ماموریت تازه اسپیس‌ایکس؛ 4 نفری که می‌خواهند سفر به فضا را برای همه تجسم‌‌پذیر کنند، کیستند؟ 

فضاپیمای شرکت اسپیس‌ایکس روز چهارشنبه و در قالب ماموریت «الهام‌بخش۴» مسافرانی را به مدار زمین اعزام خواهد کرد که بدون دارا بودن سابقه‌ای حرفه‌ای در حوزه فضانوردی قصد دارند سفر به فضا را برای همگان تجسم‌پذیر کنند.

ماموریت تازه اسپیس‌ایکس؛ 4 نفری که می‌خواهند سفر به فضا را برای همه تجسم‌‌پذیر کنند، کیستند؟ 

اما این چهار مسافر چه کسانی هستند؟ در واقع جارد ایزاکمن، میلیاردر آمریکایی، حامی مالی اجرای این پروژه است. او که ۳۸ سال سن دارد، مدیرعامل شرکت شیفت‌فورپیمنت (Shift4 Payments) است که در عرصه ارائه خدمات پردازش تراکنش‌های کارت‌های اعتباری به فروشگاه‌ها و رستوران‌ها فعال است. آقای ایزاکمن زمانی که تنها ۱۶ سال داشته، اجرای ایده تاسیس این شرکت را از زیر زمین خانه پدری آغاز کرده است.

آقای ایزاکمن همواره شیفته خلبانی و اکتشافات فضایی بوده و گواهی پرواز با هواپیماهای نظامی را نیز اخذ کرده است. او در سال ۲۰۱۲ نیز شرکت دارکن اینترنشنال (Draken International) را با هدف آموزش خلبانان نیروی هوایی آمریکا تاسیس کرد.

پس از تامین هزینه ماموریت «الهام‌بخش۴» از سه فرد عادی نیز برای همراهی‌اش در این سفر دعوت به عمل آورد؛ از جمله هایلی آرکنو که در کودکی موفق شد از دام بیماری سرطان نجات یابد. خانم آرکنو که اصالتا اهل لوئیزیاناست در حال حاضر زن جوان ۲۹ ساله‌ای است که در بیمارستان سنت‌جود واقع در ممفیسِ تنسی به عنوان کادر درمانی مشغول به کار است؛ همان بیمارستانی که در دوران کودکی به دلیل ابتلا به سرطان در آن بستری بود و آقای ایزاکمن برای کمک به او کارزار جمع‌آوری کمک مالی به راه انداخته بود.

او جوانترین آمریکایی است که عازم مدار زمین می‌شود و نخستین فردی است که با وجود پروتز در بدنش به فضا می‌رود. خانم آرکنو در این ماموریت پزشک تیم اعزامی و صندلی او نماد امید خواهد بود.

سیان پروکتور نیز دیگر مسافر این ماموریت است. او که ۵۱ سال سن دارد، نزدیک به ۲۰ سال است که استاد علوم زمین است. پدرش که زاده گوام است سابقه همکاری با ناسا را در ماموریت‌های آپولو دارد.

خانم پروکتور نیز در پروژه شبیه‌سازی زندگی در مریخ در هاوایی شرکت کرد و اکنون قصد دارد به عنوان چهارمین زن آمریکایی آفریقایی تبار به فضا سفر کند. او صندلی خود در این ماموریت را که نماد موفقیت لقب گرفته پس از موفقیت در خلق یک سایت فروش آنلاین مرتبط با فضا، به عنوان بخشی از یک مسابقه کارآفرینی که توسط شرکت تحت مدیریت آقای ایزاکمن برگزار شده بود، به دست آورد.

او نقش خلبان را در این ماموریت برعهده خواهد گرفت ودستیار فرمانده ایزاکمن خواهد بود.

کریس سمبروسکی، عضو سابق نیروی هوایی آمریکا که سابقه خدمت در عراق را نیز در کارنامه خود دارد، در حال حاضر در صنعت هوانوردی آمریکا مشغول به کار است. او به دلیل مشارکت در کارزار اهدای کمک مالی به بیمارستان سنت‌جود از سوی آقای ایزاکمن انتخاب شد و صندلی او نماد سخاوت است.

آقای سمبروسکی در این ماموریت مسئول حفظ ارتباط فضاپیما با زمین خواهد بود.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها