سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

امسال مدارس را با شبکه شاد آغاز خواهیم کرد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم شاد گفت: امسال مدارس را با پلتفرم شاد آغاز خواهیم کرد.

امسال مدارس را با شبکه شاد آغاز خواهیم کرد

علیرضا کاظمی پس از بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم شاد که در شرکت همراه اول برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: قابلیت‌های خوبی در این پلتفرم ایجاد شد که در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده است و استفاده از این پلتفرم را حتی بعد از اینکه مدارس ۱۰۰ درصد حضوری شود، ادامه خواهیم داد.

وی گفت: در پیگیری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار شد در سال تحصیلی جدید هم مانند سال گذشته استفاده معلمان و دانش آموزان از این شبکه رایگان شود.
آقای مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل شرکت همراه اول نیز با اشاره به رفع برخی اشکالات شبکه شاد به ویژه برای مناطق محروم گفت: امسال هم استفاده از پلتفرم شاد برای دانش آموزان و معلمان تا پایان سال تحصیلی جدید رایگان خواهد بود.

وی افزود: سیم کارت‌هایی هم به همین منظور تهیه شده است که اختصاص داده خواهد شد.

حدود ۷۰ د رصد دانش آموزان، مهر ماه را با شاد آغاز خواهند کرد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد دانش آموزان، مهر ماه را با پلتفورم شاد آغاز خواهند کرد و نسخه جدید این پلتفورم که آماده رونمایی است ظرفیت‌های متفاوت‌تر و جذاب‌تر برای دانش آموزان دارد.

کاظمی در ادامه افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی تدریجی مدارس فرصت پیدا کردیم که در اپراتور همراه اول حضور پیدا کنیم و این اپراتور در دو سال گذشته کمک خوبی به آموزش و پرورش داشت و یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در دوران خلق کرد که جای قدرشناسی دارد.

وی عنوان کرد: از طریق این پلتفورم آموزش در دوران استمرار پیدا کرد و شاید مشکلاتی در برخی جاهای کشور داشته باشیم، اما کلیات کار، ارزشمند بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال هم سال تحصیلی را با شاد آغاز می‌کنیم و به هر حال ممکن است برخی مدارس کم جمعیت مان که در برخی مناطق دوردست تحت پوشش فضای مجازی نباشند، حضوری آغاز به کار کنند، اما تقریباً حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد دانش آموزان، مهرماه را با شاد آغاز خواهند کرد.

کاظمی بیان کرد: نسخه جدید این پلتفورم که برای سال تحصیلی جدید آماده شده از ظرفیت‌های فوق العاده‌ای برخوردار شده و قرار است قبل از آغاز سال تحصیلی رونمایی شود که ظرفیت‌های متفاوت‌تر دارد و می‌تواند جذابیت بیشتری را برای دانش آموزان ایجاد کند و فکر می‌کنم این ظرفیت‌ها دسترسی دانش آموزان به فضای امن اطلاعات را نیز بیشتر می‌کند که جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت‌های خوبی هم در این نسخه جدید برای معلمان ایجاد شده است که از تجارب معلمان سرآمد کشور در جای جای میهن اسلامی استفاده خواهد شد و معلمان توانمندی‌های خود را به کل جامعه می‌توانند عرضه کنند که می‌تواند موجب تحقق توسعه عدالت آموزشی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: براساس این تلاش‌ها زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش برتر و با کیفیت و مناسب آماده می‌شود و خوشحالیم که دانش آموز محروم‌ترین استان ما به بهترین تدریس‌ها دسترسی دارد.

کاظمی گفت: البته در کنار این امر ما باید اقدامات دیگری را هم انجام دهیم تا بتوانیم ظرفیت نفوذ بهره برداری دانش آموزان را در حوزه شاد با تهیه تبلت توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: شاید بخشی از کشور ما تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات نباشد یا کیفیت خدمات مطلوب نباشد، اما قول‌های مساعدی در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفتیم تا مشکلات برطرف شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع امروز در دستور کار شورای عالی فضای مجازی است و خبر خوش برای همکارانم این است که نخستین دستور شورای عالی فضای مجازی، شبکه شاد است.

کاظمی از تلاش مسئولان پلتفورم شاد و به ویژه آقای اخوان مدیرعامل اپراتور همراه اول قدردانی کرد و افزود: امیدواریم از این لوازمی که تهیه شده است بتوانیم حداکثر استفاده را برای آموزش بهتر و استمرار آن داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات رایگانی که برای استفاده از این پلتفورم قرار است به دانش آموزان و معلمان ارائه شود، بیان کرد: سال تحصیلی گذشته استفاده معلمان و دانش آموزان از این پلتفورم رایگان بود و با وجود این ه وزارت ارتباطات تحت فشار است و هنوز هم مطالبات همراه اول پرداخت نشده است، اما آقای زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دوستان ما در مجموعه اپراتور همراه اول تمهیدات لازم را پیش بینی کردند که استفاده از شبکه شاد، امسال هم برای دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها رایگان باشد که البته تسهیلات دیگری هم در اختیار قرار خواهند داد که مسئولان ذیربط اعلام خواهند کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با حضوری شدن مدارس فعالیت در این پلتفورم متوقف می‌شود؟ گفت: ما دیگر نمی‌توانیم به گذشته برگردیم چرا که اصلاً برگشت به گذشته متصور نیست و مسیری را که اکنون دنبال می‌کنیم به عنوان بخشی از فرآیند آموزش است و مطمئن باشید که آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد حتی اگر مدارس به صورت کاملاً حضوری هم باشد ادامه خواهد یافت.

کاظمی بیان کرد: قطعاً بخشی از فعالیت‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش از طریق این پلتفورم‌ها انجام می‌شود که می‌تواند در سه جنبه تکمیلی، مقوم و در جنبه اصلی باشد و ما فکر می‌کنیم از هر سه جنبه بتوانیم در این پلتفورم بهره بگیریم.

وی در آخر تاکید کرد: این شبکه جزو ارکان تعلیم و تربیت است و حتی اگر به اجبار هم به کسی بگوییم استفاده نکند استفاده خواهد کرد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها