نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره سومالی

شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران سیاسی رو به وخامت سومالی که می‌تواند برگزاری انتخابات در این کشور را متوقف کرده و به افزایش بی‌ثباتی در منطقه شرق آفریقا منجر شود، رایزنی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داد.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره سومالی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باربارا وودوارد، نماینده انگلیس در سازمان ملل که خواستار نشستی غیرعلنی درباره سومالی شده بود، درباره تنش‌های روبه‌فزونی میان نخست‌وزیر و رئیس جمهور سومالی به شدت ابراز نگرانی کرد.

این نشست پس از بیانیه روز پنج‌شنبه محمد عبدالله محمد، رئیس جمهور سومالی که اختیارات محمد حسین روبل، نخست وزیر این کشور در عزل و نصب مسؤولان را لغو کرده بود، برگزار شد.

وودوارد تاکید کرد: این تنش‌های روبه‌فزونی پیامدهایی برای روند انتخاباتی در سومالی دارند و ممکن است به بحران قانون اساسی منجر شده و به چالش‌های دیگری که در این کشور وجود دارند از جمله افراطی‌های جنبش الشباب، قحطی و گرسنگی افزوده شوند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل افزود: شورای امنیت باید به فشارهای خود ادامه دهد تا روند انتخاباتی در سومالی به مسیر درستش بازگشته و نخست‌وزیر و رئیس جمهور این کشور به سرعت اختلافات خود را کنار بگذارند تا امنیت، صلح و ثباتی که سومالی نیاز دارد، محقق شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها