اول مهر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

روند واکسیناسیون هموطنان سرعت گرفته است و تاکنون نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، ۳۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۵۳ نفرهم دُز دوم را تزریق کرده اند.

اول مهر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

امروز نیز رییس جمهوری در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از اقدامات انجام شده برای تامین واکسن و انجام واکسیناسیون، بر شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی تاکید کرد.

اول مهر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

براساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۸ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۵۷ دُز رسیده است.

آنطور که از اخبار و گزارش های رسیده از سراسر کشور پیداست ، به قول حافظ شیراز ی ، "بوی بهبود ز اوضاع جهان می آید" و از این رو می توان این ادعا را داشت که بوی بهبود ز اوضاع واکسیناسیون در ایران می آید.

به عنوان مثال امروز خبری از سبزوار منتشر شد که در آن ،مدیر آموزش و پرورش این شهر ، این خبر را داد که تاکنون حدود ۹۰ درصد معلمان این شهرستان دُز اول و ۷۵ درصد آنان نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اسماعیل نصرآبادی با بیان اینکه بیش از چهار هزار معلم و نیروی شاغل در آموزش و پرورش سبزوار فعالیت دارند افزود: فرهنگیانی که تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند می توانند به مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید چمران این شهر مراجعه نمایند.

دکتر بختیار حیدرنیا، مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش نیز امروز خبر از واکسینه شدن مادران باردار تالشی آن هم بدون نوبت داده است.

به گفته حیدر نیا ، تاکنون ۲۹۶ مادر باردار واکسن دریافت کرده‌اند. همچنین طبق نظر متخصصان زنان، عفونی، داخلی و ایمونولوژی، واکسیناسیون مادران بسیار ضروری است و باید از هفته ۱۲ تا ۳۹ بارداری واکسن اقدام کنند و بعد از ۱۰ تا ۴۲ روز بعد از زایمان نیز می توانند واکسن دریافت کنند.

اخبار رسیده از خمین حاکی است که ۷۵ هزار و ۹۹۶ دز واکسن کرونا در این شهر به هموطنان تزریق شده که خبرش را دکتر ابوذر صباغی معاون دانشکده علوم پزشکی خمین داده است .

دکتر سارا شاه‌آبادی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرده است که بیش از هشت هزار دانش‌آموز کرمانشاهی واکسن دریافت کرده اند.

همچنین به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد خراسان رضوی ، نیمی از مردم این منطقه واکسن دریافت کرده اند.

واکسیناسیون دانش اموزان

اگر بخواهیم از واکسیناسیون دانش آموزان خبری برای امروز داشته باشیم بهتر است به زاهدان ، سری بزنیم و این گفته معاون فنی مرکز بهداشت زاهدان را داشته باشیم که اعلام کرد: فرآیند نام‌نویسی و دریافت نوبت واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان این منطقه آغاز شده است.

نادر پورمند این مطلب را براساس سامانه سلامت بیان کرده است که از قرار معلوم در این سامانه دانش‌آموزان متولد اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ می‌توانند برای نام‌نویسی و دریافت نوبت به سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا به نشانی www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

اول مهر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

از طرفی دیگر دکتر امین ثروتی که مسئولیت شبکه بهداشت و درمان بروجرد را بر عهده دارد اعلام کرده است : تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان سال دوازدهم این شهرستان از امروز پنجشنبه یکم مهرماه آغاز شد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان سال دوازدهم متولد نیمه دوم ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده واکسیناسیون کووید ۱۹را انجام دهند. ضمن اینکه دانش‌آموزان برای جلوگیری از ازدحام در پایگاه‌های تزریق واکسن باید برای نوبت دهی در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

همچنین براساس گفته محمد خیر اندیش ، رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان متولد ۱۳۸۵ به قبل در مراکز تجمیعی و مراکز جامع خدمات سلامتی این شهرستان از امروز /پنجشنبه/ آغاز شد.

واکسن کرونا عارضه مستقیم منجر به فوت نداشته است

این روزها در کشور ، تب واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ رو به افزایش است اما مساله این است که شماری از هموطنان از تزریق واکسن کرونا می ترسند و قابل توجه این دسته از هموطنان که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عارضه مستقیم منجر به فوت به دلیل تزریق واکسن کرونا تاکنون در این استان گزارش نشده است.

مهدی شفیعی روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان افزود: بخشی از دلایل فوت شدن افراد بعد از تزریق واکسن، ابتلای همزمان به کرونا بوده است. عده ای نیز به دلیل سکته و بیماری های حاد زمینه ای فوت کرده اند که ربطی به تزریق واکسن نداشته است.

شفیعی با بیان اینکه هم اکنون در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی قرار داریم گفت: خوشبختانه پیک پنجم شیوع کرونا را پشت سر گذاشتیم و از هفته گذشته مشاهدات میدانی؛ آمار و ارقام نشان می دهد از نیمه های قله این پیک به سمت پایین در حال حرکت هستیم.

سخن از کاهش میزان ابتلا به کرونا به میان آمد و بر همین اساس گزارش های از اردبیل هم حاکی از روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان را دارد که از سه هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته مجموع آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته به ۳۳۰ نفر کاهش یافت.

آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل نشان می‌دهد که مجموع آمار مبتلایان کرونا در این استان ۵۵۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه پیش است.

۳۱۷ هموطن جان باختند

اینها که گفته شد دلیل نمی شود که نگوییم از بستری بیماران مبتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از ابتلا در کشور خبری نیست.متاسفانه بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

اگر بخواهیم به خبرهای جزئی تری در خصوص مبتلایان دسترسی داشته باشیم باید اذعان داشت برای امروز آمار مبتلایان منطقه تحت پوشش خود را منتشر کردند به عنوان مثال ۱۶۳ سیستان و بلوچستان ی دیگر به کرونا مبتلا شدند. همچنین ۴۳۹ بیمار کرونایی نیز در بیمارستانهای زنجان بستری هستند.

این خبر از استان البرز به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز رسیده است: ۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری استان البرز منتقل شدند. دیگر آنکه اکنون ۹۶۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

و اما اگر بخواهیم فوتی های اعلام شده هم اشاره ای کنیم همین چند مورد بس که ۶ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان جان باختند، کرونا به زندگی ۱۳ نفر دیگر در کرمانشاه پایان داد و ۶ نفر دیگر هم در لرستان ، قربانی کرونا شدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها