رییس کل دادگستری لرستان:

شعب ویژه پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در لرستان تشکیل شد

 رییس کل دادگستری لرستان گفت: شعب رسیدگی ویژه به پرونده‌های اقتصادی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کارگران استان تشکیل شده است.

شعب ویژه پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در لرستان تشکیل شد

محمد رزم در حاشیه جلسه ستاد سیاست های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دادگستری لرستان با طرح راهکارهای مختلف، در راستای رسیدگی مستمر و رفع مشکلات موجود در مسیر واحدهای تولیدی استان اقدام می کند تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود.

وی افزود: به همین منظور شعب ویژه رسیدگی به دعاوی و پرونده های اقتصادی واحدهای تولیدی استان به منظور تسریع در بررسی های تخصصی راه اندازی شده است و خارج از نوبت به دعاوی و جرائم حقوقی و تجاری بنگاه های اقتصادی رسیدگی می کند.

وی گفت: هیچ واحد تولیدی لرستان در محاکم قضایی پرونده ندارد و با موانع حقوقی مواجه نیست و رفع مشکلات اجرایی و فنی این واحدها در دستور کار قرار دارد.

رزم یادآور شد: مهمترین ابزار صدور رای در محاکم قضایی، قانون است و پس از آن بر اساس وحدت رویه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می باشد که همه قضات دادگستری لرستان این مهم را رعایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیات داوری در اتاق بازرگانی لرستان تشکیل شده است ادامه داد: در شرایط فعلی سود تسهیلات بانکی بر اساس تصمیم بانک مرکزی ۱۸ درصد است بنابراین بیشتر از این نرخ سود قانونی و شرعی نیست و محاکم قضایی سود مرکب و جریمه در جریمه را نخواهند پذیرفت.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی قوه قضاییه در این استان مقرر شد سند ملک طرح مورد نظر برای اعطای تسهیلات پذیرفته شود که در غیر اینصورت تخلف از قانون و قابل تعقیب و پیگرد می باشد.

رزم افزود: چنانچه در اعطای تسهیلات، ارزش سند به عنوان وثیقه کافی نباشد، می‌توان از سندهای دیگر مانند اسناد اراضی استفاده کرد که هدف از این کار حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها