اقدام تاکتیکی بلاروس؛ استقرار «اس-400» در مرز با اوکراین

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که بلاروس قصد دارد سامانه‌های موشکی اس-400 را پس از دریافت از روسیه در مرز با اوکراین مستقر کند.

اقدام تاکتیکی بلاروس؛ استقرار «اس-400» در مرز با اوکراین

به گزارش خبرگزاری اوکراینی «بلتا» «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس این موضوع را اعلام کرده است. وی گفت: «ما با آتشبارهای اس-۳۰۰ غرب کشور را به طور کامل در پوشش داریم. اما، همانطور که می‌دانید، ما جنوب را نیز داریم. ما این موضوع را با ژنرال‌های بلاروس و روس‌ها مورد بحث قرار دادیم. ما باید آماده شویم . مرز با اوکراین ۱۲۰۰ کیلومتر است. بنابراین ما مجبوریم این منطقه را کنترل کنیم و اس-۴۰۰ برای ما مناسب خواهد بود.»

لوکاشنکوهمچنین اظهار داشت که بلاروس سلاح‌های روسی را به قیمت بیش از یک میلیارد دلار خریداری می‌کند. قرار است تسلیحات روسی تا سال ۲۰۲۵ به بلاروس تحویل داده شود.

رئیس‌جمهور بلاروساخیرا خبرنگاران گفت، بلاروس در حال برنامه‌ریزی برای خرید بیش از یک میلیارد دلار اسلحه از روسیه است و افزود بحث درباره تامین احتمالی سیستم‌های موشکی اس-۴۰۰ برای این کشور در جریان است.

پیش‌تر، «دیمیتری شوگایف» رئیس «سازمان فنی و نظامی روسیه» در حاشیه نشست انجمن اقتصادی شرق به خبرنگاران گفت که هیچ مانعی برای فروش سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به بلاروس وجود ندارد.

وی افزود: «بلاروس شریک راهبردی روسیه است و ما در یک اتحادیه زندگی می‌کنیم. از آنجا که سامانه اس-۴۰۰ اساسا برای صادرات است این منطقی است که به درخواست این کشور برای خرید این سیستم پاسخ مثبت بدهیم. من هیچ مانع یا محدودیتی برای صادرات این سیستم دفاعی به بلاروس نمی‌بینم.»

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    چرا نمکی وروحانی رااستیضاح نکردید چون شما هم ازخود اختیاریاحتمالا نداشتید وفقط شعار

  • محمد
    0

    چقدر زیبا گفته پیروزی هزار پدر دارد و شکست یتیم است

  • کاربر ناشناس
    0

    بااین حساب قتل بسیاری از کشته شدگان با کرونا متوجه دکتر نمکی هست وباید مراجع قانونی وی را محاکمه کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    پشیمانی. سودی نداردازمردم گذشت بامردن وعزاداری سراسری خدابزرگه.

  • فتاحی
    0

    سوختی نه؟ اگه حرفت درست بود که دکتر نمکی باید معاون اول رئیس جمهور می شد ، حرفای فتنه انگیز انگلیسی میزنی ، فقط بنفع خبر فوری هست .

  • زرزر
    0

    پس چرا بعضی ها که واکسن چینی زدن کرونا گرفتن مردن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها