحبت در مورد یک سامانه تسلیحات کشنده و دقیق است؛ هواپیماهای بدون سرنشین همانند موشک بالستیک یا جنگنده، می توانند هزاران کیلومتر را طی کنند.

وزیر جنگ اسرائیل ضمن تاکید بر این که نیروهای انصارالله یمن ده ها هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته را در اختیار دارند و طی هفته های اخیر نیز از آنها برای حمله به عربستان سعودی استفاده کردند، ادعا کرد که «گروه های شبه نظامی» عراق نیز دارای ده ها پهپاد پیشرفته ایرانی هستند و آنها را برای حمله به نیروهای آمریکایی و نیروهای دیگر به کار می گیرند.

جنجال پهپادی ایران، خطی که رسانه های صهیونیستی به بنی گانتس دادند

ادعای بنی گانتس از یک نقشه طولانی مدت حاصل شده است. بیشتر نظریات و مواضع مقامات رژیم صهیونیستی از گزارش ها و مقالات خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اسرائیلی نشات می گیرد. بی راه نیست اگر بگوییم که بیشتر مواضع مقامات اسرائیلی چند ماه قبل در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی این رژیم منعکس می شوند. در مورد مساله پهپادی هم دقیقا چنین اتفاقی افتاده است.

اردیبهشت ماه سال جاری و پس از شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سیف القدس بود که خبرگزاری های اسرائیلی از مواضع و نقطه نظرهای گوناگون، علت و نتایج این شکست را بررسی کردند. در آن زمان، پایگاه خبری اورشلیم پست هم چند ده مقاله درباره جوانب گوناگون جنگ با فلسطین نوشت.

در یکی از این مقالات ( ترجمه مقاله را اینجا بخوانید)، نویسنده عامل اصلی شکست اسرائیل در این جنگ را قدرت پهپادی مقاومت دانست و این قدرت را هم مستقیما به ایران مرتبط کرد.

اورشلیم پست در گزارش خود معتقد بود که ایران پس از به دام انداختن هواپیماهای بدون سرنشینی آمریکایی، از این پرنده‌ها کپی کرده و چند نمونه از آن را تولید کرده است. طبق گفته نویسنده، ایران یک سری هواپیمای بدون سرنشین دیگر را هم تولید کرده که در نوع خود بسیار هوشمندانه و پیشرفته هستند.

طبق گزارش پایگاه صهیونیستی فوق الذکر، ایران در زمینه تجهیز هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت زیادی داشته و بسیاری از آنها را جهت اجرای اهداف دفاعی و محافظت از آسمان خود به خدمت گرفته است.

اورشلیم پست نوشت که استراتژی اجرایی هواپیماهای بدون سرنشینی جبهه مقاومت و ایران همانند موشک‌های کروز است؛ بدین صورت که این پرنده‌ها با مواد منفجره تجهیز شده، ژیروسکوپ و رادار تخصصی بر روی آنها قرار می‌گیرد و سپس به سمت یک هدف از پیش شناسایی شده پرواز می کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین سپس به سمت هدف مخصوصی شلیک کرده و به سرعت به بالا پرواز می‌کنند.

اورشلیم پست تاکید کرد که اسرائیل از چند جهت توسط این هواپیماهای بدون سرنشین محاصره شده است. به جز نوار غزه و قلمرو جهاد و حماس، مرز لبنان و رژیم صهیونیستی نیز محل ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به سمت اسرائیل است. همچنین طبق گفته نویسنده، سوریه نیز از مناطقی است که می‌تواند محل ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به سمت مناطق اشغالی باشد.

به خوبی مشخص است که گزارش امروز بنی گانتس ریشه در ادعای قدیم اورشلیم پست دارد. این تنها اورشلیم پست نیست که در اوج جنگ سیف القدس از قدرت نظامی ایران گفت. سایر پایگاه های صهیونیستی همانند هاآرتص و تایمز اسرائیل نیز به این موضوع پرداختند ( اینجا را بخوانید). این بدین معنی است که رژیم صهیونیستی بیش از هر چیز هواپیماهای بدون سرنشین ایران را خطرناک می داند و در حوزه دفاعی آن را بزرگترین تهدید علیه خود می بیند. به همین دلیل است که پس از چند ماه کار، حالا خط رسانه های خود را دنبال کرده و از زبان وزیر دفاعش به دنبال محدودسازی توان موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران است.

قدرت پهپادی، آینده را شکل می دهد

قدرت پهپادی در دنیای امروز بسیار بسیار مهم است. این توان جنگ های مدرن را هدایت می کند و آن قدر نقش برجسته ای دارد که استراتژیست مشهور آمریکایی یعنی فوکویاما هم بر اهمیت آن تاکید کرده و آینده خاورمیانه را در دستان این پرنده های بی سرنشین می بیند ( اینجا بخوانید).

ایران در زمینه پهپادی در منطقه تنها نیست. کشور ترکیه یکی از قدرت های پهپادی آسیا است. ارتش ترکیه از طریق هوپیماهای بدون سرنشین خود توانست به ارتش آذربایجان کمک کرده و مقدمات تصرف قره باغ توسط ارتش آذربایجان را فراهم کند.

به جز ترکیه، پاکستان نیز قدرت پهپادی زیادی دارد و در عملیات های مختلف آنها را به کار برده است. همچنین آمریکا در پایگاه های نظامی خود در خاورمیانه بارها از پرنده های بدون سرنشین برای عملیات های جاسوسی یا نظامی خود بهره جسته است. از این رو می توان جنگ پهپادی را در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه آن مانند پاکستان و افغانستان و همچنین قفقاز مهم دانست.

دو پهپاد مهم ایران از نظر اسرائیل

اورشلیم پست برخی نمونه‌ های مهم هواپیماهای بدون سرنشین ایران را در گزارشی توصیف کرده است. ابابیل 3 یکی از این هواپیماها است. این هواپیما جدیدترین نوع پهپاد ایرانی محسوب می‌ شود که در اواخر آبان 1393 از آن رونمایی شد. ابابیل 3 دارای قابلیت شناسایی در تمامی حوزه‌های نظامی، تجاری و تحقیقاتی است. این پهپاد قابلیت پرواز تا ارتفاع 15 هزار پا را داشته و نیز می‌تواند در 8 ساعت به لحاظ مداومت پرواز در پروژه‌های تحقیقات نظامی و تجاری عمل کند.

یکی دیگر از هواپیماهای بی سرنشین مهم ایران کرار است. کرار نخستین پهپاد دارای موتور توربوجت ساخت ایران است که قادر به حمل مواد منفجره‌است و می‌تواند آن را به سوی اهداف پیش‌بینی شده پرتاب کند. این هواپیما قادر به پرواز در مسافتهای دوردست با سرعت 900 کیلومتر در ساعت است. کرار 4 متر طول دارد و قابلیت حمل 4 موشک ایرانی کروز را دارا است. برد این هواپیمای بدون سرنشین، که نشان توانمندی و اقتدار صنایع نظامی ایران است، هزارکیلومتر بوده و می‌تواند دو بمب 250 کیلوگرمی، یا یک بمب 500 کیلوگرمی را حمل کند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • ص _ ن
    0

    درود بر دانشمندان ساخت پهباد « ابابیل ۳ » و « کرار » که توانستند لرزه بر اندام نیروهای رژیم تروریستی کودک کش اسرائیل بی اندازند . مرگ بر اسرائیل کودک کش تروریستی .

    نظرات شما -
    • Ss
      1

      قطعات این پهبادها در چین تولید شده منتها ایران با کمک کارشناسان چینی اونها رو در ایران منتاژ (سر هم) کردن

  • لیلا
    0

    عالی ،عالی ،ایران قوی

  • محمود
    0

    درو بر شرف شما و کسانی که شما را تحسین می کنند

  • نعمت
    0

    آفرین به رهبری این نظام که با در دست داشتن قوای نظامی این مهم را به نقطه ای از پیشرفت رسانده که خواب را بر بدخواهان ایران عزیزم حرام کرده --بله ما میتوانیم تا واشنگتن کلاهک هسته ای رو برسونیم اسرائیل که سهله ---تا کور شود هرآنکه نتواند دید

    نظرات شما -
    • آریایی
      1

      اگه تونستی برسونی حسابه !!!! اونام همینطور میشینن تا تو کلاهک هسته ای رو به اونجا برسونی !!!!!!!!

    • نعمت
      0

      تا حالا که اربابان وطن فروشان داخلی وخارجی هرچه تلاش کردن جلوی بسیاری از پیشرفت هارو بگیرند حریف نشدن بعد از این هم خدا کریمه --ضمنا استاد عزیز خیلی چیزا به اونجا رسیده که کسی خبر نداره - و لی آمریکایی ها و دست نشندگانشون خبر دارن که اینقدر دارن جیلیز وولیز میکنند

    • Ss
      1

      نعمت بازم از این چرندیات بگو دلمون وا شه خخخخخ

    • شبنم
      1

      نعمت هم يک مغز فندقيه

  • متین
    0

    چرا همیشه از جنگ و تهدید صحبت میکنیم چرا از آرامش و بهبود وضع کشور حرفی نمی‌زنیم؟!!!!!!

    نظرات شما -
    • نعمت
      0

      برادر من در صورتی که تاریخ را خوب بدانید و وضعیت سیاسی حاظر رو خوب درک کرده باشید متوجه میشوید که آمریکا و اسرائیل بزرکترین جنایتکاران زمین هستند و اگر مثل الجرایر و بسیاری از دیگر کشورها دست مهربانی دراز کنید شما را دراز میکند و از روی شما رد میشود اینها زبان انسانیت نمیفهمند

    • آریایی
      1

      جناب نعمت خان ؛ چرا الجزایر را مثال میزنی ؟؟؟ چرا کره جنوبی ؛ ژاپن ؛ مالزی ؛ اندونزی ؛ سنگاپور ؛ کویت ؛ عربستان ؛ کشورهای اروپایی و غیره را مثال نمیزنی ؟؟؟؟!!!!!

    • نعمت
      0

      جناب آقای آریایی عزیز هیچ یک از این کشورهایی که نام بردید موقعیت جغرافیایی وسیاسی ایران روندارند و اکثرا دولتهاشون دست نشانده هستند و بدون اجازه اربابان آب نمیخورند --تاریخچه هرکدام از این کشورها از نظر سیاسی قابل بررسی است -- بسیاری از این کشورها از ترس اربابان اجازه پست کردن یک نامه را هم ندارند -هرکشوری که بخواهد گام بلند برای ابرقدرت شدن در منطقه بردارد باید تاوان خیلی چیزهارا بدهد

    • Ss
      1

      به نعمت،اولا که اینها بازی سیاسی بیش نیست و اینکه رژیم ایران داره باج میده به روسیه و چین و آمریکا البته آمریکا رو رسانه ایش نمیکنن تا همچنان به عنوان یه پتک ارش استفاده کنه و... چشمت رو باز دیگه ایرانی نمونده،همین قرارداد 25 ساله با چین گه یه مورد کوچیکه خیلی چیزها رو مشخص میکنه،پس اگر بحث درباره دست نشانده بودن باشه حکومت الان ایران بزرگتدین دست نشانده در طول تاریخه

    • شبنم
      0

      هميشه يکسري احمق کله اهکي داريم که طرفدار جنگ.و بدبختي هستن

  • ؟؟؟
    0

    شمه ای از اصل و ریشه بنی گانتس: بنی گانتس در سال 1959 در سرزمینهای اشغالی متولّد شد ولی او ریشه در آن سرزمین ندارد. پدر بنی گانتس اهل مجارستان و مادرش اهل رومانی بود... مرگ بر اشغالگر پفیوز. رو هرکدوم از این دیوثها که دست بذاریم اصل و نصبشان به اروپا و خارج از سرزمینهای اشغالی برمیگرده، حرومیهای ستمگر

    نظرات شما -
    • .
      0

      حاکمین فعلی رژیم اسرائیل نسل دوّم از یهودیان اشکنازی اشغالگرند

    • Ss
      1

      بابا چیزی نمیدونی مجبور نیستی اظهار فصل کنی که،اولا که کشور اسرائیل حدودا هفتاد ساله بنیان نهاده شده و اینکه اصل بر یهودی بودن هست نه مهاجر بودن،جای دور نرو کشور ما که ادعای تمدن هزاران هزار ساله داره چرا باید کسایی برش حکومت کنن که ایرانی نیستن؟تحقیق کن میفهمی کیا رو میگم

  • رضا،،
    0

    یهود صهیونیست و دزد و غاصب جماعت.......تا به حال ۳بار لگد سخت از خود خدا خورده اند.......اول:ازهیتلرو نازی وآواره شدن درکل دنیا.......دوم:باانقلاب ۵۷ ایران و بالگدبیرون انداختن کل اجمعین شان که تپیده بودند دور لنگ شاه ساده برای ییلاق کردن ایران وسند دوم زدن مالکیت درکشورمان........سوم:الآن هم طفلک ها زیر پاچه سیدحسن نصراله گردنکلفت وغیور و بغل انبارموشکی حزب الله اندومثل سگ حساب میبرند .......》》》ببینیم:این جماعت دزد ذات سرزمینی و موذی و دنیاپرست واختلاف انداز ملل،چه موجوداتی هستندکه خودخدا هم مرتب تیپا به این ور و آنورشان میکند!!! بنده خدا موسی(ع)پیغمبرشان زودتر آنهارا شناخته بود و در بیابان ول و ترک شان کرد.

    نظرات شما -
    • Ss
      0

      اولا که یهود قوم برتر در زمینه و در قران هم بهش اشاره شده دوماجایگاه اسرائیل رو ببین جایگاه ایران رو هم ببین،فعلا که اسرائیله که قدرت و دست برتر منطقه هست،هر کاری دلش میخاد میکنه (تو روز روشن میاد ترور میکنه،اسناد میدزده،دیوار صوتی تو آسمان تهران باز میکنه و...)حالا شما برای ارامش دلت هر چی دوست داری بگو

    • مهر
      0

      خطاب به s : صحبت در قران این است که به سبب نعمت هایی که در زمان قبل اسلام به ملت یهود دادیم برتری پیدا کردند نه اینکه انان انسانهایی برترند ، حقا درونن خود کوچک بینی و گویا نژاد پرستی در باب دیگران داری، خداوند می فرماید همانا گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست. قوم برتر و غیر برتر دیگه چیه ....

    • به: Ss
      0

      به برتری قوم یهود اشاره کردی که در قرآن هم بیان شده، من چند مطلب از قرآن در این باره می نویسم: ای بنی اسراییل من شما را برتری دادم بر مردمان جهان به عهدی را که با من بستید وفا کنید تا وفا کنم. ای بنی اسراییل دو بار در زمین قدرت می یابید اگر ستم پیشه کنید بندگانی سخت نیرومند را بر می انگیزم که شما را در خانه هایتان جستجو کنند. و سپس آنها را دعوت می کند که به عدالت و انصاف بازگردند. و آیات بسیار دیگر،بله در قرآن بنی اسراییل بسیار مورد خطاب قرار گرفته اند و به بهره مندی آنها و .. اما اگر این قسمت از قرآن را قبول داری که برگزیده شدن قوم یهود را بیان فرموده باید این آیات را هم قبول کنی که: آیا از خدا عهد و پیمانی گرفته اید که حتما وارد بهشت شوید و اینکه می گویید جز چند روز وارد جهنم نمی شویم؟ آری هر کس گناهان و خطاها او را احاطه کنند در آتش جاودانه خواهد بود . دوست عزیز آقا یا خانمSs: اسراییل امروز پیرو حضرت موسی که سلام خدا بر او باد، نیست. همچنان که بسیاری از مسلمانان پیرو پیامبر نیستند. بسیاری از جنایتکاران خیال می کنند پیرو هستند مثل ریگی ملعون خیال می کرد مسلمان است در حالی که او یک جنایتکار بود و بی گناهان را می کشت. در قرآن علت تنبیه بنی اسراییل اینگونه بیان شده: من عذاب خواری و نکبت را برای شما نوشتم به این سبب که پیامبران خدا را به ناحق کشتید. اگر اهل تفکر باشیم در می یابیم که این آیه همچنان که در باره بنی اسراییل است در خصوص مسلمین و هر انسانی که این خطا را مرتکب شود کار برد دارد یعنی مسلمانانی که امام حسین ع را کشتند همان عذاب خواری و نکبت به آنها هم رسید. من دوست ندارم بندگان خدا را تقسیم کنم و دین خدا را انحصاری کنم من معتقدم هر کس در هر جای دنیا با هر نام و عنوانی راستگویی و شرافت و انصاف و نیکویی را پیشه خود سازد او برگزیده خداوند است ولو سیاه باشد و هر کس بدی و پلیدی را برگزیند او از برگزیدگی رانده می شود همچنان که ابلیس رانده شد. در این واپسین روزهای سرنوشت بشر که در آغاز پایان قرار گرفته ایم من نواده ی کوروش شاه جهان شما بنی اسراییل را به بازگشت به انصاف و عدالت دعوت می کنم تا از خسارت بزرگ رهایی یابید. همچنان که پدرم شما را از بیداد ستمگران نجات داد از شما می خواهم خودتان بیداد نکنید و بی گناهان را نکشید هر خون بی گناهی که ریخته شود نزد خدا بزرگ است. ای بنی اسراییل من فرزند کوروش کبیر هستم ادعایی که با علم امروز شما قابل اثبات است آیا صبر خدا را بر درستی کار خود می پندارید؟

    • Ss خطاب به مهر
      1

      جناب مهر میشه بفرمایید شما از کجا به این نتیجه رسیدی که من خود کوچک بینی دارم؟! برادر من حقیقت رو گفتم،حالا شما میخای بگی ایران برتر از اسرائیله اون حرفی دیگست ولی حرف من حقیقتیه که گویا به مذاق بعضیهاتون خوش نیومده

  • مح
    0

    انهایی که عقل دارند باید تا جنگ سرنوشت ساز (نابودی اسرایئل)شروع نشده به یک نحوی از اسرائیل بروند وجان خودواقوام را نجات دهند

    نظرات شما -
    • Ss
      1

      از خواب بیدار شو عمویی خخخ

  • Ss
    1

    بابا مگس تو آسمون اسرائیل پر بزنه با سامانه های موشکی پیشرفته پودرش میکنن کم چرت و پرت بگین

  • احمدفسا
    0

    هویج بستنی بخورداغی هزیون میگی

  • به Ssو وِزوز و ضِرضر
    0

    #بادیدنت بیشتریاد مگس افتادیم !!! پر زدی و زیر هر متن معقولی، یک زپلشک کاشتی!!! خاصیت و توان مگسان هم بیشترازاین نیست.مثل همون اربابان مستکبرت که چهل ساله دارند ضر و وزوز میزنند اما کو نیم ذره اثر!!!و بلکه عکس اثر. #اینجا نخور،برو بر فضله های صاحبانت بنشین جناب مگس!!! دیگه ازاین بهتر؟؟؟

    نظرات شما -
    • Ss به نفهم
      1

      ببند بابا در اون بیصاحاب رو ... اضافی هم نخور ،فعلا که تو شدی خر مگس معرکه، هروقت گفتن عن تو بگو من،ملتفت شدی احمق خان

    • احمد فسا به ss و وزوز و ضرضر
      0

      یه نگاه به خودت بنداز،بی... از سر و روت میباره راستی خودت رو به چن فروختی ساندیسی

  • شبنم
    0

    الان يکسري مغز فندقي احمق کوته بين احساساتي ميشن و به به و چه چه ميزنن

    نظرات شما -
    • پاسخ منطقی
      0

      •شماکه مغز فیلی دارید!!!! پس چرا کلید اصلاحات حسن روحانی تان، قلابی از آب درآمد؟آنهمه ادعا!!!! و ۸سال خواب و فلاکت ملت ومملکت____محصول عقل شمابود.

  • احمدفسا
    0

    اگه میدونستم اینقدرمیسوزینزودترمیگفتم حالا هی میگم بسوزین

  • ح
    0

    درود بر ایران و رهبر فرزانه ایران و نظام جمهوری اسلامي ايران

  • به همتون آره درسته شما بله آره همتون
    1

    هی زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت

  • ارش
    0

    این حرفها رو که خوندید حرف ما نبود حرف صهیونیستا بود طرفدارهای صلح ترو بخدا یکم تعقل کنید با وجود امپریالیسم وصهیونیسم وماسونهاونظام سرمایه داری ونظامهایی که سلطه پذیر نیستند صلح با امدن مصلح موعود اتفاق میافته تا اون موقع منتظر باش که جهان ابستن حوادث تلخیست خوشا بحال اونا که زودتر بمیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها