نانسی پلوسی خیز احتمالی ترامپ برای قدرت را مسخره کرد

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، احتمال مشارکت دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را مورد تمسخر قرار داد.

نانسی پلوسی خیز احتمالی ترامپ برای قدرت را مسخره کرد

به گزارش واشنگتن اگزماینر، نانسی پلوسی در جریان مراسم روز پنجشنبه دانشگاه کمبریج در زمانی که درباره شورش شش ژانویه در کنگره صحبت می‌کرد، از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا انتقاد کرد.

پلوسی با اشاره ضمنی به اینکه نام رئیس جمهوری پیشین آمریکا را گاهی عمدا یا سهوا به یاد نمی‌آورد، گفت: من گاه به گاه به او به عنوان "نامش چه بود" اشاره می‌کنم. اگر او بخواهد دوباره نامزد شود، به اولین رئیس جمهوری تبدیل خواهد شد که دو بار استیضاح شده و دو مرتبه هم شکست خورده است.

صحبت‌های این سیاستمدار سرشناس دموکرات با تشویق حضار روبرو شد. ترامپ اشاره‌ای به این ایده داشته اما رسما نامزدی برای حضور دوباره در کاخ سفید را اعلام نکرده است.

نانسی پلوسی با اشاره به اولین استیضاح ترامپ در ارتباط با اوکراین گفت: این رئیس جمهور به گونه‌ای عمل کرد که نقض قانون اساسی بود، امنیت ملی ما را تضعیف کرد و انسجام انتخابات ما را به خطر انداخت.... این بار اول استیضاح او بود.

او همچنین پیامی به جمهوریخواهان آمریکا داشت.

نانسی پلوسی گفت: به دوستان جمهوریخواهی که دارم، می‌گویم که حزبتان را پس بگیرید. شما "حزب بزرگ قدیمی" هستید. شما کارهای فوق‌العاده‌ای برای کشورمان انجام داده‌اید. اکنون شما به دست یک فرقه گروگان گرفته شده‌اید و این برای کشورمان خوب نیست.

ترامپ در دسامبر ۲۰۱۹ در مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات‌ها استیضاح شد و دومین استیضاح او هم اوایل ۲۰۲۰ در ارتباط با شورش کنگره بود. او هر دو بار در سنای تحت رهبری جمهوریخواهان تبرئه شد. ترامپ تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که دو مرتبه استیضاح شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها