خوردنی های ممنوع برای پزشکان پوست و زیبایی

برنامه غذایی مصرفی ارتباط مستقیمی با سلامت و زیبایی پوست دارد، به همین دلیل مصرف برخی غذاها و مواد غذایی موجب بهم ریختن پوست سالم و زیبای شما می شود.

خوردنی های ممنوع برای پزشکان پوست و زیبایی

رابطه مستقیم پوست و تغذیه را خوب میدانید و کامل در جریان باید نبایدهای این مهم هستید، ولی تا به حال به این فکر کرده اید که افرادی که در این زمینه متخصص هستند، مثل متخصصان زیبایی و پوست، چه چیزهایی را به عنوان نخوردنی ها برای خود در نظر دارند؟

متخصصان پوست از غذا هایی که باعث جوش، ایجاد گلسرخی و سایر بیماری های پوستی می شوند و ظاهر زیبا و سالم پوست را بهم می ریزند؛ استفاده نمی کنند. برخی از این خوراکی ها را در این قسمت معرفی خواهیم کرد.

افرادی که عاشق غذا خوردن در ساعات پایانی روز و شب هستند، باید مراقب باشند زیرا غذا و حتی زمان خوردن آن در سلامت پوست نقش زیادی دارد. غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بهترین غذاها برای پوست هستند.

از طرفی غذاها می توانند عاملی برای آبرسانی و روشن شدن پوست باشند و همانطور که گفته شد؛ بعضی از آن ها باعث جوش و اکنه هستند که نباید استفاده کنید. حالا که این موارد را دانستید، با هم نگاهی به موارد ممنوع در برنامه غذایی پزشکان پوست و زیبایی می اندازیم.

غذای تند و پر ادویه

غذاهای پر ادویه؛ گلسرخی را بدتر می کند پس اگر بیماری گلسرخی دارید، باید از مصرف هر ماده غذایی که باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود خودداری کنید. غذای تند، پر ادویه و نوشیدنی های داغ همگی جزء این مواد غذایی هستند.

غذاهای تند

نوشیدنی های مصنوعی

از بعضی نوشیدنی های صنعتی خودداری می کنند که باعث پیری پوست می شود.

بله نوشیدنی های صنعتی طبیعی نیستند و فقط سایز دور کمرتان را افزایش می دهند و عاملی برای افزایش التهابات پوست هستند. پس بهتر است از نوشیدنی طبیعی و ارزان تر استفاده کنید.

پاستا

پاستا باعث التهاب منجر به آکنه می شود، بین مصرف کربوهیدرات فراوری شده و التهاب پوست رابطه مستقیم وجود دارد.

نان معمولی و یا برنج سفید شاخص گلایسمیک بسیار بالایی دارند و منجر به التهاب پوست هستند. پس باید قند غذاهای مصرفی را بسنجید. بهترین حالت این است که از منابع گیاهی استفاده کنید.

تغذیه مضر برای پوست

لبنیات

لبنیات باعث آکنه می شود و متخصصان پوست بر این عقیده هستند، افراد درگیر مشکلات پوستی که خیلی از لبنیات استفاده می کنند با مشکل مواجه خواهند شد. مطالعات نشان می دهد که رابطه ای بین آکنه در زنان و مصرف زیاد لبنیات وجود دارد زیرا لبنیات شاخص گلایسمیک بالایی دارد و همین دلیل عامل التهابی برای پوست است.

البته پرخطرترین های شان شیر گاو است و شیر بز، ماست و یا پنیر گوسفند هم خیلی عامل ایجاد مشکلات نخواهند بود.

پروتئین وی

پروتئین وی باعث آکنه می شود، شیک های پروتئینی برای ساخت و ترمیم عضلات بعد از تمرین سنگین عالی هستند اما بعضی از پروتئین ها باعث مشکلات پوستی می شود. پروتئین وی عاملی برای ایجاد آکنه خواهد بود. پس مراقب باشید که در مصرف پروتئین زیاده روی نکنید.

پروتئین وی

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی باعث افزایش التهاب پوستی می شود، متخصصان پوست و جراحان پلاستیک یا هر کس که در این زمینه اطلاعات دارد، می داند که چیپس سیب زمینی یکی از مواد غذایی عامل ایجاد آکنه است. خوردن غذای چرب التهاب پوست را افزایش می دهد و باعث چروک و ایجاد آکنه روی پوست خواهد شد.

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از غذاهای مضر برای پوست است، درست است که مرغ سوخاری طعم بسیار عالی دارد اما ظاهر پوستی خوبی را برای شما فراهم نمی کند. بهتر است که چربی ترانس را در غذاها کاهش دهید که مقدار زیادی از آن در مرغ سوخاری وجود دارد و باعث التهاب پوست می شود.

مرغ سوخاری

غذاهای پرشکر

شکر باعث چین و چروک پوست می شود، مصرف زیاد شکر عاملی برای مشکلات پوستی است زیرا شاخص گلایسمیک بالایی دارد، قند خون را به سرعت بالا می برد و باعث التهاب می شود، فیبر کلاژن را کم می کند و باعث می شود که پوست از حالت زیبایی و سرخی خارج شود و چروک روی آن به وجود بیاید.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها