شهردار تهران:

بلیت مترو باید ۲۰ هزار تومان باشد

شهردار تهران گفت: برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ‌۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مسئله نیاز به اراده، فکر، ذهن و خلاقیت مردم دارد و شهر باید بر مدار قابلیت مردم اداره شود.

بلیت مترو باید ۲۰ هزار تومان باشد

علیرضا زاکانی، در نشستی با رؤسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران ، اظهار داشت: این دیدار آخرین جلسه از سلسله جلسات با مدیران شهرداری است و تقریباً با همه سطوح مدیریتی این دیدارها برگزار شد. در این جلسات ارائه طریق و انتقال تجارب برای برون رفت از مشکلات و ایجاد شرایط بهتر بسیار مغتنم است.

وی افزود: در سه ضلعی شهر، شهروند و شهرداری، اوضاع شهر مناسب نیست اما چیزی که بیش از همه آزار دهنده است بی هویتی، تبعیض و فاصله شمال و جنوب است.

شهر در شرایط فعلی زیبنده شهروندان نیست؛ آنها ناراضی اند و سرمایه‌های اجتماعی ما در طول انقلاب کمتر از همیشه است و شهرداری نیز باید در کنار سایر نهادها سهم خود را در این زمینه بپذیرد.

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری با شرایط مطلوب فاصله جدی درد تا به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و این موضوع نیاز به تغییر ماهوی دارد. آنچه که ناظر به آینده باید رقم بخورد این است که شرایط را به سمتی ببریم که یک الگو بسازیم و اگر به تعبیر رهبری معظم، این کار را انجام دهیم نماد کارآمدی نظام اسلامی را به اثبات رساندیم.

زاکانی اضافه کرد: با این کار شهرداری به درجه بالایی از کارآمدی و خدمتگزاری می‌رسد و رضایتمندی مردم حاصل شده و شهر شرایط زیست، آسایش و رفاه را پیدا کرده و می‌تواند پیشرفت، نماد سازی و نمود سازی جدی برای کشور و حتی فراتر از کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: خط تلاش اول این است که آینده مطلوب و چشم‌انداز مناسب را خوب تعریف کنیم و برنامه‌های عملیاتی مرتبط با آن را به صورت دقیق استخراج کنیم و با هویت دادن به مردم و نخبگان شرایط را به سمتی ببریم که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق این آینده مطلوب بهره ببریم.

شهردار تهران افزود: باید ظرفیت حاکمیتی و حکومتی، قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی و حکومتی را ناظر به این آینده مطلوب با خود هم داستان و همراه کنیم و بدون این کار، انباشتگی مشکلات مرتفع نخواهد شد.

مثلاً در ۷ خط موجود مترو علاوه بر ۲۳ ایستگاه، حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان برای خرید واگن می‌خواهیم و ۳۶۴ واگن موجود از رده خارج شده و بیش از دو سوم آن نیاز به اورهال دارد.

زاکانی عنوان کرد: ۱۰ سال است که دولت سهم خود را در اتوبوس و مترو نداده و بررسی طلب‌های شهرداری از دولت نشان می‌دهد که بدهی‌های دولت سر به فلک می‌کشد.

مثلاً با وزارت نفت مذاکره کردیم و پیشنهاد دادیم که اگر نمی‌تواند پول بپردازد، تهاتر کنیم تا با استفاده از آن امکانات بیاوریم. در واقع این نهادها باید سهم خود را از پایتخت بودن بپردازند و علاوه بر وظایف قانونی خود باید این همکاری فراتر از قانون رقم بخورد.

وی یادآور شد: خط بعدی ناظر به حضور جدی مردم در صحنه برای تغییر است و بدون مردم قطعاً در این کار ناکام خواهیم بود. برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مسأله نیاز به اراده، فکر، ذهن و خلاقیت مردم دارد و شهر باید بر مدار قابلیت مردم اداره شود.

اما مردم اعتماد ندارند و در سال‌های گذشته با شهرداری نیز رابطه خوبی نداشتند و ما وظیفه داریم این ضعف و کمبود را جبران کنیم و با نوکری، خدمت و فداکاری اعتماد آنها را جلب کنیم.

شهردار تهران گفت: نکته دیگر بحث یکپارچه و بر پایه فناوری دیدن شهر و ساختن یک شهر هوشمند است. اگر بناست که مترو بسازیم باید بلیط آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم. در حال حاضر اما از ۶ هزار تومانی که محاسبه شده دو هزار تومان سهم ما و دو هزار تومان سهم مردم است و دولت نیز که سهم خود را نپرداخته است.

با این وضعیت متروی بیشتری نخواهیم داشت و باید برای توسعه ساخت مترو از امکانات مردم و مجموعه بخش خصوصی، خرید راهبردی کنیم. در واقع مردم سهم خود را بپردازند و مابقی را از طریق خرید راهبردی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در شهر هوشمند فرد پولدار و ثروتمند باید سهم خود را که طبیعتاً بیشتر است بدهد و افرادی که در مضیقه هستند حتی سهم‌اندک خود را نیز نپردازند. در واقع شهر باید مطابق با اقتضائات اداره شود نه به صورت مساوی و این کار با هوشمندی امکان پذیر است و با هوشمندسازی خرید راهبردی به یک ارائه خدمت واقعی تبدیل می‌شود.

زاکانی یادآور شد: هوشمندسازی امری قهری و به معنی این است که بتوانیم ظرفیت‌های فناوری و نخبگان را به هم پیوند دهیم و شهر هوشمند را بسازیم. اگر بخواهیم هر کدام از این سطوح را آغاز کنیم نقطه شروع را باید از شهرداری بگذاریم و باید به صورت توأمان به روح و جسم شهر توجه کنیم.

در واقع اگر تحولات کالبدی در شهر انجام نشود شهر دچار عقب افتادگی می‌شود و این کار نیز ضرورت دارد اما مقدم بر آن، به یک تحول نرم افزاری در فرهنگ و اجتماع نیاز دارد.

وی توضیح داد: شهر را برای شهروندان می‌خواهیم و با این تاکید، ۲۱ هزار معتاد متجاهر در شهر وجود دارد که حتی یک مورد آن نیز برای ما مناسب است.

شهردار تهران گفت: در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که تعریف شده، برای این چارچوبهای ذکر شده همه معاونت‌ها مکلفند برنامه‌های خود را ارائه دهند تا شرایط کمی و کیفی تحقق این برنامه را داشته باشیم. در ابتدای کار اقدامات جدی را خواهیم داشت تا سند مورد نظر تهیه شود و این امر با کارگروه‌های مختلف شروع شده است.

زاکانی اضافه کرد: اولین کار ویژه ما نگهداشت شهر است. باید پیشتازی ارائه خدمت را در شهر آنگونه داشته باشیم که در مسائلی مانند پسماند، فضای سبز، رفت و روب شهر و خدمات شهری به صورت جدی در چند ماه اول قدم برداریم و دوره‌های خاصی برای تشدید خدمت فراهم کنیم. نکته دیگر ناظر به خدمات اجتماعی است و شهرداری محور همه ظرفیت‌های مختلف قرار بگیرد و در موضوعاتی مانند کودکان کار و معتادین متجاهر چهره شهر را تغییر دهد.

وی عنوان کرد: بخش سوم جنبه فرهنگی-تبلیغی دارد به طوری که اگر شهر قانون مداری و نظم و آرامش را به ما القا کند، قابل تحمل می‌شود.خط تلاش بعدی ناظر به رفاه و ایجاد نشاط و تفریح است، یکی از مسائل کرونا این است که جامعه را دچار از هم گسستگی و مردگی می‌کند و باید تهران را زنده کنیم و سهم خود را در این رابطه بپردازیم.

شهردار تهران تاکید کرد: خط تلاش پنجم ناظر به کرونا است، باید خدمات و ظرفیت‌های شهرداری در بخش‌های مختلف را به هم پیوسته کنیم و خودمان میدان دار خدمت شویم و با ایجاد یک قرارگاه در سطح خدماتی، کار خود را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشتباه دولت قبلی این بود که همه مسئولیت در حوزه کرونا را به وزارت بهداشت سپرد، تاکید کرد: بهداشت و درمان بخشی از موضوع کرونا و واکسن بخشی از بهداشت و درمان است. در واقع دولت نمی‌تواند به تنهایی متکفل همه ابعاد این موضوع باشد و نیازمند خدمات اجتماعی و توجه به کسانی که از این موضوع آسیب دیدند، هستیم.

در وهله بعد نیازمند خدمات فاصله گذاری اجتماعی هستیم تا شهر را زنده کنیم و آن را تعطیل نکنیم. باید بتوانیم با ایجاد شرایط خاص خدمت رسانی و فاصله گذاری اجتماعی مناسب، امور مختلف و خدمت رسانی‌های متعدد در شهر مانند سینماها و مدارس را ادامه دهیم.

منبع: آفتاب نیوز

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • محمدایمان
    0

    زاکانی شهردار

  • زهرا
    0

    وزیر راه از دولت بوجه بگیر هزینه های عمرانی رو تامین کن وایاب وذهاب خلق الله رو کم کنید در واقع سوبسیدش کنید تا فشار از این قشر از جماعت کم بشه تا تنش موجود کاسته بشه نه قیمت بلیتها رو بالا ببری

  • ایرادوست
    0

    بفرما این آقا کاندید ریاست جمهوری شد وچقدر دم از مردمی می زد خوبه نشد هنوز جوهر پای ابلاغیه اش خشک نشده می گیه قیمت بلیت مترو 20 هزار اگه رییس جمهور می شد چه می شد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      این تیتر، شیطنت خبر فوریه. متاسفم. دریغ از یکم انصاف، حال طرف برخوردتون میخاد هرکی باشه

    • به علی اقا
      0

      فقط تو میفهمی و می خونی ، فقط تو عقل داری ،

  • سید بیتا کسروی
    0

    تشکر می کنیم.

  • بسیجی عاشق رئیسی
    0

    ۲۰ هزار تومان چیه هر ایستگاه ۲۰ هزار تومان باید باشد مسیر خط یک تجریش کهریزک اگر آمریکا یا اورپا بود حد اقل ده دلار بلیط اش بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله با حقوق دلار نه ریال

    • ناشناس
      0

      همه مثل توی بسیجی پول یامفت نمی گیرند

    • شهروند
      0

      همه جای دنیا دولت ها از وسیله نقلیه عمومی حمایت می کنند تا مردم دنبال ماشین شخصی نرند. البته اگر ایران جزیی از کره زمین یاشه. هیچ چیزش که شبیه کره زمین نیست.

  • اگر نخوایم تکمیل بشه چه کنیم
    0

    بگذار عرق پشت میز نشستنت خشک شود ، بعد شعار قبلی ها را قرقره کن ، خدا را شکر که رییس جمهور نشدی وگرنه چه ها که نمیکردی

  • بهروز ترکه
    0

    تازه وارد( زاکانی) پس کرایه تاکسی اینترنتی ها که مظلومانه دارند به اهالی شهر خدمت میکنند چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟اگه بلیط مترو ۲۰ تومن باشه کرایه اون بندگان خدا رو هم نظر ملکوانه بنداز

  • رفیعی
    0

    کمی از بخور بخور های عزیزان مدیر کم کنید از هزار تومان هم کمتر می افتد

  • علی
    0

    حداقل قیمت باید 150 هزار تومان باشه چرا سود نکنید ما هم میدیم

  • حسن
    0

    نیامده میخاد شهر ومردم را قلع وقم کند این هم از آدم انقلابی. جهادی وای بر مردم بدبخت که بازم فریب خوردیم وای

  • مستضعف ها مترو سوار میشن
    0

    مثل اینکه حقوقت افزایش چشمگیری داشته ولی مال بقیه تغییری نکرده

  • سیاوش سلطان
    0

    شیطنت به سبک رسانه !!!! ... همه متن را نخوانده با تیتر گمراه کننده شما نظر داده اند ، اینجاست که جرم شما از یک قاتل بیشتر است ، متن طولانی سطح تحمل مردم پایین ، شما هم که استاد شیطنت و اباحه گری ، منبعد تیتر را درست بزنید وگرنه سر و کار شما با مردم و قانون خواهد بود البته هدف شما انجام ماموریت و حتی زندان رفتن و تحمیل هزینه بر مردم است ... حالا اینو سانسور کن

  • دخو زکزاکی
    0

    ه ه هه!!فرستادند توی گاو صندوق خالی !!مجلس از چرت و پرت گوییهای ایشان خودشو و رییسی را خلاص کرد!!،،،راکی؟!!همه شو قبل از تو تو دوره ی هشت نه ساله ی شهردار قبلی خوردند و به آب هم روش!

  • سیاوش سلطان
    0

    چرا تیتر نزدی دولت روحانی به جای پرداخت سهم دولت به مترو باعث نابودی زسر ساخت ها شد ؟!!! رسانه مزدور خودش رو نشان خواهد داد ، بعد نظر مخاطب که حق است و مخالف منافع شما است منتشر نکن ، ای به ذات بدت لعنت

  • ناشناس
    0

    نه جناب زاکانی فکر کنم کم محاسبه کردی 150هزار بشه خوبه!؟قرار نیست کاستی شهر رو از جیب مردم فراهم کنید همت کنید مالیات گردن کلفتهایی که حاضر نیستن مالیات بدهند رو وصول کنید مشکلات خودبخود حل میشه،این فقط همون این کلاه اون کلاه کردن اقای زاکانی،طبق کدوم حقوق و درامد چنین صحبتی رو حتی کردید!؟بس نیست انقدر ملت رو وسط گیره دارید فشار میدید؟!این تندروی ها صلاح نیست جناب!

  • نا شناس
    0

    روزانه حداقل 2 بار از مترو استفاده کنن میشه متوسط 30 تومن ( با احتساب اینکه مسیر کمتری برن ) ماهانه میشه 780 تومن. اجاره خونه هم 1200 این شد 2 تومن خورد و خوراک مواد شوینده ماهانه اینا هم هیچی نباشه با این وضعیت قیمت ها 1500 3500 میشه ماهی. شخصی که تازه ازدواج کرده 3800 میگیره با کسر بیمه اینا یچیزی هم از جیب باید بذاره تازه مبلغ وامی که میگیرن برای ازدواج و قبوض حامل های انرژی و ... رو حساب نکنیم. بعد خانواده ها دو نفری کار میکنن بعد میگن بچه ها تربیت ندارن بچه ها تو فضای مجازی فلان کردن همه این ها رو خود کشور و مسئولین باعث و بانی ان

  • روزبه
    0

    لعنت خدا بر جد و ابادتان اول دون مي پاشين بعد گران مي کنيد اون کارگر بدبخت ديگه بايد پاي پياده بره سر کار خدا از سرتان نگذرد شيطانهاي انسان نما

  • نادر
    0

    تمام ثروت کشور خرج لبنان و فلسطین یمن و عراق و قبرستون‌هاش و ونزوئلا و باج به چین و روسیه و به تازگی طالبان و هر نا کجا آباد دیگه میشه، نوبت خودمون که میشه بلیط مترو باید بشه ۲۰ هزار تومن!!! نفرین بر شما اجنبی‌های غارتگر.

  • الف
    0

    خوب حرف میزد ، موقع عمل که شد ، در برهمان‌پاشنه چرخید ! به عمل کار برآید ، با اون بودجه ای که میگی و میخواهی همه ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران از توبهتر شهردار هستند . دیدی تخصص وتجربه هم میخواست ، بیرون گود داد نزنید ، داخل گود میزایید

  • غریبه
    0

    سلام نمی دانم چرا شورای شهر کسی را شهردار کرده که به اعتماد مردم قم خیانت کرده همچین آدمی که به امانت مردم که همان آرای آنان جهت وکالت می باشد خیانت کرده نمی‌تواند شهردار خوبی باشه

  • فرهاد
    0

    خدا لعنتت کنه زاکانی تو با قانون شکنی شهردار شدی ولیاقت این کار را نداشتی حالا میخواهی بلیط مترو را بکنی 20000خدا لعنتتان بکند بیشنر قشر ضعیف از مترو استفاده میکنند تو که تخصص این کار را نداشتی

  • ...
    0

    دوباره چه نقشه اي كشيدين كه بليط و گرون كنيد؟

  • ۱۱
    0

    اینکه شهردار تهران ، رییس جمهور بشه، فقط یک حادثه بود.... دیگه تکرار نمیشه...شما موی کاخ نشینان را به کوخ نشینان نفروش و سعی کن پرونده املاک نجومی را ماست مالی کنید

  • محسن
    0

    بعضی از دوستان فقط تیتر رو خوندن اقا درست بخونید الکی توهین نکنید

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      0

      گوساله سامری فقط برای عصر حضرت موسی علیه السلام نبوده الان رسانه ها همین نقش را بازی می کنند کل افراد ۱۰۰ نفر هم که نظر داده باشند و گمراه شده باشتد این رسانه و نظر دهنده مقصر است ، و نشان از به خطر افتادن منافع دارد ، حالا شما بگو تا قیامت ... کودتای ۲۸ مرداد را همین جماعت نادان رقم زدند ، هر چند همه اینها یک نفر با نام های کاربری متفاوت باشند ، آن یک نفر منافع اش به خطر افتاده و کدو را فراموش کرده باشد نتیجه سپوخت خواهد شد

  • گیج
    0

    شهردار تهران گفت: نکته دیگر بحث یکپارچه و بر پایه فناوری دیدن شهر و ساختن یک شهر هوشمند است. اگر بناست که مترو بسازیم باید بلیط آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم....//// امان از دست شکم سیران ، از صدقه سر جمهوری اسلامی شکمش سیر است و حرف مفت می زند . با رانت درس خوانده و حقوق آنچنانی می گیرد و .............................؟!

  • محمود
    0

    زاکانی جان بلد نیستی بلد تهران را اداره کنی برو پیش آقای قالی باف زانو بزن و یاد بگیر پیشنهاد میدهی بلیط مترو از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰۰ تومان افزایش پیدا کنه و غرفه های شهرداری را از ۴۰ میلیون به ۹۰ میلیون بنظرم کشک بسابی بیشتر به تهرانی ها خدمت می کنی

  • Nima
    0

    زاکانی : ما باید در این چند سال مانند قالیباف بار خود را ببندیم . اگر همه املاک نجومی را قالیباف بالا نکشیده باشد و تعدادی باقی مانده باشد که هیچ والا باید از منافع مختلف منافع ما تامین گردد ، از ۲۰ هزار تومن بلیط مترو و یا بالا بردن عوارض ساختمان .

  • وحیدیان
    0

    مولوی علیه الرحمه فرمود : عدل چه بود شی اندر موضعش ظلم چه بود شی در ناموضعش . هرچیز درجای خود عدل است وهرچه در جای خود نباشد ظلم است .

  • کوروش کبیر
    0

    اینم زاکانی دیدی دلش برای مردم نمیسوزه خودش منبع پوششی و فساده تی وی همه اش دروغ سیاه کاری بود امثال چمران باید مسئول باشن برچه اساسی زاکانی شد شهردار قحط بود مگه چمران مایع ننگ ابرو خودش برادرش برد خوب از شهرت برادرش استفاده کرد مخصوصا دختر سلیمانی

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      چرا به ریش و پشم چمران گیر دادی؟! از بالا دستور اومد، اونم گفت چشم.قالیباف خوب ردّو بزنید.قالی اونو گذاشت گند کاری خودش ومعاونش ماست مالی کنه.میگه نمیبینی رفیق ماست گرون شده

  • ناشناس
    0

    به جای افزایش فشار مالی بر مردم جهت تأمین هزینه های مالی اداره شهر تهران از طریق افزایش عوارض و مالیات و بلیط اتوبوس و مترو، حقوق، مزایا، پاداش و امکانات رفاهی مدیران شهرداری تهران را کاهش و از استخدام بی رویه و بدون ضابطه پرسنل شهرداری و همچنین از صرف هزینه های غیرضرور شهرداری تهران جلوگیری بعمل آورید.

  • رصد
    0

    حقوق کارگر باید بیست میلیون تومن باشد

  • ناشناس
    0

    منم با دوچرخه میرم سرکار نامرده کسی که به خاطر زن بودن بگیرتم مگه چقدر در میاریم تازه سالمترم هست تو شلوغی متروهم نمیمونم به محیط زیستم اسیب نمیزنم

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      0

      کسی که با یک تیتر گول می خورد ، بهتر است فکر بهتری کند ، شما تیتر را خواندی اما متن را نه ، دولت حسن روحانی با سیاست غلط زیرساخت ها را نابود و سهم دولت را برای گسترش زیرساخت نداده ، حتماً شعر خاتون و کنیزک مولانا را بخوانید خیلی کمک می کند تا گول نخورید ، در دنبای مدرن مردم نادان جایی ندارند ، بحث قیمت تمام شده و حمایت های دولتی از خدمات عمومی یکی از اصول بدیهی است ، شهردار شفاف سازی کرده و با بیان واقعیت ها وضعیت اسف بار مدیریت ۸ ساله دولت بنفش یا جیغ بنفش را با افشای حقایق به اطلاع مردم رسانده ، حالا یک رسانه به دلایلی تیتر را گمراه کننده یا خط فکری خاص زده مخاطب نباید گول بخورد ، گول خوردن مخاطب در دنیای رسانه آموزش جهان گلوبالیسم است ، وقت گذاشتم و نوشتم ، هر چند از ماست که بر ماست اما باید گفت و شگردها را شکافت تا سواد رسانه ای و غربال درست اطلاعات را یاد بگیرید

  • ماس موسیر
    0

    خیلی خوبه.مثلا از استاد معین تا ایستگاه حبیب الهی واقعا 20 تومن خوبه

  • بهروز ترکه
    0

    دیگه دیدی قبلی ها هرچی تراکم بوده فروختن.واسه تو چیزی نمونده. حالا از جیب مردم میخای بخوری.کوفت کن

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      برای بار آخر میگم از اسم من سوء استفاده نکن.

  • مهدی
    0

    مسئولیت دنیا وآخرت این شهردارنا مردمی بااعضا شورای شهر وحامیان در سایه زاکانی میباشد

  • بهروز ترکه.اصل
    0

    زاکانی یا جای تو ، تو این شهر است یا جای من

    نظرات شما -
    • مش جمعه
      0

      جای زاکانی.جمع کن برو از این شهر

  • بهروز ترکه حقیقی
    0

    لطفا با نام من نظر نده.بد میبنی.من اطلاعاتیم

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه اصل
      0

      بسم الله.مرد و حرفش.بهروز ترکه بمیره بهتر از تو امثالهم جا بزنه.یالا

  • بهروز ترکه حقیقی
    0

    دوستان و خبر فوری.بهروز ترکه واقعی منم و تمام نظراتی که با اسم غیر این تایید میشود از من نیست.لطفا به این نکته توجه داشته باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها