حزب ترودو اکثریت را در انتخابات کانادا به دست نیاورد، اما او دوباره نخست وزیر می‌شود

نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی کانادا نشان می دهد که جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور باقی خواهد ماند و به رغم رای شهروندان این کشور به حزب لیبرال ترودو، این حزب نمی تواند رای اکثریت را بدست بیاورد.

حزب ترودو اکثریت را در انتخابات کانادا به دست نیاورد، اما او دوباره نخست وزیر می‌شود

به گزارش تارنمای سی بی سی کانادا، براساس گزارش ها، حزب لیبرال کرسی های لازم (نه اکثریت) را بدست می آورد تا جاستین ترودو بتواند بار دیگر دولت اقلیت دیگری را تشکیل دهد.

جاستین ترودو اواخر مرداد ماه درخواستی را مبنی بر انحلال پارلمان مطرح کرده بود که از سوی ماری سیمون فرماندار کل کانادا پذیرفته شده بود.

رسانه های کانادا اعلام کردند که در نهایت همزمان با اعلام رای نهایی شمار کرسی ها ممکن است شکل مجاس عوام قبلی با مجلس جدید، تفاوت چندانی نداشته باشد چون حزب ترودو احتمالا نمی‌تواند اکثریت را بدست بیاورد و سوال اینجاست که پس چه دلیلی داشت طی موج چهارم کرونا، درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح شود.

پیش از این گزارش شده بود که ترودو به دنبال این بوده تا با بدست آوردن رای اکثریت برای حزبش در این انتخابات بتواند قاطعانه طرح ها و برنامه های مهم اش از جمله اقدامات مربوط به مقابله با همه گیری کرونا و طرح های اقتصادی دولتش را بهتر رو به جلو پیش ببرد.

در نهایت رای دهندگان کانادایی تصمیم گرفتند که تیم لیبرال این کشور را بار دیگر اداره کند.

ترودو نیز در سخنرانی پیروزی اش در مونترل در ساعات اولیه سه شنبه(به وقت محلی) گفت: نتایج این انتخابات نشان می دهد که کانادایی ها ما را با یک حکم اشکار برای عبور از این همه گیری کرونا و روبرو شدن با روزهای درخشان تر، به کار بازگرداندند.

کانادا دارای حکومت پادشاهی مشروطه بوده و فرماندار کل نیز نماینده پادشاهی کانادا در سطح فدرال یا ملی است.

نخست وزیر کانادا نیز به عنوان مقام ارشد دولت، برخاسته از حزبی است که رای اعتماد اکثریت اعضای مجلس عوام را به دست آورده باشد. مجلس کانادا از دو مجلس عوام و مجلس سنا تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها