تحلیل اورشلیم پست از ارسال سوخت ایران به لبنان/ ایران آمریکا را از منطقه بیرون می کند/ مقاومت، شطرنج خاورمیانه را برد؟

سث فرانتزمن (Seth Frantzman) در تحلیل خود تاکید دارد که ایران بازی شطرنج خاورمیانه و همسایگان شرقی را به خوبی اداره کرده و در حال کیش و مات کردن آمریکا و اسرائیل است.

تحلیل اورشلیم پست از ارسال سوخت ایران به لبنان/ ایران آمریکا را از منطقه بیرون می کند/ مقاومت، شطرنج خاورمیانه را برد؟

به گزارش خبر فوری ، پایگاه خبری اورشلیم پست که متعلق به رژیم صهیونیستی است در گزارشی به تحلیل اتفاقات اخیر منطقه پرداخت. نویسنده گزارش این پایگاه اسرائیلی در تحلیل خود مدعی است که ایران در حال نهایی کردن پیروزی خود بر آمریکا و متحدانش در منطقه است.

سث فرانتزمن (Seth Frantzman) در تحلیل خود تاکید دارد که ایران بازی شطرنج خاورمیانه و همسایگان شرقی را به خوبی اداره کرده و در حال کیش و مات کردن آمریکا و اسرائیل است.

مهم ترین نمود پیروزی ایران بر آمریکا و متحدانش ارسال سوخت به لبنان از طریق سوریه است. از نظر اورشلیم پست، این اقدام ممکن است منجر به خروج آمریکا از لبنان شود و ایران را به طور کامل جایگزین آمریکا در این کشور نماید. نویسنده مدعی است دقیقا همین اتفاق در برخی مناطق دیگر هم افتاده و ایران توانسته از غفلت آمریکا استفاده کرده و جای پایش را در منطقه محکم کند.

نویسنده تاکید دارد سیاست ایران در لبنان همانند سایر سیاست های این کشور، پیچیده تر از آن چیزی است که رسانه های غربی از آن می فهمند یا نشان می دهند. نویسنده صهیونیست مدعی است صدور سوخت به لبنان توسط ایران فقط نوک یک کوه یخ است و ایران از طریق این سیاست، تصمیمات بزرگتری دارد.

اورشلیم پست به نقل از چند منبع خبری مدعی است ایران از طریق ارسال سوخت به لبنان باعث افزایش محبوبیت حزب الله در لبنان می شود و همین امر زمینه ساز افزایش مخالفت مردم با آمریکا و سیاستمداران لبنانی متحد غرب می گردد.

اورشلیم پست با اشاره به مقاله اخیر المیادین تاکید دارد که ارسال سوخت به لبنان در حقیقت، باعث افزایش قدرت محور مقامت یعنی ایران، حزب الله لبنان، حوثی های یمن (انصارالله)، و گروه های مقاومت عراقی (حشدالشعبی) می شود.

نویسنده تاکید دارد که مقدمه این اتفاق را خود آمریکا فراهم کرده است. او مدعی است آمریکا با تحریم سوریه و بنادرش باعث کاهش واردات سوخت به لبنان شد و با ضربه دیدن اقتصاد سوریه و منزوی شدن آن، لبنان هم دچار مشکل اقتصادی شد و ایران از این فرصت استفاده کرد و با کمک به لبنان توانست محبوب مردم شده و پیروز بازی و رقابتش با آمریکا و متحدانش شود.

3 گام بلند مقاومت که پروژه آمریکا ضد لبنان را در مراحل پایانی متوقف کرد

نویسنده اورشلیم پست در انتها با اشاره به مقاله خبرگزاری تسنیم در رابطه با تاثیر ارسال سوخت به لبنان تاکید دارد که ایران با این اقدام سه گام مهم در رابطه با مسائل منطقه ای برخواهد داشت.

در گزارش تسنیم، امین محمد حطیط، تحلیلگر امور نظامی و کارشناس مسائل راهبردی منطقه در گزارشی نوشت: جبهه مقاومت در مقابله با طرح پامپئو و محاصره اقتصادی آمریکا ضد لبنان مجموعه ‌ای از مواضع و تصمیمات را اتخاذ کرد که مانع از دستیابی واشنگتن به اهداف اساسی استراتژیک خود شد که به برخی از این موارد اشاره می ‌کنیم:

ـ موضع‌گیری در برابر تحریکات و اقدامات آمریکا و مهره‌های آن برای انفجار اوضاع امنیتی در لبنان و اعمال استراتژی صبر در سطح بالا و خودداری از افتادن در دام دشمن.

ـ سازگاری و مقابله منطقی با فشارهای مالی و اقتصادی و تلاش برای توسعه سیستم همکاری و همبستگی و اتحاد اجتماعی؛ تا جایی که بتواند از دردها و بارهای مردم بکاهد.

ـ تلاش برای جلوگیری از تشدید خلأ سیاسی به روش‌های مختلف از جمله رد استعفای سعد حریری و سپس اقدام برای تسهیل روند تشکیل دولت جدید و پایبندی به دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین و در نهایت تلاش بی وقفه برای تشکیل دولت «نجیب میقاتی» و موفقیت آن.

در این مرحله مقاومت با همه توان خود برای پر کردن خلأ سیاسی لبنان و کمک به دولت تلاش کرد اما به دلیل وابستگی برخی احزاب داخلی به ایالات متحده و سیاست‌های آن این تلاش در کوتاه‌مدت نتیجه نداشت و بن‌بست سیاسی لبنان 13ماه ادامه پیدا کرد.

تحلیل و مطالب رسانه های خارجی تنها به منظور اطلاع رسانی و آگاهی از برداشت آنان است و انتشار آن به منزله تایید محتوای آن توسط ما نیست.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • بابک
    0

    همانطور که سوریه الان دست ایران است !!!؟؟ همانطور که افغانستان الان دست ایران است !!!؟؟

  • ناشناس
    0

    این تحلیل ما را بیاد آن جمله معروف نخست وزیر وقت اسرائیل در جنگ ایران و عراق انداخت که گفت برای هر دو هم ایران و هم عراق آرزوی پیروزی داریم. بجنگید که از این نزاع ها ما بهره ها و دستاوردهای فروان داریم.

  • سلام
    0

    هوشمندی ایرانی هاست که با یک تیر چند هدف رو زدند؛ ایران توانست با این اقدام، تحریم نفتی علیه خود رو بشکند. دشمنان ایران یکی پس از دیگری شکست می خورند به لطف خدای متعال. مگر عراق صدام- که اون همه با مردم ایران، دشمنی کرد و دولت های حاشیه خلیج فارس و آمریکا پشتیبانش بودند_الان کجاست؛ به قول ترکها: بیر بیر. با خدا باشیم کارمون درسته؛ مواظب رابطه مون با خدا باشیم

  • ص _ ن
    0

    تحلیل اورشلیم پست رژیم صهیونسیتی به خوبی می داند که ایران اسلامی بر حق است و آمریکا طرف باطل . مقاومت شطرنج خاورمیانه را برده و خواهد برد . ایران اسلامی دو کشور تروریستی را کیس و مات می کند . مرگ بر آمریکا تروریست و رژیم تروریستی کودک کش اسرائیل .

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      با وطن فروشا چه کنیم که هیچ وقت هیچی نمه فهمن

  • محمد
    0

    با این تحلیل یک قرون بده اش به همین خیال باش .

  • مهدی دادرس
    0

    چراغی که به خانه رواست ....

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      به مهدی دادرس -با حساب شما هیچ وقت هیچی نباید صادر کنیم الان هم لابد پمپ بنزینهای ما بنزین ندارند سندش رو هم یه عکس از قرن نوزده میتونید بزنید تا این مملکت اسکولهایی چون تو دارد فقط باید وارد کننده باشیم

    • م
      0

      در‌جواب‌سعید‌‌‌صادرات‌نیست‌اینها‌مفت‌میده‌

  • محمد
    0

    یادمون نرفته که همه کشورهای مطرح جهان چه غربی وچه شرقی دولت و حکومت سوریه را رو به اضمحلال ووساقط شده میدانستند .و باز یادمون نرفته که آمریکا حدود ۲۰ سال پیش به افغانستان لشکرکشی کرد تا طالبان را ریشه کن کند و تمام مشکلات این کشور را با یک محکومت باب میل خود از عقب ماندگی نجات دهد.ولی عاقبت چه شد!!!؟

  • عال
    0

    هر دولتی که پشتبانه مردمی نداره ملتش رامنزوی کرده هیچ وقت خاطر جمع باشید برنده نخواهد شد وهمیشه در هر سیاستی شکست میخوره

    نظرات شما -
    • به عال
      0

      تا مردم چی تعریف کنی!

  • تاریخ
    0

    اولاً سوخت از سوریه به لبنان رفت چون سعید حریری تذکر داده بود اگر کشتی های نفتی مستقیم در لبنان پهلو بندازند لبنان بدلیل تحریم نفتی ایران تحریم می شود چون سوریه تحریم بود نفت دادن سوریه. سوریه زمینی داد لبنان کمک حال لبنان بشد . دادن نفت به لبنان سوریه حدود پنج کشتی نفت کش حدود 5میلیون بشکه می شود که ارزش آن بیشتر از اختلاس خاوری ؛ بنزی ؛ پرایدی ؛ پیکانی ... هست که مفت دادیم رفت . این هم نوعی حیف و میل بیت المال مسلمینی است که تورم تا 3000درصدی در ایران دارند این هم نوعی خالی کردن جیب مردم ایران است شاخ و دم نداره که این هم نوعی بخشش دور از انصاف است . در ضمن امریکا تا چند ماه دیگه چون بازرسان اتمی نمی تونند ایران بیان تحریم سازمان ملل هم اضافه می شود و هرگز اجازه نمی دهد بهتر بگیم ایران از شل گرفتن بایدن سوء استفاده کرد بایدن جلوی فروش نفت کمی نمی گیرد تا ایران شاید بیاد با وساطت مشکل تحریم حل شود و مذاکرات وین به نتیجه برسد اگر ایران به سوء استفاده از نگاه دموکراتها ادامه بدهد دیگ مثل زمان ترامپ نفتکش می گیرند نفتش می برند می فروشند می دهند پول دیه سرنشینان هواپیما اکراینی یا بمب ترور در اروپاه مثل ترامپ نفکش ایران بسمت ونزویلا را گرفت و فروخت پس چه باید کرد دلخوش به بخشیدن به سوریه لبنان نکنیم ک شاید در آینده نزدیک ما را هم سوریه عراق کنند این رد خور ندارد کافی ک اقدام تروریستی ثابت بشود کار ایران است حمله رعد تو رعد آغاز می شود چون اقتصاد ویران مردم و مواد غذایی فقط سه دارند و ادوات نظامی فقط چند تا موشک داریم نه تانک داریم نه هواپیما جنگی نه نه نه هیچی حتی از زمان جنگ عراق با امریکا ادوات نظامی ضعیفی داریم مردم در انتخابات رای باطله گفتند اعتمادشان کم شد پس روی مردم و حمایتشان در جنگ با امریکا نمی شود خوب حساب کرد چون آقازاده ها و روحانیون حدود یک میلیون نفرند می توانند برن بجنگند نیازی به مردم نیست چون مردم عددی حساب نکردن مردم زمان جنگ مسئولین عددی حساب نمی کنند پس الکی زمان از دست ندهید چرا که امریکا تا عید کریسمس از برجام بیرون و مذاکرات را رها می کند و می رود روی گزینه های روی میز حمله به تاسیسات اتمی ایران تحریم شدید مثل کره شمالی و بعد تا سال 2023 یعنی بعد از جام جهانی حمله می کند و باید تخلیه در 15 روز انجام بشود و آقازاده ا و... کشور ترک کنند برن سوریه یمن چون براشان جای دیگری نیست . این دیدیم یعنی حمله ب عراق و تخلیه افغانستان یعنی در صورت حمله امریکا به ایران آقازاده و غیره که نمی تونند بجنگند باید تخلیه افغانی بشن تجربه کردن تجربه خطاست بشتابید مسئولین برای مذاکره چون دموکراتها یک بار از ایران چوب خوردن و خیلی دوست دارن به ایران حمله کنند . گرفتن سفارت امریکا در ایران نوعی عقده شده برای دموکراتها در صورت که ایران میز مذاکرات وین ترک کند مطمئن حمله می کنند

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      جناب تاریخ دادن : بجای نوشتن این همه مطلب که با کینه و بغض شیطانی نوشته ای " ذره ای وقت بزار که لااقل بچه هایت به راه شیطانی تو نروند ....لعنت خدا بر منافقین زمانه

    • دری وری نگو
      0

      تاریخ دان عزیز اول ادبیات ترم یکتو پاس میکردی بعد تحلیل می نوشتی اگر قرار به جنگ بود تا حالا شده بود عزیز دلم

  • سرکاری
    0

    یا از پس پرده خبر ندارند و یا خبر دارند و نانشان در گرو این نمایشهاست

  • حسن
    0

    اونها میخواهند با این حرفها شاخ در جیب تندروهای ایران بکنند تا دخالتها و فتنه انگیزی ها ادامه داشته باشد و بازار فروش اسلحه برای آمریکا و متحدانش گرم باشد. کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی حکومت ایران اگر قدرت دارد دردهای بیشمار خود را در مان نماید.

  • حجی
    0

    آقای استاد تاریخ خیلی ترسویی حداقل بچه هاتو نترسون..ایرانی رفاه رو با عزت نفس میخواهد.

  • مورچه
    0

    نفت ایران مطعلق ب ملت ایران است چرابطوررایگان ب کشورهای بیگانه روانه میشود؟

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      متعلق

    • M
      0

      تورو خدا ببین کیا برای ما شدن تحلیلگر.سواد نوشتن نداره خخخخ

    • قلقلک
      0

      نفط ملط بتور چرا اینا را غلط یا قلت نوشتی موری چه

  • قلندر واقعی
    0

    ضمن خوش آمد مجدد مورچه جان که دلمان واسش تنگ شده بود 1ایران با امریکا پشت پرده ارتباط دارد و توافقات انجام شده 2 این ژورنالیست اسرائیل هم میداند خودشو .....اما به قول یه نفر سیاست هر است و به قول نفر دیگه سیاست یعنی پدرسوختگی و به قول عموم مردم سیاست یعنی کثافت کاری به هر حال فعلا اولویت دشمن زدایی و ایران هراسی زدایی و شکوفایی اقتصادی اولویت اول است خدا به خیر کند

  • پاینده ایران.
    0

    تاریخ دان باهوش وذکاوت وتحلیلگر مسائل منطقه وجهان ،بااینهمه غلط املائی وبغض وکینه ای که نسبت به ایران وایرانی داری اگه باهمین فرمون بری جلونه تنهافاتحه تاریخ خونده میشه فاتحه خودتم بایدبخونیم حلواتم بایدبزنیم .

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      کسی تا حالا حقیقت نفهمی‌تتو رو بهت گفته

  • سلام
    0

    حالا اولشه، حوصله کنید

  • رضا،،
    0

    *پیش بینی (سیدحسن نصرالله)رهبر غیور دفاع لبنان:{یک روزی می بینید،که دور نیست،که خیل میلیونی یهودیان،چمدان ها یشان را بستند وبی سروصدا خودشان ازاین سرزمین فلسطین،رفتند و گم شدند}.// این پیش بینی تا۱۵ سال دیگر آشکار میشود.همانطورکه نمونه اش برای آمریکایی های اشغالگر افغانستان،دیدیم و واقع شد.//#خاک برسر اسرائیل قلدور واین عمرعنکبوت و پشه ای ۱۰ و۱۵سال حداکثرش!!//##آشکارشدن خاک برسری های اهل ظلم وتکبر،درآن فرداهاست.

  • خخخخخخ
    0

    نه غزه،نه لبنان،شاید برم به آلمان خخخخخخخخ

  • فدایی رهبر
    0

    جانم فدای رهبر، جانم فدای سید حسن نصرالله، ما مدیون لبنان و فلسطین هستیم، من سهم بنزین خود را به لبنان میدهم و راضیم،مخالفین بدبخت بدانند که اگر مقاومت نبود الان اسراییل گردنکشی میکرد براتون نمک نشناسا، جان همتون به فدای سید حسن نصرالله و مقاومت

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    درود برکشورهای همسایه که در اوضاع تحریم بسیاری از خریدهای خود را از ایران انجام دادند،مثل عراق و افغانستان و سوریه و... درود بر غیرت اینها که خیلی بهتر از بعضی از ایرانی های وطن فروشند

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      فقط خدا کنه پولشو هم بدن که سفره انقلاب رنگی تر بشه دوستان گشنه نمونن

  • ناشناس
    0

    ایران از درون دارد متلاشی میشود . کشور های منطقه هیچ ارزشی ندارد چون وقتی پای منافشان بیفتد همه چیز را رها می‌کنند .

  • م.م
    0

    برادرم ایران اسلامی بسیار قدرتمندتر از آن است که از به درون فرو پاشی نزدیک شود .تمام این منفی نگریهای شما بزرگوار از خیانتهای دولت غربگرای غرب در ایران است لذل به شما حق می دهیم که نگران باشید . به لطف حق شما در آینده نزدیک اگر منصف باشید افزایش اعتماد عمومی به دولت و نظام را بیش از پیش مشاهده خواهید کرد.بهتر است این همه منفی نگر نباشید چون خواهی نخواهی تاثیر روانی دارد. خدا یارتان

  • کارگر بدبخت
    0

    این پیام را میدهد که فراوردهای نفتی دیگر ملی نیستند وابزاری انحصاری است برای حاکم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها