حمله کیهان به صادق زیباکلام: لالمانی گرفته است

کیهان نوشت: یک استاد غربزده دانشگاه می‌گوید که شعارهای انقلابی نتوانسته‌اند مرهمی بر اقتصاد کشور باشند.

حمله کیهان به صادق زیباکلام: لالمانی گرفته است

صادق زیباکلام می‌نویسد: بحران هسته‌ای مهم‌ترین مسئله امروز کشور است. البته انقلابیون همواره شعار داده‌اند که با بسیج امکانات داخلی می‌توان تحریم‌ها را چاره کرد. اما واقعیت آنست که تجربه دو دهه اخیر نشان داده که شعارهای انقلابی به هیچ وجه نتوانسته‌اند در عمل مرهمی برای اقتصاد رو به احتضار کشور باشند.

وی در ادامه ادعای اینکه «انتصاب علی باقری به جای عباس عراقچی و یحتمل سپردن مذاکرات به او مبین آن است که اراده جدی برای حل بحران هسته‌ای در دولت جدید وجود ندارد» و «شش سال مذاکرات در دوره جلیلی کوچک‌ترین پیشرفتی در حل مسئله هسته‌ای به بار نیاورده»، نوشته است: اگر واقعا انقلابیون به‌دنبال نجات کشور از بحران هسته‌ای نیستند، چرا آن را رسما اعلام نمی‌فرمایید؟ البته مدت‌هاست که هسته‌ای به جای در خدمت پیشرفت‌های اقتصادی کشور قرار گرفتن، ابزاری شده جهت چانه‌زنی و گرفتن امتیاز از غرب. سال‌هاست هستی مملکت در چاه ویل هسته‌ای ریخته می‌شود که بتوانیم در رویارویی با غربی‌ها از آنها امتیاز بگیریم. یک‌بار هم انقلابیون به این پرسش ابتدایی پاسخ نداده‌اند که اساسا رویارویی با اروپا و آمریکا چه ضرورتی داشته که دار و ندار مملکت را خرج هسته‌ای کنیم که به کمک آن از غربی‌ها امتیاز بگیریم؟»

درباره این مغالطه چندپهلو گفتنی است اولا عملکرد دولت روحانی با دولت قبل از آن در حوزه اقتصادی و دیپلماسی اصلا قابل قیاس نیست. اختصار مطلب اینکه در دوره روحانی به نسخه جماعت خوش‌بین به آمریکا و غرب عمل شد و نتیجه آن توقف 90 درصد برنامه هسته‌ای به علاوه 6 پله سقوط رتبه جهانی اقتصاد ایران بود تا جایی که محافل نزدیک به دولت روحانی اذعان می‌کنند حداقل 4 سال رشد اقتصادی بالای 5 درصد لازم است تا به شرایط اقتصادی قبل از دولت روحانی برگردیم(!) با این اوصاف هنر نیست که مثلا آقای جلیلی را به خاطر نرفتن زیر بلیت غرب تخطئه کنیم و از او و همکاران با درایتش تابو بسازیم و حال آنکه جلیلی برخلاف خوش‌خیالی ظریف و تیم وی، پیشاپیش خبر داده بود که آمریکا به تعهداتش وفادار نمی‌ماند و تحریم‌ها لغو نمی‌شود.

ثالثا آقای زیباکلام یکی از ده‌ها مقصر خسارت بزرگی است که از صدقه سر بزک‌کاری شیطان بزرگ و اعتماد به او، به ملت ایران و اقتصاد کشور و ظرفیت‌های علمی و فنی وارد شد. او و امثال وی دقیقا می‌دانند که با سفره و معیشت و اشتغال مردم چه معامله کرده و چرخه کشور را عقب انداخته‌اند. اما از همه وقاحت‌آمیزتر این است که زیباکلام با این به اصطلاح فرار به جلو از پرداختن به تازه‌ترین خیانت‌های آمریکا نسبت به متحدانش طفره می‌رود.

چند ماه از خیانت دولت بایدن به دولت غربگرای اشرف غنی و سایر مزدورانشان در افغانستان گذشته، اما صدایی از زیباکلام‌ها به نکوهش یا ابراز پشیمانی درباره خوش‌بینی بلاوجه به آمریکا بلند نمی‌شود.

و این در حالی است که «شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان (مشاور غربگرای اشرف غنی)، پس از فرار از کابل نوشت: «به هیچ ابرقدرت، اتکا و اعتماد نکنیم. هیچ ملتی با اتکا و وابستگی به قدرت‌های جهان به عزت و استقلال نخواهد رسید.» این مشاور غربگرا البته چند روز قبل از فرار مدعی شده بود «تشویش نکنید؛ نیروهای آمریکایی، مسئولیت امنیت کابل را (برعهده) می‌گیرند»!

اما افتضاح بعدی که آقای زیباکلام و امثال وی نسبت به آن لالمانی گرفته‌اند، خیانت مشترک آمریکا و انگلیس به فرانسه در جریان قاپیدن قرارداد 56 میلیارد دلاری فرانسه با استرالیاست. این خیانت آنقدر عمیق بود که از وزیر خارجه تا رسانه‌های دولتی فرانسه با حملات شدید به آمریکا، از این راهزنی به عنوان «خیانت بزرگ و خنجر از پشت» یاد کردند و ضمن تاکید بر اینکه «بایدن همان ترامپ است و فقط اکانت توییتری دارد»، دولت آمریکا را دورو و غیرقابل اعتماد» خواندند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 57
  • برادر نتانیاهو
    2

    کیهان در راستای خدمات به نتانیاهو می نویسد و قلم می زند. همه این را می دانند.

    نظرات شما -
    • سامی
      1

      این منفی ها چقد تابلوه کلا 50 نفر خبر رو نخوندن یهو این هم منفی چرا بقیه کامنت ها رو مثبت منفی ندادن همه جا با تغلب میخواین اول شین با الگوریتم وربات

    • ااا
      2

      می بینیم که برادران سایبری در اینجا فعال هستند که منفی بزنند. اخه کی بیشتر از شریعتمداری هم راستا و هم جهت تیم بن سلمان و نتانیاهو کار کرده است؟

  • آینه
    1

    اقای زیبا کلام! به من نگاه کن تا نشونت بدم چقدرتوبزرگ وبرحقی ونابغه ای مانندتو مادرگیتی برای ایران زمین نیافریده! چشم انگلیسی همیشه مشتاق توست!درپناه کدخدا مجفوظ باشی!

    نظرات شما -
    • خودم
      2

      نترس ساندیس‌ها میرسه تمام نمیشه

    • در پاسخ به سامی
      0

      دقیقا من هم داشتم به همین فکر می کردم.

  • ع.ا.ق.م۷
    1

    برای کیهانی ها و خود زیبا کلام و مروجین رویکرد های زشت کلام و امثال بسیاربسیارمتاسفیم که نام و نظراو و امثال او را روزنامه وزین کیهان و... بازگویی و یادآوری می کنند!!! ازنظر ما مردم انثال زشت کلام ها و زشت رفتار و بادیسم ها و منفعت طلبها مرده و گور به گور شده اند.این شما رسانه ها هستید به هر نیت و دلیلی هر از چند گاهی اسم اینها را تکرار می کنید.لطفا تا ابدنام و موًضع اینها را در رسانه هایتان ذکر نکنید.ایران اسلامی به آدم های به اصطلاح استا..... غربزده دانشگاه نیازی ندارد. لطفا ویزای و...اینجور آدمها را آماده کنید. بروند به قبلگاه اصلی شان و دست از سر ما مردم بردارند.

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      آقا،شما که مشتی و لوتی هستی،یه کاری کن کارت اعتباری بین‌المللی در این خوکدونی صادر بشه،ما گورمان را گم میکنیم.به خدا کسی حاضر به بحث با شماها نیست و اصلا امیدی هم نداریم.دوست داریم به قبلگاه خودمان برویم منتها یا توان نداریم یا نمیتونیم دلار کنیم و گم وگور بشیم.این بهشت و این ملائکه‌مسئول،ارزانی شماها.

  • حاج س.طوسی
    1

    حسین خان ،اگر منم حقوقم حتی نصف حقوق تو بود شایدهمین حرفها را میزدم.اما سفری چند روزه به حاشیه های شهرها داشته باش، ببین جه خبر هست. فقر و فلاکت از رخسار جامعه آویزان هست.کی چشمان تو دارای بصیرت میشود؟

  • ناشناس
    1

    نه زیبا کلام تصمیم گیراست ونه کیهان ، مشکل سیاست کلی نظام است که با ملا بازی هر روز به شکلی تعبیر میشود

  • اهل مطالعه
    1

    اگر روزنامه کیهان، کارش فرهنگی است نمی دانم چرا همیشه با فحش و بی ادبی جواب بقیه را می دهد!!؟ لالمانی و ... ادب یک روزنامه نگار حرفه ای فرهنگی نیست، مردم ما از این ها می خوان فرهنگ یاد بگیرند؟؟!!

  • شریعتمداری کودن
    1

    فعلا که میگلرد و سیمان ارزان نشده که هیچ. لبنیات و تخم مرغم گرون شده. حتی کابل برق و شمش فولاد هم گران شده

  • رصد
    1

    به طور کل مشکل مملکت در تمام جوانب شعار است چون توهم داریم و فقط شعار بلدیم به کار که میرسیم کم میاریم

  • جنتی
    1

    البته نباید به غرب و نه بهدشرق اتکا کنیم توی این چهل سال تکیه گاهمان شرق بوده تا غرب با برجام را خواستیم فقط برای رفع تحریم درصورتی که امریکا اگر از قرادای بهش سود نرسه خارج میشه باید مثل امارات باشیم که در طول این چهل سال چقدر پیشرفت کرده

  • سامی
    1

    کیهان و شریعتمداری 5% طرفدار هم نداری پس ببند ترمینال رو دود اتوبوس دو طبقه های خط آذری - گمرک نیاد بیرون

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      کسانی که به دولت فعلی رای دادن طرفدار کیهان هستن

    • هزاران معذرت !!!!!!!!!
      0

      شجاعت یک اکثریت است ................... داشتن جرات در دفاع از منافع ملی و به جان خریدن بدوبیراه ها و ایستادن در مقابل جریان دوتابعیتی ها که دک و پوزش عالم و آدم را مقهور خود می کند جگر شیر می خواهد و 5 درصد را تبدیل به رقم نجومی می کند ... کیهان روزنامه ای است که با تمام اشتباهایی که گاها مثل همه مرتکب می شود الحق و الانصاف با علم و آگاهی درست در مقابل 2500 شبکه ماهواره ای و رسانه ای وابسته به صعودی ها و صهیونیست ها عمل می کند .................... بدتون نیاد ولی شیری همچون کیهان در بساط طرف مقابل پیدا نمی شود باز هم معذرت میخواهم از همه مخاطبان که حرف خلاف انتظار را نوشتم

    • سامی
      1

      دوست عزیزم( هزاران معذرت) ای کاش اینجور که شما میگی بود ولی من کمتر دیدم کیهان منافع ملک وملت رو در نظر بگیره ، همیشه در خدمت نظام وحاکمیت وجناح خاصی بود که نظر اکثریت فعلی ملت ایران این نیست حتی اگه فرض کنیم نظر اکثریت اشتباه باشه که نیست کیهان مثل صدا وسیماست وشاید بدتره وفقط شعار میده مردم خسته ان و درمانده ورنجور این جامعه دچار انحطاط کامله الان چرا واقعیت رو نمی بینی چرا فکر میکنی امثال من این نظرو رای رو از ماهواره وبی بی سی و غیره وغیره میاریم همه مردم الان اگاه هستن فکر میکنن وتحلیل میکنن خود من نه تلویزیون ایران میبینم نه ماهواره یکی ازیکی دروغگو ترن چرا شماها نابودی این سرزمین رو در سایه ناکارمدی وبی تدبیری نمی بینید واقعا چرا چشم هاتون رو بستین در درگاه خداوند که شماها مدعی اعتقاد بیشتر از امثال من بهش هستین نمی خواهید جواب پس بدین برای این سکوت و همراهی این هم ظلم وستم

    • استقلال و مستقل ترسناک نیستد
      1

      آقای سامی ... اینکه بدنه اجرایی و تقنینی و قضایی کشور نیاز جدی به اصلاحات حقیقی جوشیده از نیازهای ملی را دارد شکی نیست ولی هستند کسانی که برای اصلاح امور چرخیدن به غرب و شرق را پیش شرط می کنند و کشور را در این وادی به تعطیلی می کشانند و سودجوها هم در پی سود ورانت خود هر کاری خواستند می کنند .... مثل روز روشن است که برخی ها از سر تنبلی و خیانت شعار تعامل با جهان را می دهند نه خدمت .... شاید بدتون بیاد ولی این جسارت کیهان اگر در برخی از مدیران ما بود قطعا خیلی از موانع رفع می شد . درد ما گریزان بودن ما از مفهوم استقلال ملی است که با مطرح شدن این شعار ما را از کره شمالی شدن می ترسانند و همه فکرها را تعطیل ......

  • ا
    1

    حرفهای کیهان با ترامپ واسرائیل فرقی نداره وضدملت ایران است

  • الف
    1

    کیهان جان فعلا که روسیه و چین و هند و... سه چهار ترکه سوارمون شدن ، اگر استکبار غرب بد است استکبار شرق بدترین است

    نظرات شما -
    • بسیار خوشحال !!!!
      0

      جناب الف از سر لج و لجبازی هم که شده بالاخره یاد گرفتیم همه هست و نیست مان رار در سیاست خارجی خرج و قمار نکنیم......... چه دیپلماسی با غرب چه با شرق ..... غرب گرایان از عهد شکنی ها بالاخره فهمیدند سیاست خارجی عرصه جدیت و میهن دوستی است ............... عکس یادگاری گرفتن و کلاس گذاشتن با غربی ها و شرقی ها بدون مولفه قدرت داخلی و ملی مان فایده ای ندارد .

    • سامی
      0

      دوست عزیز بسیار خوشحال که به نظر میرسه همون هزاران معذرت باشی بیا حضوری مناظره کنیم ، البته بدون سلاح

    • البته بدون لوس بازی !!
      0

      گوشت و استخوانمان که در این 8 سال اخیر با مدیریت تفکرات شما خرد شده خودش یک منازعه !!!!!!! تمام عیار را پیش بینی می کند ... مناظره و گپ و گفتگو باشه برای نسل بعدی که استرس این سال ها را ندیدند .

  • محمد.
    0

    زیباکلام استاد پیچوندن و منحرف کردن افکار ساده اندیش و ‌کوته فکر است.این جور آدمها بیمارند. ویه جوری احساس خود کم بینی دارن . روی جهالت مردم موج سواری میکنن و از این کار لذت می‌برند.

  • ناشناس
    0

    به گفته بزرگان تونه صادق هستی ونه کلامت زیباست اشتباه ازثبت احوال بوده که این چنین نوشته در شناسنامه ات در کشور خود آمریکا پرچمش را آتش می زنند ورودش پا می گذارند ولی توی خائن حاضر نیستی روی تصویر پرچم آمریکا پا گذاری

  • --
    0

    زیبا کلاغ

  • کمری
    1

    کیهان نماینده انگلیس است

  • صفر
    1

    افرین کیهان دمت گرم

  • ناشناس
    1

    منفعور ترین ادم صاحب کیهان است ایت اله بهجت گفته بود مرگ بدی در انتظارش است وعاقبت بدی دارد

  • غریبه
    1

    شما در جایگاهی نیستی که در مورد دکتر زیبا کلام صحبت کنید ---- شما که طرفدار و حامی طالبان و القاعده هستید و به واسطه همین اراجیف شناخته شده اید لطفا در کار بزرگترها دخالت نکنید .. همون روزنامه باطله تولید کنید و پول مفت و اموال بیت المال حرام کنید ----و تنها ساکت

  • ملت مفلوک
    1

    این چه صیغه ایه که حکومتیها در پیش گرفتن؟ اول خودشونو به در و دیوار میزنن تا ثابت کنن که امریکا و... خونخوار و ظالم و مستکبر و .. هستن و سپس نتیجه میگرن که درنتیجه, ما و حکومت ما یکی یدونه است.(عجب) نه داداش اصلا از این خبرا نیست امریکا بد و شماها از امریکا بدترین. علت اینکه شما از امریکا بدترین اینه که اونا به تمام ملتهای دنیا بد میکنن تا سودش به ملت خودشون برسه, ولی شما برعکس. هر غلطی میکنین که پوزه امریکا را به خاک بمالید حتی به قیمت بدبختی ملت مفلوک ایران. مردم ایران بدجور شعورشون بالا رفته, یکی از علایمش هم اینکه ,میخوان صیانت از حکومت کنن در فضای مجازی. ولی زهی خیال باطل...

  • ناشناس
    0

    مرگ بر تمام کمونیست های بی دین و حرام خور و هوادارانشان در تمام دنیا

    نظرات شما -
    • شناسا
      0

      کدخداپرستان جیب مردم خای کن ونوچه های حرام خوار شان چرا فراموش کردی!؟

  • میرزا
    1

    چرا اینقدر عصبی.چه خبره تو کیهان؟!این عصبانیت حاج حسین علّت دارد( که از ما بهترون میدانند) آرام باش.....

  • محمود
    1

    کیهان به جز نق زدن مگه کار دیگری بلده

  • ایرانی
    1

    انقلاب ازاولش هم یک دروغ بود . مردم را فریب دادند . انقلاب فقط قبرستان های ما را اباد کرد و بقیه... هرکجا فکرش را بکنید خراب کرد . ملت فریب خوردند بی دین ترین حکومت را بعنوان جمهوری اسلامی !!! به مردم قالب کردند...کو جمهوریت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کو اسلام و مسلمانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کو تقوای روحانیت زمان طاغوت؟؟؟؟ کو ساده زیستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای مرگ بر دودمان شماها که ملت را فریب دادید...

  • موسی کهنو
    1

    شیخ حسین شمارابخدادوستت داریم خواهشا مدتی نظر ندیدنه غربی نه شرقی کمونیست .مردم بخدانمیدانم چراازشخص .‌‌‌...والله جدی میگم این م ردم نمک نشناس چراچرا . شماغیرازکیهان جای مس؛ولللللی چیزی هم نداشتی

  • ناشناس
    0

    فعلا خدا همتون رو نیامرزد که اقتصاد کشور را به لجن کشانده و مردم فلک زده را به این روز انداخته اید.شما یا سرتاپا غربی هستید یا مرتجع و عقب افتاده

  • ناشناس
    1

    انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی وپرتلاش محکم زده تودهن همه غربگداها حالا میبینی مدیر پرتلاش نه تنبل مثل روحانی گره هارو یک ب یک باز میکنه انشالله

    نظرات شما -
    • 11
      0

      من هم مثل هر ایرانی دیگر آرزوی سعادت دنیوی و اخروی مردم را دارم و انشالله بزودی این امر اتفاق بیفتد.... ولی چند درصد هم احتمال بدهیم که در انتخاب مسیر رسیدن به این سعادت نظر دیگران درست باشد.

  • ناشناس
    0

    مگه کیهان...... هست که به همه حمله میکنه و پاچه می گیره

  • نادر
    0

    جناب شریعتمداری میشه شما بفرمایید که با مقابله با شیطان بزرگ و متحدانش توی این چهل سال چی برای ملت بدست آوردین که بشه بهش افتخار کرد.؟؟؟از کدام عزت حرف میزنی پیرمرد؟؟؟؟جوونی ما رو به باد فنادادین با این دشمن فرضیتون خدا عاقبت شما را به خیر نکند انشالله....

    نظرات شما -
    • آلن
      1

      نتیجه چهل سال مجاهدت این بزرگواران برابر است با : رانت و فساد ، تجاوز و قتل

  • ناشناس
    0

    تنها یک قلم رانت تحریم ها ۱۸ میلیارد دلار جهانگیری برای ارز کالاها با ارز ترجیحی است و ده ها و صدها ها میلیارد در این چهار دهه به جیب کاسبان تحریم ها رفته است و برای همین این بی ثباتی اقتصادی و سیاست تنش و تقابل با آمریکا برای عده ای و جریان های سیاسی منافع کلانی دارد که به این سادگی ها حاضر به عقب نشینی از مواضع ضد ملی شان نیستند.

  • مهدی
    1

    بنام خدا. آقای زیبا کلام از معدود افرادی هستند که نظرات بخشی از جامعه صرفنظر از تعداد این افراد را به صورت کاملا روشن بازتاب میدهند که این کار در جای خود در خور تقدیر است و به نظر من نه تنها ایرادی ندارد بلکه لازم است. از آنجا که چارچوب این ابراز نظرات منطبق با قانون است هیچ کس نباید معترض شخص او شود البته میتوان این نظرات را نقد کرد یا نمایندگان طیف دیگری از جامعه آن را رد کنند. اینکه کیهان بخواهد چنین افرادی لال شوند بداند در بلند مدت بیش از هر کس و هر چیز کشور و نظام آسیب خواهند دید. اگر کیهان به عنوان مجموعه منتسب به نظام اینقدر تحمل نداشته باشد، باعث تأسف است.

    نظرات شما -
    • دهاتی
      1

      کیهان جیره خوار حکومت است

  • ح.پ
    1

    بابا چرا نمیخواهید بفهمید موضوع هسته ای ایران نیست مگه این جندین سال انقلاب اروپا و آمریکا و شوروی و چین کم از این کنار موضوع هسته ای ایران سود برده اند عربها را دوشیدند و بر نفت سلطه کامل و کافی یافتند و هیچ کشوری مثل این مردم ایرانی دچار فلاکت و بدبختی دچار نشدند افرادی که تعویض میشوند فقط حقوق میگیرند و حق ماموریت خارج کشور و هیچ مشکل معیشت و بدبختی ندارند دو وسه ماه حقوق مسولین ندهید ببینیم خانواده اینها چگونه زندگی میکنند .!!؟؟هر چند شاید صندوق پر داشته باشند .اسرائیل هم راحت کشور گشائی میکند در امن و امان

  • بازنشسته
    1

    روزنامه کیهان هم درمورد رشدقیمت ارز ،تورم وگرونی کالاها از زمان تشکیل دولت جدید چرا لالمونی گرفته وحرفی نمیزنه،بخدا مقداری پس اندازکردم ومنتظرم کمی بازارهاآروم بشه واسه فرزندم جهیزیه بخرم اما هر روز اجناس داره گرونتر میشه

  • مرگ
    1

    زیباکلام و شریتعمدار ی هر دو نوچه انگلیس هستند هر دو بیسواد وارتجاع هستند و.....زیباکلام خویشاوند توکلی هست و.....

  • نسل سوخته
    1

    آقای کیهان عزیز دوروز بعد فرانسه وامریکا اشتی کردند

  • دانشجوی دوره تکمیلی
    1

    زیباکلام!فقط برو بمیر ! خاک برسرکداخداپرستی ات بکنند . آبروبرای دانشگاهی هانذاشتی بلانسبت یعنی تواستادی!

  • محمد
    0

    این شریعتمداری هم برای خودش کسی است ...... اینها از دشمنی با این و آن نان می خورند .

  • محسن
    0

    این به اصطلاح استاد یادش رفته واسه دولت قبلی خودشو داشت پاره میکرد فقط این اواخر که جیره شو قطع کردن یه کم از روحانی انتقاد کرد

  • ل
    1

    زیباکلام و شریعتمداری مانند دولبه قیچی، در بریدن اصل و ریشه مردم ایران عمل می‌کنند.

    نظرات شما -
    • ی
      0

      زیباکلام به عنوان یک مسلمان که در حکومت اسلامی خدمت می‌کند و مواجب کم و زیاد دریافت میکند، با انتقادات درست یا غلط خود نسبت به افراد حکومتی در انظار عمومی، عملا زمینه تزلزل مبانی اعتقادی و دینی مردم را ناخواسته مهیا میکند، و از طرف دیگر شریعتمداری با مبارزه جانانه با رژیم شاهنشاهی وشکنجه شدن در ساواک در قبل از انقلاب، در حال حاضر با دفاع تمام قد از حاکمان مستبد و مغرور و مدیران فاسد در انظار عمومی، نیز عملا مبانی دینی مردم مظلوم را نشانه گرفته است. آری، مانند قیچی عمل می‌کنند.

  • ح ز
    0

    پرتغال فروش ونشناختین هنوز یکم دقت کنید متوجه سنگ اندازی فرانسه در مذاکرات خواهید شد
    عدو شود ثبب خیر اگر خدا بخواهد
    با شانتاژ خبری زیبا کلام که حتی درک ندارد از واقعیت ایرانی وایران وباجلوه دادن ایران ضعیف به اربابانش انهارا به طمع وباسر به چاه میفرستد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها