دستور نخست وزیر طالبان درباره پنجشیر/ کمک‌های بشردوستانه ارسال و شبکه‌های مخابراتی وصل شوند

ملا محمدحسن آخوند، نخست وزیر دولت موقت طالبان در جلسه کابینه، دستور داد تا کمک‌های بشردوستانه به پنجشیر ارسال شده و شبکه‌های مخابراتی نیز در این ولایت وصل شوند.

دستور نخست وزیر طالبان درباره پنجشیر/ کمک‌های بشردوستانه ارسال و شبکه‌های مخابراتی وصل شوند

«ملا محمدحسن آخوند»، نخست وزیر دولت موقت طالبان، روز پنجشنبه دستور ارسال کمک های بشردوستانه به پنجشیر را صادر کرد.

در جلسه کابینه دولت موقت طالبان، ملا محمد حسن آخوند به همه سرپرست‌ها دستور داد که به مسائل رسمی توجه جدی داشته باشند و همچنین برای اطمینان از امنیت شهر کابل به بخش امنیتی توصیه کرد.

وی همچنین لغو محدودیت‌های شبکه‌های مخابراتی در پنجشیر و استقرار رسانه‌ها برای پوشش وضعیت فعلی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به مردم این ولایت را صادر کرد.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد که کمک‌های بشردوستانه اخیر به افغانستان باید به پنجشیر فرستاده شود و در آنجا به طور منظم در مناطق مختلف در میان ذینفعان توزیع شود.

در جلسه کابینه تصمیم گرفته شد که اولویت دادن به امکانات لازم برای حمایت از تجار، صرافان، کارشناسان کلیدی و کادرهای برجسته باشد.

مرکز پنجشیر که پس از تصرف کابل در برابر نیروهای دولتی و امنیتی مقاومت کرده بود، اکنون به‌کنترل نیروهای طالبان درآمده است.

صدها خانواده از این ولایت به‌دلیل ترس از ناامنی و آینده‌ای نامشخص به ولایات همسایه، به ویژه پایتخت کابل نقل مکان کرده‌اند.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ماس موسیر
    0

    یاد تو در دل من طوفان به پا میکنه تا ساحل زندگی پشمک رو یاد میکنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حالا توکه عین زنهاچیزی توصورت نداری اسمت مرد،

  • ناشناس
    0

    نخست وزیر که این باشه وای به حال کابینه اش !همین هست که دختر 9ساله بیچاره افغان هم اسایش نداره،کثیف تر از داعش طالبانه ،هرکسی هم که موافق طالبان حتما از قوم همین پشمک هاست

  • افغانی
    0

    اقای حسین شریعتمداری این هم از دوستان گرمابه گلستانت (طالبان) اقای شریعتمدار حتما تو دوستان و همفکرانت (حمایت های پنهانی و اشکار از وحشی های قرون وسطایی )قطعا جواب خواهی گرفت،اقای شریعتمداری مثل اینکه یادت رفته طالبان افغانستان زیر چتر حمایت سازمان اطلاعات پاکستان واین نهاد پاکسنانی هم زیر حمایت همه جانبه وهابی های حاکم بر کشور عربستان (ال سعود) می باشد،

  • عال
    0

    حالا وقت وعدهای قشنگه سال ۵۷ ایران میخش سفت بکنه بعدا افغانستان توجه میشه

  • محمد
    0

    ملاحسن مرد خوبيه در دولت قديم طالبان هم وزير فرهنگ بود از مسئولان ما بهتره

    نظرات شما -
    • علی
      0

      محمدخان شما چقدر از ملاحسن اطلاعات دارید که اورابهتراز مسؤولان ما می دونی!!!!!؟ کینه ورزی را بزارکنار قیاست واقع بینانه نیست !!! هیچ وقت اینطور قضاوت نکن !! صداقت توزندگی چیز خوبیه . پاینده باشی.

  • بهروز ترکه
    0

    والا رفیق جینگشون ، کیهان میگه اینا بیسوادند و توانایی اداره کشور را ندارند!خب حاج حسینو بفرستید اونجا مدیریت کنه، تو میتونی حاج حسین.ببینم چکار میکنی ها

  • اکبر دقیق
    0

    زوال عقل.

  • زمان
    0

    بيار بريم به مزار ملا ممد حسن جان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها