مکانیسم‌های مولکولی سرطان چشم شناسایی شد

مکانیسم‌های مولکولی سرطان چشم شناسایی شد

به گزارش تی ای، ملانوم یووه آ ممکن است علائم و نشانه‎های اولیه‌ای نداشته باشد. اما با رشد یک تومور ممکن است علائمی مانند تاری دید یا سایر تغییرات بینایی، یک نقطه تاریک روی عنبیه، تغییر در اندازه یا شکل مردمک و غیره ایجاد کند.

شایع ترین درمان ملانوما یووه آ شامل جراحی و پرتودرمانی است. با این حال هنگامی که ملانوما یووه آ به اندام‌های دیگر سرایت می‎کند، احتمال زنده ماندن پایین می‌آید. دلایلی که باعث می‎شود تنها گروه خاصی از بیماران با ویژگی‌های خاص تومور به ملانوما متاستاتیک یووه آ مبتلا شوند و مکانیسم‌های ایجاد کننده متاستاز ناشناخته است.

محققان مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ آمریکا که از معتبرترین مراکز تحقیقاتی سرطان جهان است در حال حاضر مکانیسم مولکولی را که باعث پیشرفت ملانوما یووه آ(UM) می‎شود، شناسایی کرده‌اند. این مطالعه می‌تواند به درمان ملانوما یووه آ برای سرکوب اولیه یک تومور کشنده منجر شود.

مکانیسم‌های مولکولی سرطان چشم شناسایی شد

دانشمندان این مطالعه با ادغام چندین تجزیه و تحلیل ژنتیکی، دریافتند که پیشرفت ملانوما یووه آ با از دست دادن "گروه ۱ سرکوب کننده پلی کامب" (Polycomb Repressive Complex ۱) (پروتئین‌هایی که بیان ژن را تنظیم می‌کنند) صورت می‌گیرد.

از دست دادن این گروه باعث بیان ژن غیر معمول می‎شود و خطاهایی در نحوه جداسازی کروموزوم‌ها در طول تقسیم سلولی رخ می‎دهد که این امر سرانجام باعث ایجاد پاسخ التهابی می‌شود که این نیز تومور را تهاجمی‌تر می‌کند.

"ساموئل باکوم" (Samuel Bakhoum) از مرکز سرطان مموریال اسلون-کترینگ گفت: با شناسایی مراحل کلیدی دخیل در پیشرفت تومور، فرصتی برای شروع زوتر روند درمان و سرکوب تومور خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها