تعداد دقیق یارانه‌ بگیران در ایران اعلام شد

استاد اقتصاد دانشگاه گفت: هر چند سال هاست که طرحی به نام هدفمندی یارانه‌ها در ایران اجرایی شده است اما این اتفاق در عمل نیفتاده و تنها در این قالب پول نقد توزیع و تقسیم می شود.

تعداد دقیق یارانه‌ بگیران در ایران اعلام شد

مهدی پازوکی در کلاب‌هاوس با موضوع اینکه دولت رییسی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را زیاد می‎کند؟ گفت: آخرین آمار که هفته گذشته احصا شده است، دلالت بر این دارد که ۷۷.۵ میلیون از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی می گیرند این بدان معناست که ۹۵ درصد ملت یارانه ایران دریافت می کنند و تنها کمتر از ۷ درصد یارانه نمی گیرند.

وی با تاکید بر اینکه به شدت با سیاست گذاری بخردانه موافق است، توضیح داد: شخصا هدفمندی یارانه‌ها و نه تقسیم پول هستم. در این قالب اقشار ضعیف قابل شناسایی هستند، در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و رقم دریافتی این اشخاص بیش از ۳ برابر یارانه نقدی است. قطعا راهکار افزایش افراد برای دریافت یارانه بیشتر، فراخوان دادن برای عضویت متقاضی در کمیته امداد است.

این استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه دو کار اساسی باید در دستور کار بلندمدت قرار گیرد، گفت: اقدام اول طراحی سیستم مالیاتی کارا و دوم طراحی سیستم تامین اجتماعی است. همین حالا افرادی را داریم که از دو صندوق بازنشستگی پول می گیرند در حالی که صندوق بازنشستگی کشوری کاملا ورشکسته است و هشتاد درصد بار مالی سایر صندوق‌ها نیز بر عهده دولت است.

وی گفت: ما کسانی را داریم که نیازمند نیستند ولی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و مستمری می گیرند در حالی که اگر بانک اطلاعاتی مان بر اساس فناوری اطلاعات کامل شود، جلوی پرت منابع گرفته خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در ایران همه می‌ترسند سراغ داستان بنزین بروند اما بنزین از آب ارزان‌تر است. هر چند بنده با شوک درمانی مخالفم ولی هر ساله همه چیز افزایش قیمت دارد جز قیمت سالانه بنزین.

پازوکی ادامه داد: در ایران ما بنزین ارزان و خودرو گران داریم در حالی که در دنیا عکس این وضعیت است. وی اضافه کرد: ما باید سلامت اقتصادی را به اقتصاد ایران برگردانیم. در ضمن لازم است توجه کنیم که اگر یک بازار دچار عدم تعادل شود، این عدم تعادل به سایر بازارها تسری خواهد یافت.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • جهانی
    0

    چرت و پرت.بنزین در ایران نسبت بد درامد بسیار بالاست و مچنین افزایش ان کل کالا را گران میکند

  • احسان
    0

    در کشورهای خارجی اگر کسی دروغ بگه، او مورد تنفر مردم آن کشور قرار میگیرد. در ایران از هر کسی سوال کنی که یارانه میگیری، جواب میده که همان سال اول دوره دوم دولت روحانی قطع شده. آخه اگه از ۵۰ نفر سوال کنی، این هم یک جامعه آماری است. چطور ادعا میکنی که ۹۵ در صد یارانه میگیرند. اولا۷۷/۵÷۸۵=۹۱/۱۷ اولین دروغ۹۱/۱۷. را ۹۵ درصد اعلام میکنی. بعد میگی که ۷ در صد یارانه نمی گیرند که طبق عددهای خودت ۱۰۰_۹۱/۱۷=۸/۸۳ چرا ۷ درصد اعلام میکنی ضمنا ملت را با اعداد دروغ و مشکوک خسته و مستئلک کرده اید. یک زمانی حتما دروغ های شما پیش ملت مشخص میشه

  • کریم
    0

    این افتخار نداره که. بدبختی تمام عیار است که 95 درصد مردم نیازمند 45 هزار تومان ماهانه هستند

  • محمد رضا مرادی
    0

    این خیلی مضحکه یعنی من الان جزو 7 درصد هستم. میشه، خیلی ها نمیگیرن یا مال ما رو به کسی دیگه میدن یواشکی

  • علی طهرانی
    0

    چه استاد اقتصادی است که از تاثیر مستقیم قیمت بنزین و به تبع ان افزایش نرخ حمل و نقل از کرایه تاکسی گرفته تا کرایه حمل تجاری کالا خبر ندارد و نمونه جدید ان افزایش قیمت بنزین به 3 هزار تومان که قیمت های همه چیز را در ایران زیر و رو کرد حتی قیمت خدمات و تعمیرات را و بیشتر از صد در صد در بعضی کالاها حدود سیصد درصد افزایش بوجود اورد در صورتی کا کارشناسان بیسواد قبل از اجرای طرح بنزین 3 هزار تومانی میگفتند نهایتا 15 درصد روی قیمتها تاثیر میگذارد بر اساس تحقیقات شبانه روزی که کارشناسان ما کردند و مردم هم نتیجه اش را دیدند

  • ناشناس
    0

    برو جمع کن توی روز روشن دروغ نگید مثل آب خوردن هر کی مسکن داره یارانش قطع کردید با این حساب نود پنج درصد دارایه مسکن هستند از هشتاد و پنج میلیون نفر که اصلا با عقل جور درنمیاد مردم چی فرز کردید ؟ ..........خودتونید

  • اسداللهی
    0

    چرا با وجود فروش هزاران هکتاراراضی شهری وروستایی وکشاورزی وداشتن صدها ملک وکارخانه وباغ و...توسط کمیته امداد امام هنوز ۱۴ میلیون نفر فقیر زیر پوشش این نهاد هستند ؟ فقط در یک فقره صدها هکتار زمین شهری در فازهای ۲و۴ و ۴ و۵ شهرستان اندیشه شهریار که مالکیتش با کمیته امدادبوده به صورت ازاد وبه نرخ روز به مردم فروخته شده بفرماییداین همه پول در کجاها هرینه شده ؟ پس چرا از تعداد فقرا کاسته نمی شود ؟ ثروت های نجومی نهادهای بیرون از دایره حسابرسی کشور ، چون ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد جانبازان ومستضفان ! ، بنیادپانزده خرداد ، بنیاد علوی با دارا بودن صدها کارخانه وملک شهری وهتل های ۵ و۶ ستاره و.... در کجا ها هزینه می شود که این کشور بعد از ۴۲ سال ۱۴ میلیون فقیر زیر چتر ومیلیون ها فقیر خارج از چتر کمیته امداد دارد ؟ ایا نمایندگان مجلس به جای خود مشغولی های بی حاصل نباید به این امور ورود کنند ؟

  • وحید
    0

    به من جیره خورم کمک کنید

  • احد پارسا
    0

    سلام من که نفهمیدم 5درصدیارانه نمی گیرند یا 7درصد .ولی با اینکه کارگرم ازاینکه جزء 5درصد بالای جامعه می باشم خیلی سرکیفم!!!!!!ولی نمی دانم چگونه رئیس ومدیرم که حقوق شان ازمن بیشتر چگونه یارانه می گیرند .مگر نمی شود ازتامین اجتماعی که زیرمجوعه خودشان هم می باشد استعلام حقوق کرد ،البته که می شود ومی توان تا ریال دقیق حقوق نیز خبردارشد ولی بازنمی فهم چگونه این یارانه ها ژرداخت می شوند،"خداوندا مطلب آنهایی که پست ومقام بالاترازمادارند فکرکنند که بیشتر ازمامی فهمند"

  • آزاد
    0

    آقای مثلا استاد دانشگاه آیا بازنشسته حد اقل بگیر ماهی سه و پانصد تامین اجتماعی با آبرویی که دارد برود کمیته امداد ثبت نام کند آخه مرتیکه روزی که یارانه شروع شد قبضهای آب و برق و گازو همه کوفت زهر مارها چند میامد امروز چند میاد با یارانه یک نفر سه گونی برنج هندی خریداری میشد امروز چی کمتر اراجیف بباف

  • ناشناس
    0

    با این وضع اقتصادی که حکومت برای مردم درست کرده در شرایط فعلی 90% مردم چاره ای ندارند بطور ماهانه به ازاء هر نفر حداقل 500 هزار تومان یارانه دریافت کنند تا بتوانند فقط هزینه افزایش قبوض آب، برق، گاز، تلفن، هزینه خرید نان و بنزین خودرو یا موتور سیکلت خود را تأمین نمایند. یک زمانی 5 تا 10 درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کردند الآن وضعیت اقتصادی طوری شده که 90% مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کنند لذا با این شرایط دولت موظف است به 90% مردم بر حسب نیاز آنان و بطور غیریکسان یارانه قابل کفاف معیشتی پرداخت کند.

  • محسن
    0

    بنام خدا چهل وپنج هزارپول پنج‌ ساندویچ فلافل است امام خمینی خیلی به فکرمحرومین بودخدابااجدادطاهرینش محشورش کنه

  • فتح الله احمدیان
    0

    به یقین دولت به ۱۰ میلیون آدم هم یارانه نمیده،ببینید یارانه ۷۰ میلیون نفردیگر توجیب کی میره؟؟؟
    همش دزدی،دزدی،دزدی،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها