وصیت‌ نامه همسر ملکه بریتانیا تا ۹۰ سال محرمانه می‌ ماند

متن وصیت‌نامه شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا که بهار امسال درگذشت بنا به تصمیم دادگاهی در لندن تا دست‌کم ۹۰ سال دیگر افشا نخواهد شد.

وصیت‌ نامه همسر ملکه بریتانیا تا ۹۰ سال محرمانه می‌ ماند

قاضی دادگاه برای آنچه «حفظ منزلت» الیزابت دوم، ملکه ۹۵ ساله بریتانیا عنوان شده است دستور داد تا وصیت‌نامه شاهزاده فیلیپ مهر و موم شود و جزئیات آن علنی نشود. شاهزاده فیلیپ روز ۹ آوریل (۲۰ فروردین) سال جاری در ۹۹ سالگی چشم از جهان فرو بست.

رئیس بخش خانواده دادگاه لندن همچنین دستور داده است تا هیچ گونه کپی یا نسخه دومی از وصیت‌نامه شاهزاده فیلیپ در بایگانی دستگاه قضایی ثبت نشود.

در حکم قاضی دادگاه آمده است که انتشار وصیت‌نامه شاهزاده فیلیپ احتمالا میزان گسترده‌ای از «توجه عمومی و پوشش رسانه‌ای» را به خود جلب خواهد کرد و این امر با «حفظ منزلت» ملکه بریتانیا به عنوان پادشاه این کشور در «تناقض» است.

مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ در قلعه قدیمی برگزار شد
به این ترتیب دستکم ۹۰ سال باید از زمان تائید صحت وصیت‌نامه شاهزاده فیلیپ بگذرد تا امکان گشودن آن به طور خصوصی و سپس انتشار بالقوه آن به صورت علنی وجود داشته باشد. قاضی دادگاه این مدت زمان را «متناسب و کافی» دانست.

اولین عضو خاندان سلطنتی بریتانیا که وصیت‌نامه‌اش مهر و موم شد شاهزاده فرانسیس، برادر ملکه مری، مادربزرگ ملکه الیزابت دوم بود. آخرین وصیت‌نامه‌هایی نیز که پیش از وصیت‌نامه شاهزاده فیلیپ به بیش از ۳۰ پاکت از وصیت‌نامه‌های مهر و موم شده اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا اضافه شد متعلق به مادر ملکه الیزابت معروف به ملکه مادر و شاهزاده مارگارت، خواهر ملکه بریتانیا بود.

منبع: یورو نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • پرستو
    0

    اوووو اینا دیگه چقد تباه ان بدبختا

  • پري
    0

    اينقدر كه خودشون به خودشون شك دارن ميترسن به ضررشون تموم بشه مجبور ميشن اين راي هاي مسخره رو صادر كنن

  • ناشناس
    0

    لعنت بر پیر استعمار و روباه مکار انگلیس که تمام فتنه ها در دنیا زیر سر این بیشرفا است

  • پشه کوره
    0

    ببین چه افتضاحی بوده که نود سال دیگه منتشر میشه

  • فرشید
    0

    کفتار پیر بازیچه ای بیشتر نبود در دستان ملکه انگلیس بسیار زیرکانه با این فرد ازدواج کرد چون فردی بی مصرف بود در مقابل خاندان سلطنتی هیچ اختیاری نداشت

  • وحید
    0

    همسر عفریته انگلیس، که سنش با دایناسورها برابری میکنه

  • انگلیس عوضی
    0

    همشون مرموز و عوضیند این انگلیس ها هر جا پا میزارن نابود می کنند اون کشور را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها