طرز تهیه شور بامیه

شور بامیه یکی از انواع شورها می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید زیرا بسیار ساده می باشد و مواد خاصی در تهیه آن استفاده نمی شود.

طرز تهیه شور بامیه

بامیه یکی از صیفی جات بسیار خوشمزه و مفید و سالم است که با آن انواع خورشت ها و پلوها و ترشی ها تهیه می شود.

بامیه سبز یا اکرا یکی از گیاهان سبز خوردنی است که از تابستان به بازار می آید و یکی از گیاهان پر استفاده در هند می باشد و به انواع و اقسام مختلفی خورده می شود شما می توانید تا زمانی که بامیه در بازار هست این شور خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب بامیه بهرمند شوید مانند درمان چاقی، تقویت کننده مغز، سلامت مغز و سرشار از آنتی اکسیدان است.

ابتدا باید بامیه ها را پاک کنید برای این کار ساقه ها را ببرید طوری قد بامیه ها را کوتاه کنید که مایع لزج آن خارج نشود وگرنه ترشی حالت لیز پیدا می کند در ادامه بامیه ها را خوب چندین بار بشورید سپس روی دستمال نخی پهن کنید تا کاملا خشک شود و اصلا نباید مرطوب باشد. حالا تا زمانی که بامیه ها در حال خشک شدن می باشند شیشه ها را باید استرلیزه کنید برای این کار شیشه ها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا تمیز شود سپس بگذارید تا خنک شود.

بامیه ها را داخل شیشه ریخته و لا به لای آن کمی سیر و سبزی معطر بریزید حالا سرکه و آب و نمک را بنا به ذائقه خود تنظیم کنید و داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد سپس صبر کنید تا خنک شود. حالا مخلوط تهیه شده را روی بامیه ها بریزید و درب آن را خوب محکم کنید و در جای تاریک و به دور از نور خورشید قرار دهید بعد از یک هفته شور بامیه ما آماده شده است.

منبع: عصر ایران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها