دیدار هیئت طالبان با "علمای مسلمان" برای مشورت جهت کشورداری

هیئتی از دولت موقت افغانستان وابسته به طالبان با اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای الهام گرفتن از ایده‌ها پیرامون ساخت کشور و حفظ آن و استفاده از نصایح متخصصان ملاقات کرد.

دیدار هیئت طالبان با "علمای مسلمان" برای مشورت جهت کشورداری

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع گفتند، این سفر با هدف تاکید بر تمایل طالبان به استفاده از تجربیات انجام گرفت؛ تجربیات و درس‌هایی که آنها را از اشتباهات دور کند تا کشور را به نحو مطلوب اداره کنند.

بنا به گفته منابع، دکتر احمد الریسونی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و دکتر علی قره داغی، دبیرکل این اتحادیه در حضور محمد الیافعی از دیگر مقامات این اتحادیه از هیئت دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان استقبال کردند.

ریاست هیئت طالبان را شیرمحمد عباس استانکزی، نماینده وزارت خارجه افغانستان، به همراهی مولوی مطیع الحق عضو دفتر سیاسی، سهیل شاهین سخنگوی رسمی دفتر سیاسی طالبان در بخش زبان انگلیسی و محمد نعیم، دیگر سخنگوی رسمی دفتر سیاسی برعهده داشت.

در بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان آمده است، الریسونی تاکید کرد، اتحادیه جهانی از رهگذر برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها برای استفاده از تجارب و کارشناسی‌های دیگران در سیستم‌های آموزش، اقتصاد و سیاست هرگونه پیشنهادی از سوی دولت و گروه طالبان را پاسخ مثبت خواهد داد.

قره داغی نیز نیز تصریح کرد: همه از پیروزهای‌ طالبان خوشحال هستند و این پیروزی‌ها متعلق به همه مسلمانان است.

قره داغی از دولت خواست اولویت خود را روی حکومت عادل به عنوان الگویی در اسلام، دین عدالت و رحمت، بگذارد.

او اظهار کرد: اتحادیه می‌تواند کمیته اقتصادی تشکیل دهد که شامل کارشناسان باشد و گزارش‌هایی را برای بهبود امور اقتصادی، سیاست‌گذاری‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها واستراتژی توسعه فراگیر ارائه کنند.

در زمینه آموزشی نیز اتحادیه جهانی علمای مسلمان ابراز نظر کرد که امکان مشارکت در این زمینه وجود دارد برای بهبود آموزش، رشد اخلاقیات، آموزش با تکیه بر اصول و تعامل با تحولات از طریق‌ اجتهادات علمی انجام می‌شود.

هیئت طالبان نیز از زبان شیر محمد عباس استانکزی تاکید کرد، دلیل سفر تشکر حضوری از اتحادیه به دلیل پیامش به نخست‌وزیر موقت افغانستان بود.

او اشاره کرد: افغانستان نیاز به توصیه‌ها و ارشادات علما دارد و این نقش آنها در طول تاریخ بوده است و ما از علمای اتحادیه می‌خواهیم این نقش را برای ایجاد کشور افغانستان و حفظ آن ایفا کنند.

استانکزی بیان کرد: دولت افغانستان از اشتباهات دولت‌های قبلی که کشوری فروپاشیده به لحاظ اقتصادی به جا گذاشتند، رنج می‌برد. 70 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مضافا اینکه ما در مقابل دشمن رسانه‌ها و تبلیغات و مشکلات اقتصادی و تحریم هستیم.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • پرشين
    0

    هيچ فرقي نيست،،همه مثل هم هستيد،،حقيقت تلخ،،،،،،

  • نا
    0

    خدا بخیر کنه عاقبت ملت افغان را تازه اینها رفتن خودشونو ابگرید و به روز کنند چیزهایی که یاد ندارند رو یاد بگیرند بخت باهاشون یار نبود زمان زنده بودن شیخ مصباح پیروز بشن ایشون هم خوب میتونست کمک فکری و کمکهای دیگر بکنه البته الان شاگردان ایشون شریعت مداری جلیلی ورافعی پور هستند این بزورگوارن میتونند کمک شایانی بکنند به طالبان

    نظرات شما -
    • هفت لنگ بختیاری به نا یا همان نافهم
      0

      آخه چیز ... مغز کی راباکی مقایسه میکنی آقای مصباح وشاگرداش چون خار چشم اصلاحاتی ها هستند اونا را با طالبان مقایسه می کنی شرف طالبان از اصلاحاتی های غرب گدابهتر است هرچند از طالبان هم متنفرم

    • علی
      0

      آقای دانشمند!!! از چی می سوزی!!!؟ دهنت را آب بکش اسم مصباح رو ببر!!! وطن فروش بی غیرت!!

    • نا
      0

      عزیز شستم بعد از نام بردن این عزیزانتان شما که خیلی سوپر داغ انقلابی هستید برید سابقه مرحوم مصباح رو مطاله کنید امام در خیلی چیزها خبره و متخصص بود یکیش ادم شناسی تا روزی که زنده بود اجازه ملاقات به مصباح نداد زمان مبارزه با رژیم گذشته یکی از مخالفان مبارزه بود تو قم منبر میرفت جناب مصباح بعد شد امامی تر از خود امام الان هم گروه پایداری مثل بختک افتاده تو مجلس و سهم خواه اقای هفت لنگ با تنها چیزی که باهات موافقم افساد طلبانه اینو خوب اومدی

    • حسن
      0

      به هفت لنگ وطن فروش اخه مردک دهنت ببند وطن فروش نجاست از کلماتت سرازیر

  • م
    0

    ای داد بیداد نماینده های خدا رو زمین 3 گروه شدن یکیش که ماییم یکیش ال سعود یکیشم که طالبان شد خدا بخیر کنه من ماندم اینهمه نماینده روزمین خدا میخواد چکار

    نظرات شما -
    • سهیل
      0

      ببین شیاطین روی زمین با کدوم ها کنار میان بعد می فهمی نماینده اصلی کدومه

  • رضا95
    0

    ازجنتی کمک بگیرید وصادق لاریجانی ولی سمت علم الهدی نروید کلا گیج میزنه.

  • فدایی رهبر
    0

    درود خدا بر طالبان، و امرهم شوری بینهم، قدم به قدم طبق آیات قرآن حرکت می کنند، خدا یار و یاورتان، اگر در ایران هم جریان نفوذ منهدم میشد و همه کارها به سید علی سپرده میشد امروز مملکت گلستان بود.اگر کافران و غربی‌ها و اسراییل در کار طالبان دخالت نکنند، ده سال دیگر افغانستان ام القرای جهان اسلام خواهد شد.

    نظرات شما -
    • منصور
      0

      اساسا یک انحراف در برداشت های شما وجود داره. برداشت طالبان از اسلام برداشت داعش و ریگی است. کشتار شیعیان مقدس ترین فعل آنهاست. یا اسمتو عوض کن یا حرفاتو. فکر می کنم فدایی یه جای دیگه ای هستی یارو...

    • بابک خرمدین
      0

      صبحونه خوردی یا ناشتایی هنوز؟

  • یورش
    0

    خبرامد خبری درراه است.......

  • ذوب در ولایت
    0

    اعلم الهدا و حجه الاسلام والمسلمین پناهیان هم برود از دفتر مصباح هم برند چون عین هم هستند

  • انسانیت
    0

    حالا امیر مومنین کل جهان در ایران یا عربستان و یا افغانستان است؟؟؟نکند بین این امیران مومنین شکر اب شود؟؟؟

  • حکومت داری سبک ترامپ
    0

    از حکومت داری ترامپ خرسک هم بنویسید.ایشان یک تنه،به اندازه یک قوم طالب ، خروگاو در مملکتش،می چرخاند ومی چراند.

  • شهرام.ر
    0

    این علما ی اسلامی خودشون چقدر تجربه مملکت داری دارند؟ نهایتا میخوان بشن مث یمن و ایران و سومالی و بقیه کشورهای باصطلاح اسلامی که درحال زدن تو سر همدیگه هستن .کاش مملکت‌داری رو از امثال مرکل یاد می‌گرفتند .

  • بابک خرمدین
    0

    بوی گندشون بیشتر میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها