یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

احزاب می‌خواهند از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند/ خواهان سخنرانی آزاد هستیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وظیفه احزاب این است که مجامع عمومی داشته باشند، برنامه ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند.

احزاب می‌خواهند از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند/ خواهان سخنرانی آزاد هستیم

حجت الاسلام حسین انصاری راد در خصوص توقع احزاب و اصلاح طلبان از دولت اظهار کرد: بعد از اینکه احزاب تشکیل یافته و رسمیت پیدا کرده است درخواست قانونی اصلاح طلبان که از اول انقلاب می توانسته مطرح باشد آزادی است.

او افزود: وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند، مجامع عمومی داشته باشند، برنامه ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند و برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اظهار نظر در مورد همه مسائلی که درکشور می گذرد آزاد باشند.

انصاری راد ادامه داد: البته رفتاری که با احزاب شد در دوره آقای روحانی و قبل از آن و بعد از آن در دوره آقای خاتمی رفتار منطبق با مقتضیات قانونی و قانون اساسی نبوده است و احزاب گاهی یک آزادی هایی داشتند و در بعضی از موارد آن آزادی های کامل را نداشتند. اخیرا هم در انتخابات که حسابشان را تسویه و از انتخابات اخراجشان کردند من جمله صلاحیت آقای شکوری راد به عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت رد کردند و بسیاری از اصلاح طلبان را در چارچوب همین احزاب که حضور داشتند صلاحیت اینها را رد کردند و این کارها رفتار درست و قانونی نیست.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مهمترین مانع فعالیت همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد یعنی نه تنها احزاب بلکه شخصیت های مستقل هم نمی توانند به صورت آزاد و قانونی کار خود را انجام بدهند.

منبع: برنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • هادی
    0

    انصاری راد خداوند متعال تورا باابن مرجانه محشور فرماید انشالله

  • ارر
    0

    عین زمان شاه احزاب آب دوغ خیاری

  • محمد
    0

    کدام احزاب تنها حزبی که منافع خود را از دست داده است میگویی خدا رحمت کند همه شما را... بدانید وآگاه باشید دیگر شما جایگاهی ندارید منظورم (اصلاح )طلب های دنیا پرست است والله دیگه بقیه احزاب کاری ندارند مگر اینکه هم پالاکیهای خودتان باشند اصلا درجمهوری اسلامی حزب چه معنایی دارد اگر شماها به دروغ خود را طرف دار امام خمینی(س) مدانید ایشان فرمودن نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ..نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.. ماهم میگویم(حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی(س)

  • majd
    0

    ازادی بیشتر از گندی ک تو مجلس ششم زدید نون شما تو شورش اشوب و جنجاله وگرنه هنری مفید ندارید یا کمه. اون از مجلس و شورای شهر اصلاح طلب اون از رئیس جمهورهای دوم خردادی و بنفشتون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها