این عادت‌ های خطرناک که عمرتان را کم می‌ کند

شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟

این عادت‌ های خطرناک که عمرتان را کم می‌ کند

اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و پربار داشته باشید باید به برخی نکات مهم توجه کنید:

سیگار

سیگار کشیدن

زمان ترک عادت است! اگر سیگاری هستید، ممکن است از قبل مشکلات سلامتی مربوط به سیگار را بشناسید. به عنوان مثال، طبق تحقیقات انجمن قلب و عروق اروپا، هرچه بیشتر سیگار می‌کشید، قلب شما بیشتر در خطر است. در حالی که توقف سیگار کشیدن ممکن است سخت باشد، این یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از سلامتی شما است.

دندان

بی توجهی به وضعیت سلامت دهان و دندان

بهداشت دندان‌ها شوخی نیست. اگر در مورد بهداشت دهان و دندان خود روال عادی ندارید، ممکن است زمان ارتقاء بهداشت شما باشد. تحقیقات آکادمی پریودنتولوژی آمریکا نشان می‌دهد که داشتن لثه‌های ناسالم می‌تواند بر سلامت ریه شما تأثیر بگذارد و عدم مراقبت از دندان‌ها می‌تواند با خطر بالاتری از بیماری‌ها مانند ذات الریه مرتبط باشد.

هدفون

استفاده از هدفون

آیا از دوستداران موسیقی با صدای بلند هستید؟ صدای بلند آهنگ در هدفون شما می‌تواند یک حرکت خطرناک باشد. گزارشی از دانشگاه یوتا نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی بلند به مدت طولانی با هدفون می‌تواند منجر به آسیب شنوایی شود. اگر می‌خواهید از خود محافظت کنید، ممکن است بخواهید استفاده خود از هدفون را محدود کرده و صدا را کم کنید.

سولاریوم

مراجعه مکرر به سولاریوم

به دنبال برنزه کردن پوست خود هستید؟ اما ممکن است لازم باشد از تخت‌های برنزه دور شوید. به گفته انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، استفاده منظم از این دستگاه‌ها با افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های کشنده پوست مرتبط است.

سیر

سیر نخوردن

ممکن است سیر چندان خوراکی جذابی نباشد، اما اگر می‌خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید، باید مرتب سیر بخورید. تحقیقات منتشر شده در مجله Clinical Oncology (آسیا و اقیانوسیه) نشان می‌دهد که پیاز و سیر می‌توانند با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ارتباط داشته باشند. این خوراکی حاوی مواد مغذی را به وعده غذایی بعدی خود اضافه کنید.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها