آمارها نشان می‌دهند:

روزانه ۱۵ میلیارد پیام در تلگرام توسط ایرانیان ارسال می‌شود

طبق آخرین گزارش‌ها ۴۵ میلیون ایرانی در تلگرام عضو هستند که روزانه ۱۵ میلیارد پیام از طریق این شبکه اجتماعی رد و بدل می‌کنند.

روزانه ۱۵ میلیارد پیام در تلگرام توسط ایرانیان ارسال می‌شود

اطلاعات پژوهشگاه فضای مجازی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها روزانه ۱۵ میلیارد پیام در تلگرام رد و بدل می‌کنند و تا کنون ۱۷۰هزار کانال در این پلتفرم ایجاد کرده‌اند. همچنین کانال‌های ایرانی روزانه ۱.۵ میلیون مطلب منتشر می‌کنند که جمع کل بازدیدها به سه میلیارد می‌رسد.

در حالی که اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که سطح عضویت کاربران ایرانی در واتس‌اپ در سال ۱۳۹۶ معادل ۲۴ درصد بوده اما بعد از سه سال این رقم با رشد قابل توجهی به ۸۸.۵ درصد رسیده است؛ اما اطلاعات میدانی حاکی از حضور بسیاری از کاربران ایرانی در تلگرام است.

بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی و شبکه‌های خبری و اطلاع‌رسانی به تلگرام وابستگی زیادی پیدا کرده‌اند و این موضوع از اصلی‌ترین دلایل حضور فعال ایرانی‌ها در این پلتفرم است. همچنین امکانات و قابلیت‌هایی که تلگرام در مقایسه با واتس‌اپ در اختیار کاربران خود می‌گذارد، شاید یکی دیگر از دلایل استقبال قابل توجه کاربران ایرانی از این پیام‌رسان باشد.

طبق آخرین گزارش‌ها ۴۵ میلیون ایرانی در تلگرام عضو هستند که روزانه ۱۵ میلیارد پیام از طریق این شبکه اجتماعی رد و بدل می‌کنند.

اطلاعات پژوهشگاه فضای مجازی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها تاکنون ۱۷۰ هزار کانال در تلگرام ایجاد کرده‌اند که از این میزان ۱۱ هزار کانال بیش از ۸ هزار عضو دارند. همچنین کانال‌های ایرانی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مطلب منتشر می‌کنند و جمع کل بازدید ایرانی‌ها در تلگرام به سه میلیارد بازدید در روز هم می‌رسد. هم‌اکنون هرکاربر ایرانی به‌طور میانگین در ۱۳ کانال عضو است و ۸۱ درصد از ترافیک کانال‌ها در تلگرام در اختیار ایرانی‌ها است.

برخی اطلاعات نشان می‌دهد هم‌اکنون ۳۲ هزار کسب‌وکار اینترنتی در ایران فعال هستند که بخش عمده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع، حضور بیش از ۶۵ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی است.

منبع: همشهری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مریم
    0

    استاد در شوری و بی نمکی بخصوص در ید بون

  • شهروند ایرانی
    0

    ((بازدید ایرانی ها در تلگرام به سه میلیارد میرسد، و ۸۱ درصد از ترافیک کانال‌ها در تلگرام در اختیار ایرانی‌ها است.)) با این حساب مسئولین چرا زحمت میکشند تلگرام را فیلتر می کنند؟!!...

  • هموطن
    0

    خدا بده برکت ملت بیکار فکر کنم اگر در دیگر نقاط جهان بفهمن یک سوم درامد ماهیانتو خرج وقت گذارنی و چرت پرت میکنی میبرنت بستریت میکنند ما همچین ملتی هستیم چند ساله دولت داره از طریق فروش انترنت و هزینه تماس ملت بیکار دولتشو اداره میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها