اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری فوری مذاکرات برجامی شد

سفیر اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با تاکید بر حمایت اتحادیه از توافق هسته‌ای ایران (برجام) تصریح کرد: از سرگیری مذاکرات برجام بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری فوری مذاکرات برجامی شد

«استفن کلمنت» در ادامه اظهارات خود که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد ، افزود: اتحادیه از تلاش‌ها در داخل کمیسیون مشترک برجام و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه حمایت می‌کند.

وی بیان داشت که اتحادیه اروپا حمایت خود را در زمینه اجرای کامل و موثر برجام مورد تاکید قرار می‌دهد و مصمم است تا با جامعه جهانی برای حفظ این توافق که عنصر مهمی در معماری نظام جهانی عدم اشاعه تسلیحات اتمی بشمار می‌رود همکاری کند. سفیر اتحادیه اروپا از تمام کشورها خواست تا از اجرای برجام در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.

وی افزود که اتحادیه اروپا به مسائل مرتبط با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها اذعان دارد. کلمنت با اشاره به اینکه اجرای کامل و قابل راستی آزمایی برجام از سوی ایران حائز اهمیت است تصریح کرد که رفع تحریم‌ها نیز بخش مهمی از توافق به شمار می‌رود. این دیپلمات اروپایی ادعا کرد که اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهداتش ذیل برجام از جمله رفع تحریم‌ها عمل کرده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مح
    0

    سفیر فرانسه غلط کرد .اول به تعهدشان پایبند باشند بعد حرف مفت بزند

  • برجامی
    0

    دروغگویان خبیث به کدوم تعهدتون عمل کرده اید؟پستی فطرت درشما نهادینه شده است.

  • مح
    0

    دروغگوها شما اتحادیه اروپا وظیفه تان را انجام ندادید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها