ضرورت تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین در پیشوا

فرماندار پیشوا با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق پیشگام در توسعه کشت گلخانه‌ای است گفت: تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین در پیشوا ضرورت دارد.

ضرورت تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین در پیشوا

حسین عباسی در نشست شورای کشاورزی و آب و خاک پیشوا که با حضور حسین کردستانی، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری، علیرضا رشیدیان بخشدار مرکزی، محمود ابراهیمی بخشدار جلیل‌آباد و سایر اعضا برگزار شد اظهار داشت: به دلیل وسعت و سابقه کشاورزی در پیشوا و نقش این حوزه در تولید و اشتغال، جلسات شورای کشاورزی از جلسات مهم شهرستان محسوب شده که مستمرا باید برگزار شود و اعضا اهتمام ویژه‌ای برای حضور در جلسات و پیگیری مصوبات داشته باشند.

عباسی افزود: نمی‌توان به حوزه کشاورزی توجه کرد ولی نسبت به الزامات آن بی‌اهمیت بود؛ یکی از الزامات امروز کشاورزی، استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین برای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری است.

فرماندار پیشوا گفت: آب، یک موضوع حیاتی در حوزه کشاورزی است و به دلیل خطاهایی که طی سال‌های متمادی در این باره صورت گرفته، عمق چاه‌ها برای برداشت از آب‌های زیرزمینی افزایش یافته و مخاطراتی همچنین فرونشست را ایجاد کرده است.

وی عنوان داشت: بحران فرونشست، یک موضوع فرا منطقه‌ای است که فقط در حوزه اختیارات شهرستان نیست بلکه قابلیت ورود مدیران ملی و حتی مجلس شورای اسلامی را دارد.

عباسی با اشاره به اینکه پیشوا، یکی از مناطق پیشگام در توسعه کشت گلخانه‌ای است افزود: لازم است همگام با این مهم، به سمت تغییر الگوی کشت و ترویج آبیاری نوین نیز حرکت کنیم تا کشاورزی منطقه با حفظ داشته‌ها و کمترین هزینه و خسران، توسعه یافته و بیشترین عایدات و بهره‌وری اقتصادی نصیب کشاورزان شود.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: حرکت کشاورزی از سنتی به سمت مدرن، نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش کشاورزان و استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های آب، کشاورزی و حتی حوزه اقتصادی است و هر چقدر که تغییر الگوی کشت با تعلل بیشتری انجام شود، ضرر و زیان بیشتری نیز متوجه کشاورزان منطقه خواهد بود و انتظار می‌رود برای پیشبرد این موضوع مهم و حیاتی، از توانمندی‌های موجود در سطوح مختلف استفاده شده و طرح و برنامه ارائه شود تا قوانینی جامع و محکم و در صورت نیاز با پشتوانه ملی اتخاذ گردد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها