رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی

رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان تنها تولیدکننده ورق رنگی مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در کشور، توانسته باعث عرضه محصولات داخلی این صنعت با قیمت مناسب در بازار شود.

نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی

علیرضا گندمکار اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر قادر به تولید ۳ نوع ورق رنگی ساختمانی، دکوراتیو و ورق‌های مخصوص لوازم خانگی است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی برای تولید لوازم خانگی، بسیار دشوار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است، ‌افزود: شرکت فولاد مبارکه در ایران تنها تولید کننده این نوع ورق بوده و یکه‌تاز این عرصه است و در این مسیر باید با شرکت‌های کره‌ای و اروپایی رقابت کند که بیش از ۲۵ سال تجربه در تولید این نوع ورق های فولادی دارند و توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه ماهانه ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه ویژه برای لوازم خانگی تولید می‌کند که ورق اولیه برای تولید بیش از ۲۲ هزار دستگاه یخچال را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این میزان تولید فولاد مبارکه در حالی است که ظرفیت تولید ۶۰۰ تن ورق مخصوص این صنعت در ماه با راه‌اندازی خط تکمیلی آن در آینده به ۱۰۶۰ تن افزایش خواهد یافت که می‌تواند به تولید ۵۸ هزار دستگاه یخچال یا ۱۷۵ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تبدیل شود، این میزان تولید علاوه بر این که می‌تواند کشور را واردات لوازم خانگی بی‌نیاز کند، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز صادرات و ارزآوری برای کشور در این شرایط تحریمی را نیز فرآهم آورد.

گندمکار تصریح کرد: تولیدکننده‌های داخلی بعضاً ممکن است از مواد اولیه‌ای استفاده کننده که مشخصات فنی مناسب را نداشته باشد. برای مثال رنگی که روی سطح ورق استفاده می‌شود یک ترکیب شیمیایی است که می‌تواند حاوی مواد خطرناکی برای افراد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این مقدار ورق ویژه تولید لوازم خانگی در شرکت فولاد مبارکه تولید نمی‌شد، چه زیان و خسارتی را به بدنه کشور وارد می‌کرد، اضافه کرد: در صورتی که ورق های رنگی در فولاد مبارکه تولید نمی‌شد احتمال رخ دادن دو سناریو وجود داشت. اول این که همه تولیدکنندگان داخلی برای رعایت استانداردهای کیفی مجبور به تامین مواد اولیه از خارج بودند که در این صورت میزان ارز قابل توجهی از کشور خارج می‌شد و منابع مالی کشور به هدر می‌رفت.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها