شرط رسیدن یارانه هر نفر به ۳۵۰ هزار تومان چیست؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر کل پیشین اتاق ایران و عراق گفت: رساندن یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر با اقداماتی نظیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که به زودی اتفاق می افتد، امکان‌پذیر است.

شرط رسیدن یارانه هر نفر به ۳۵۰ هزار تومان چیست؟

دکتر سید حمید حسینی در کلاب‌هاوس با این موضوع که آیا دولت رییسی یارانه ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را زیاد خواهد کرد؟ گفت: برای عبور از وضعیت خطرناک امروز گزینه‌های محدودی را در پیش رو داریم که یکی از آنها تکیه بر برجام و آشتی با دنیاست . در این صورت پول نفت وارد کشور می‌شود و مشکلات تاحدی پوشش داده خواهد شد چرا که می‌توانیم امیدواریم باشیم از محل درآمد نفت نگرانی مردم کم شود و نگاه به آینده اصلاح شود.

او نتیجه گیری کرد در این صورت با بهبود نگاه مردم به آینده از موج مهاجرت کاسته خواهد شد و گفت: اگر نتوانیم مساله برجام را حل کنیم باید به شدت درآمد مالیاتی را از طریق دریافت مالیات بر ثروت و ارث و خودرو و مسکن و ... افزایش دهیم که این اقدام بی‌تردید نارضایتی ایجاد می‎کند اما بازی دیگر دولت، هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته قیمت گاز در دنیا دو برابرشد اما در ایران گاز را مفت به پتروشیمی‌ها و مردم می‌دهیم طبیعی است که عملا به بن بست می‌رسیم.

حسینی گفت: ابزار دیگر یا ابزار سوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است. ۱۰۰ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام بدون عایدی داریم و بهتر است دولت از اینها دل بکند و آن را به بخش خصوصی واگذار کند.وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۵۰ میلیارد دلار از اموال دولت واگذار شده است، گفت: هنوز هم می‌توانیم اموال و سهم‌های ۲۰ درصدی صنایع را واگذار کنیم تا بتواند از این وضعیت عبور کنیم.

یارانه

این کارشناس تاکید کرد: به هر حال دولت باید یکی از این راه‌ها را دنبال کند اما اگر برجام حل نشود دم دست ترین و آسانترین منبع، هدفمندی یارانه هاست.

وی گفت: صندوق بین المللی پول درباره هرم جمعیتی و توزیع ثروت در ایران گزارشی جدید منتشر نکرده ولی در سال ۹۸، موسسه آمریکایی بروکلین اثرات خروج ترامپ از برجام را بر زندگی مردم ایران مطالعه کرد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: بر اساس مفاد اعلامی در این گزارش ۴.۳ درصد یعنی حدود ۴ درصد مردم در ایران زندگی فوق‌العاده خوبی دارند، در عین حال ۱۹ درصد طبقات متوسط رو به بالا هستند و پانزده درصد در طبقه متوسط رو به پایین قرار دارند که به سختی زندگی شان را تامین می کنند.

وی اضافه کرد: چهل و پنج درصد مردم حقوق کارگری و حداقلی دارند و ۱۶.۷ درصد جمعیت ایران نیز زیر خط فقر زندگی می‎کنند. حسینی گفت: دولت در همین دوره زمانی با حجم مشکلات مجبور به پرداخت یارانه است. در حالی که نزدیک ۴۰ میلیون نفر از مردم به کمک‌های معیشتی و یارانه‌ای برای ادامه زندگی نیازمند هستند و باید کمک‌ها بر این جمعیت متمرکز باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید حتما در بحث یارانه‌ها تجدیدنظر کند، اضافه کرد: دولت فکر می‌کند خودش می‌تواند آدمها را شناسایی کند اما اگر این وظیفه را به استانداران، فرمانداران و بخشداران و دهیاران واگذار کند، حتما نتیجه کار بهتر خواهد بود . در این صورت یارانه ۳۰ میلیون جمعیت بالای خط فقر را می توان حذف کرد و یارانه دیگران را دو برابر کرد.

به گفته وی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این امکان فراهم می‎شود که ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون جمعیت دریافت کننده یارانه، پرداخت شود و یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر برسد.

به گفته وی معنی ندارد بسیاری از پزشکان، استادان دانشگاه، کسبه بازار و کشاورزان بزرگ، یارانه بگیرند.وی درباره راه آخر نیز صحبت کرد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. بنزین سوپر و آزاد اگر به ۱۰ هزار تومان برسد، مشکل حل می شود . در این حالت کسی بیش از سهمیه خواست می‌تواند قیمت آزاد را بپردازد.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • هامون
    0

    یعنی سوبسید حامل ها ( یارانه سوخت ) رو برداریم . بنزین و گاز رو به سه الی چهار برابر برسونیم بعد دویست و پنجاه تومن یارانه نقدی بدهیم ! چه دادنی! ؟چه گرفتنی !؟ یک اقتصاددان از ژاپن استخدام کنید لطفا کار شما نیست ( چرا در ورزش مربی خارجی میارن ، به همون دلیل)

    نظرات شما -
    • حسین گلشن
      0

      بدون تهامل با جهان خود میجی با خانواده هم بیایند کاری از پیش نخواهند برد

  • ززز
    0

    اختصاص سوبسید موثر تر هست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اصلا خود دولت از مردم بخواد بگه خدا وکیل هر کس نیازیرب یارانه ندارم خودش اعلام کند

  • 1
    0

    از عربستان بپرسید چقدر یارانه میدن ماشین وبنزین چقدره

  • کاربر ناشناس
    0

    هیچ مملکتی با سیاست غلط تاوان ان را از جیب مردم نمیدهد همه کالاها روز به روز گران میشود بدلیل تحریمها و حقوق کارگرها و کارمندان قطره چکانی سالیانه کمی زیاد میشود و از همه بدتر خانواده هایی که بیکار یا روز مزد هستند اگر راست میگویید با کل دنیا مبارزه کنید و دست در جیب مردم نکنید

    نظرات شما -
    • حرف‌منطق
      0

      چون‌اینها‌زورشان‌به‌دیگر‌کشورها‌نمی‌رسه‌ تنها‌راهشان‌فریب‌‌و‌‌حیله‌‌به‌ملت‌خودشان‌است‌

  • دربداغون
    0

    البته تمام کالاها خصوصا استراتژیک قیمتهای نجومی پیدا خواهند کرد .بطوریکه چندین برابر پرداخت یارانه جدید را از جیب مردم بیرون میکشند اگر دولت کالای ارزانتری ویا با ثباتی به بازار را درنظر بگیرد خیلی بهتر از یارانه است.مردم تجربه قبلی را دارند واجحاف ودربدری را دیدند دیگه رفراندوم هم برگزار کنید به این نحوه توزیع مخالف هستند .شرط پرداخت یارانه عدم تغییر قیمتهاست اما محال است .

  • بازنشسته
    0

    دولت اصلانمیتونه افراد واجدشرایط روشناسایی کنه چون اطلاعات مالی اشخاص قابل شناسایی نیست وافرادی هم که سالهای گذشته حذف کرده باابتدایی ترین استدلال بوده برای مثال فردی که داشته واسه فرزندش جهیزیه میخریده گفتن تودرشش ماهه اخیرخریدباکارت بانکی زیادداشتی وحذفش کردن،خدا ذلیلتون کنه بااین منطق وفکرخرابطون

  • ساچو
    0

    شناسایی مردم گرفتار ( با ترازوی عدالت واقعی) سخت است واین کار را برای همه مشکل میکند.خداوندا.........خسته شدیم.استرس شده لباس تنمان

  • رضا
    0

    معلمی که سواد آموزش ندارد نباید از آن کلاس انتظار دانش آموزان نخبه داشت . ما به هیچ وجه نباید و حق نداریم مسئولان مارا با مشکلات کشورهای مترقی مقایسه کنیم . کارای اینا من و یاد مربی گری علی پروین میاره . ای داد بی داد.

  • حسین اسلامی
    0

    هر اقدامی ک فشاربیشتری بر مردم بیاورد مردود ومحکوم است مردم الان هم گرسنه هستن مشکل بیشتر پذیرفتنی نیست از تحریک کردن ملت هم دست بردارید

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      خودت گرسنه ای !!!

    • معترض
      0

      ترسیدن و ترساندن از گرسنگی و مرگ هم مقدمه شکست است هم متن بازندگی جناب اسلامی .... مشکلات درآمدی و معیشتی مردم رو کسی منکر نیست ولی همین ترساندن مردم است که ترامپ و امثال ترامپ را جری کرد تا هدف گیری خوبی داشته باشند .....................

  • ادمین
    0

    یارانه حق همه ایرانیاس

  • عادل
    0

    اقتدار داما د عزیزت این اقای علمهدا

  • عادل
    0

    گذشتیم از یارانتون نخواستیم شما جیب مارا نزنید نوکر جد ابادتان هستیم

  • امیداحمدی
    0

    واقعابراتون ننگ نیست مردم وبه خاک سیاه نشوندی با ای گرانی وبیکاری مگر شماایرانی ومسلمان نیستی که داریددوباره نقشه گرانی سوخت وبنزین میکشی بریدبمیرید مسعولان بی لیاقت بریدازکشورهای حاشیه خلیج فارس ببینیدمردمانش کیف حال دنیا میکنندودرآسایش ورفاهندحسرتشون ماایرانیابخوریم ننگتون بادنمی بخشیمتون تاروزقیامت

  • مهدی
    0

    خاک بر سرتان این ها فقط می خوان از جیب مردم بخورن بابا مردم اینطور دولتی را نمی خواد فقط دست از سر مردم بردارید با این افکارتان شما این بار بنزین را گران کنید خودتان قبر خودتان را می کنید.امارات به هر خانواده ای چند یارانه میده ایران با این همه سرمایه شما نمی‌توانید مملکت را اداره کنید مردم چه گناهی کرده اند.

  • وحید
    0

    من حاضرم نوکری علم الهدی رو بکنم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو لیاقتت همونه

    • عباد
      0

      بی مغز

  • بهروز ترکه
    0

    من که جیره خورم .بیشتر کنید بهترم

  • ب
    0

    قیمت ها را با ۱۰ کشور پولدار دنیا مقایسه میکنند ، حقوق و خدمات را با بدبخت ترین و فلکزده ترین کشور های دنیا . پول ، منابع ، ثروت و...این کشور مال شما نیست ، مال مردم است و متاسفانه مردم فعلا به شما اعتماد کردند و این اعتماد بسیار شکننده است

  • ناشناس
    0

    تاوان بی سوادی را ما مردم عادی باید بدهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خودت هم بی سوادی وهم ........

  • مردم
    0

    شرطش اینه که اکثریت ملت که یارانه نمیگیرند بخاطر تورم حاصله نابود شوند

  • بنده خدا
    0

    رئیسی جان بابت دیر قسط بندی کردن وام مسکن از بانک سپه مبلغ ده میلیون تومان از من که یک کارگری هستم جریمه گرفتن اگرم نداده بودم بیشتر جریمه میشدم حالا اگه کاری کنید که این ده میلیون تومان را بابت اقساط کم کنن..مردی کردی وبهترین رئیس جمهور خواهی بود اگرم اینکار رو نکنی واگذارت میکنم به همون امام رضا.که حسابتو برسه

    نظرات شما -
    • طاها
      0

      ملعون.پس خرج و حقوق ما از کجا تامین شود.ما زیر این پستا نظر میدیم و حقوق میخاییم.باید از شما بگیرند تا بما بدهند.نمیشه که تو در رفاه باشی و من گشنه

  • خان خان
    0

    شما بلیدی حق مردم ایران به لبنان وسوریه یمنو عراقو روسیه وچین بدین فکر کنم ماهم چندوقت دیگه باید به انها لیف هم بکشیم...مشتمال هم بدیم...!!!!!ولی خودمان...!!!از گرسنگی بمیریم...؟؟؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بی خود کردی

  • رضا،،
    0

    ##پول ها وامکانات کشور،طی همه آن دولت های سربه هوا و بی وجود____رفت وجمع و انباشته شد درجیب وحساب واموال وخانه و ویلا واملاک وفرزندان طبقه ودهک ۱و۲ مرفه و خان و مافیا.// غیب در آسمان که نشد!!// آدرس درست محل گنج گم شده این کشور، همانجاست___که باسیستم قهریه ومالیاتگیری افزایشی وعمری(که درآغاز اجراست)__جبرانات و تعادل ها و برخورداری عمومی، حاصل میشود.

  • .
    0

    برندارید فقط به مواد فروش ها بدهید به بهانه ی این که کار ندارند . درامد مواد فروش ها از ده ها کارمند بیشتر است .

  • ...
    0

    تمام این داستان بافی هاتون ، بخاطر این بود که میخواهید بنزین و گرون کنید.

  • کارگر بدبخت
    0

    شماره کارت بدید تا حقوقامونم بزنیم به حسابتون ولی خداییش دیگه بسه ،دستاتونو از جیبامون در بیارید. نفت و گازوئیل هم هر چی خاستید بدید همسایه ها پول اونم ما میدیم ولی یارانه نمیخایم جون محمود.

  • امیری
    0

    ای کاش در این مملکت هر یارانه ای که زمینه دزدی عده ای مثل ارز 4200 و یا زمینه بی عدالتی مثل بنزین و یا اسراف و خوراک دام شدن مثل نان حذف و مستقیم به مردم داده میشد

  • محمد باقر آسوده مایان
    0

    علمی وکارشناسی بسیار دقیق

  • ملت
    0

    حسن اسلامی ملت دوستت داره گل گفتی

  • یاسرملایان مقدم
    0

    سپاس از برنامه خوب تون خسته نباشی علی بود

  • ایرانی
    0

    چرا یارانه همه حذف شود؟ مگر اولین بار یارانه که به همه می دادند نگفتند که این پول بنزین و حاملهای انرژی و یارانه ی نان است که ما به جای اینکه به آن حاملها یارانه را بدهیم ، یارانه را به خود مردم می دهیم که هر کس هر چقدر از اینها را مصرف کرد همانقدر از یارانه اش خودش پرداخت کند ، پس با این وصفی که شده بود گفتند یارانه حق همه است نه فقط تعدادی از افراد

  • علی
    0

    یارانه واقعی تو این شرایط نفری ۱ میلیون

  • غیر قابل نشر
    0

    شرطش دادن یارانه به دو درصد جامعه وگرفتن هزاران برابرش از بقیه مردم است. مثل آب وبرق مجانیتون .

  • شاخ برگ
    0

    تقصیر خودمان است که خودمون راضی هستیم مث الاغ سواری میدهیم همه جوره بازم تشکر هم میکنیم !!!!!!!!!

  • خحخخاخححت
    0

    تنها راه مردن است بس جمعیت ۸۰میلیون بشود ۸میلیون آن بقیه مردم راحت زندگی می‌کنند به مدت ۲سال

  • احد پارسا
    0

    سلام ضرب مثل قدیمی میگه "گداچه به هش بدی وچه ازش بگیری فرقی نمیکنه چون گداهست"لطفاًبه مردم باعزت ایران با این تیتر زدن ها توهین نکنید ،چراکشورثروتمندی چون ایران باید درگیر یارانه باشد آخرثروت این کشور کجاخرج میشه ؟!

  • عادل
    0

    میگن خدا وقتی میخواد مورچه نابود کنه بهش پروبال میده اگر بنزین گران بشه دیگه کف خیابان نمیتونند جمع کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها