واکنش کیهان به جوابیه عراقچی

قصد اهانتی در میان نبود/ ادعای کاربلدی و عدم اعتماد مذاکره‌کنندگان ایران به آمریکا را نقد کرده بودیم

درباره واکنش جناب عراقچی علیرغم همه انتقادهایی که به دست‌اندرکاران برجام وجود دارد، بی‌شک یک تار موی آنان با امثال شرمن که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند قابل معاوضه نیست.

قصد اهانتی در میان نبود/ ادعای کاربلدی و عدم اعتماد مذاکره‌کنندگان ایران به آمریکا را نقد کرده بودیم

روزنامه کیهان نوشت: چهارشنبه هفته گذشته چند خطی در نقد سیاست خارجی دولت پیشین نوشته شده و در آن ادعای کاربلدی و عدم اعتماد مذاکره‌کنندگان کشورمان به آمریکا نقد شده بود. در این مطلب به خاطره‌ای از وندی شرمن مذاکره‌کننده آمریکایی نیز بطور مختصراشاره شده بود.

جناب آقای عباس عراقچی به این مطلب کوتاه واکنشی مفصل داشته و ضمن نقل مفصل خاطره شرمن، در انتها نوشته است؛ «اگر نهایتا حرف شرمن را باور می‌کنید چرا از خودتان سؤال نمی‌کنید که دیپلمات جمهوری اسلامی چه بر سر معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد آن کشور آورد که او را به‌گریه انداخت؟ ادعاهای شرمن برای توجیه‌گریه کردن خود در هنگام مذاکرات است چون می‌دانست که ما روزی آن را در کتاب خاطرات برجام خواهیم آورد، که آورده‌ایم. اگر فکر می‌کنید تاکتیک بوده آیا حتی یک مورد در تاریخ سراغ دارید که عالی‌رتبه‌ترین دیپلمات آمریکایی برای رسیدن به خواسته‌اش‌گریه کرده باشد؟ یک مورد دیگر نمونه بیاورید که یک دیپلمات آمریکایی، چه رسد به مذاکره‌کننده ارشد آنها و معاون وزارت امور خارجه‌شان، در مذاکره‌ گریه کرده باشد.

بیشتر بخوانید: ادعای یک دیپلمات آمریکایی پذیرفته می شود برای تمسخر دیپلمات ایرانی

خانم شرمن یک فرد معمولی نیست، او مذاکره‌کننده ارشد ایالات متحده آمریکا است. تعبیر درست آن است که بگویید دیپلمات پرورش یافته مکتب امام و رهبری طرف آمریکایی خود را در یک مذاکره سخت و طولانی چنان در استیصال قرار داد که نهایتا او را به‌گریه وادار کرد.»

درباره واکنش جناب عراقچی علیرغم همه انتقادهایی که به دست‌اندرکاران برجام وجود دارد، بی‌شک یک تار موی آنان با امثال شرمن که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند قابل معاوضه نیست.

و بالاخره بدیهی است که خدای نخواسته قصد اهانتی درمیان نبوده است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • علی
    0

    این کیهان هم فکر کرده که مردم نمی فهمن طرف رو برداشته مسخره کرده که با دیدن عکس نوه وندی شرمن و گریه اون زیر بار چندتا امتیاز رفته حالا که عراقچی اومده تمام داستان رو گفته و همه واقعا باید از زحمات اش تشکر کنند مونده چه جوری باید ماله بگشه می گه ما قصد مان فلان و بهمان بود جناب کیهان دیگه اون زمانی که مردم حرف های شماره باور کنند گذشت این دفعه هم بجایی که عراقچی رو خراب کنی بر عکس باعث شدی بیشتر مردم در جریان زحمات اش باشند من جای شما بودم مرفتم از عربی صحبت کردن اقای امیرعبدالهیان تو اجلاس بغداد صحبت می کردم که طبق پروتکل های بین المللی یا باید فارسی صحبت می کرد یا انگلیسی تازشم اگر صحبت می کنی عربی چرا انقدر داغون حالا اگر ظریف بود که فاتحه تو برگ ورزنامه بر علیه اش می نوشتی

  • ملکی
    0

    به خدا مردم ازدست روزنامه کیهان دیگه خسته شدند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خدا کمر ترانه بزند که از طرف مردم قسم دروغ میخوری البته شکر

  • ناشناس
    0

    امضای کری تضمین است ... برکت الله

  • esy
    0

    کاملا اهانت ومغرضانه بوده ادعای کیهان

  • ایران
    0

    حسین شریعتمداری طالبان دوست باید به خاطر همه حرفهاش معذرت خواهی کند چون بدون منطق وبدون اسناد و مدارک مثبته و فقط به خاطر این که مطرح باشد یک چیزی می گوید

  • زیلان
    0

    خدایا چرا معتادا کرونا نمی گیرن ! یعنی میشه یه روز پیوند کیهان و آق تقی به ذهنمون نیاد

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      به والله قسم تو محله ما آقا......نامی بود ۴۰ ساله و معتاد بود رعایت نمیکرد وکرونا گرفت وبه لقاء الله پیوست.

  • محسن
    0

    ای خدا کی دهن شریعتمداری ک روزنامه کیهان بسته خواهد شد به جز نق زدن و گیر دادن حرفی از ایشان نشنیده ایم

  • بهروز ترکه
    0

    کیهان=گربه مرتضی علی( از هرطرف پرتش کنی بالا چهار دستو پا میاد پائین)

  • ش
    0

    این آقای مذاکره بابت خسارات برجام به ملت و کشور چرا محاکمه نمی شود هزینه های هتل .حق ماموریت ها ‌ و سکه ها را از ایشان و دوستانشان گرفته به حساب ملت واریز نمایید..

  • بنده خدا
    0

    باسلام خدمت خوانندگان این نظرات به این فرد جز جیره خوره نظام چیزی نمیتوان گفت اگر مذاکرات در دولت قبلی به نتیجه می‌رسید این آقا دیگه جای برای رجز خوانی نداشت به داشت روزنامه کیهان باید جارو برمیداشت کاغذهای زیر دست وپارو جارو میکرد!مردک..........!

  • بنده خدا
    0

    به گفته آقا مولا علی (ع)هرکس زیاد صحبت می‌کنه زیاد اشتباه می‌کنه این آقا رو (شریعتمداری)به حال خودش بگذارید،،،،،،

  • گمنان
    0

    از برجام عجب گلابیها مردم چیدند. زبان بلد بوده اند مملکت را در این هشت سال بد بخت کرده اند .طلبکار هم هستند کار فرما ها همیشه بعد اتمام کار به کار گرانشان پاداش می دهند اینها در شروع کار سکه هارا گرفتند .این پاداش سکه ها از جیب روحانی بود یا بیت المال هتل هواپیما

  • متین
    0

    کیهان دست از اراجیف بردار من نمیدونم اصلا عقل تو سر اون مدیر مسئولت هست یا نه فقط خدا شفا بده

  • ناشناس
    0

    دستاورد چهار دهه مذاکرات موردی و تاکتیکی با آمریکا از مذاکرات الجزایر تا برجام، نتیجه و سرانجامی جز یک گام به جلو و ده گام به عقب نداشت. در مذاکرات برجام آقای روحانی و وزیر خارجه دولت او از طرف مقامات ارشد نظام دستور داشتند تنها در مورد موضوع هسته ای با آمریکا گفتگو کنند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. بدین دلیل دیپلمات های ایران نتوانستند در مورد تحریم های اولیه ای با امریکایی ها به توافق برسند و توافق برجام ناقص و ابتر خلق شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها