در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد؛

تاکید رئیسی بر پیشگیری از نوسانات ارزی/ بانک مرکزی موظف شد منابع ارزی خارج از کشور را بازگرداند

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار و انجام اقدامات پیشگیرانه از نوسانات ارزی، بانک مرکزی را موظف کرد با فعال کردن ساز و کارهای بانکی و اقتصادی ارزهای موجود در خارج از کشور را به داخل بازگرداند.

تاکید رئیسی بر پیشگیری از نوسانات ارزی/ بانک مرکزی موظف شد منابع ارزی خارج از کشور را بازگرداند

سیدابراهیم رئیسی همچنین سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد را مکلف کرد در بررسی عملکرد بودجه سنوات قبل و تدوین بودجه سال آینده دیدگاه‌های کارشناسانه نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات را لحاظ کرده و اشکالات و آسیب‌های مطرح شده در گزارش تفریغ بودجه را برطرف کنند.

رئیس جمهور وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد تا در اسرع وقت سامانه جامع تجارت را فعال کند.

در ادامه این جلسه موضوع توسعه تجارت و برطرف شدن موانع صادرات و مدیریت واردات با رویکرد صادرات محوری بررسی و اصلاحات لازم در این زمینه انجام و مقرر شد مصوبه اصلاح شده برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود.

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین بر لزوم اجرای موافقتنامه گمرکی منعقد شده با کشورهای مختلف در راستای برطرف شدن موانع و بهبود شرایط تجارت و نیز تامین زیرساخت‌های لازم برای افزایش حجم تجارت از جمله در بخش کشتیرانی و حمایت از صادرکنندگان کوچک تاکید کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نیری
    0

    منظور دکتر از جلوگیری از نوسان آرزی یعنی دلار رو ۲۷۷۰۰بمونه چرا دستور کاهش نرخ ارز را نمیدهند مردم دیگه بیچاره شدن

  • ناشناس
    0

    أقای رئیسی بهار حکومت شما زیر سئوال است --- آقای رئیسی حد اقل نزد آن میلیونها مردمی که به شما بعنوان یک فرد متدین وفا دار به نظام اسلامی برای رسیدن به قدرت رأی دادند این سئوال در ذهن آنانان بی جواب مانده است که چرا دولت شما تا کنون برای ارزش به حضیض رسیده ی پول ملی ایران ثروتمند و رهایی مردم بی پناه از بار سنگین کمر شکن تورم و گرانیهای سر سام آور کالاها و خدمات مورد نیاز خود که روز به روز بی ترمز بیشتر می شوند هیچ اثری از برنامه هایی علمی خدا پسندانه نه بگونه ای نظری و نه در عمل که امید آنان را به زندگی بهینه در دوران حکومت شما تازه کند تا کنون ندیده اند؟؟؟!!! شما چگونه می خواهید با هیچ برنامه ی رقمی و آماری علمی مستند ؛ در ایران که سرشار ازثروتهای خدا داده است مردم شایعات دشمنان را که می گویند آش همان آش و کاسه همان کاسه است باور نکنند و روزنه ای از امید به بهروزی در دلهای آنان در دوران شما باز شود که شما در عمل برای آنان تلاش می کنید؟؟؟!!! مردم ایران ثروتمند که صاحبان اصلی این ثروتها هستند و تاکنون با یاری خدا حفظ وجود وبقا و دوام کشور و نظام منتخب خود را تامین و تضمین کرده اند و از صدقه خوردن بنام یارانه ها و سبت کمکهای معیشتی سر افکنده شده اند ؛ می پرسند حد اقل برنامه های علمی و عملی شما ؛ برای رهایی بخشیدن به آنان از این وضعیت خفت بار و برای رساندن آنان به حقوق حقه و مسلم خود در این ثروتها که در قبضه های پلید مشتی از سرمایه داران از خدا بی خبر بی درد هنوز اسیر مانده اند ، کجایند و چرا هیچ اثر مثبتی حد اقل در نیازهای حیاتی زندگی روزانه ی آنان نداشته اند؟؟؟!!! باور کنید این سخنان دل سوزانه از دل یک دوست خرد گرا که موفقیت خدا پسندانه ی شما را در این مسئولیت خطیری که به دوش گرفته اید می خواهد ؛ بر خاسته اند . باید با تلاشهای نستوه و پیوسته ی علمی ضابطه مند و با برنامه های عملی شفاف کار آمد عدالت محور و افتخار آفرین ؛ شایعات دشمنان و بد خواهان بیگانه و درونی را نسبت به دولت و نظام از اذهان اکثریت مردم بزدائید. همیشه با ارائه ی با برنامه های علمی و عملی کار آمد ضابطه مند و با تکیه به ثروتهای کلان سر زمین ایران تلاش کنید دلهره احتمال تکرار فلاکتهای 8 سال گذشته را از دلهای مردم دور کنید و دشمنان این سرزمین پر نعمت را با توکل به خدا و کوششهای علمی و عملی ؛ پیوسته از نفوذ مجدد به این سرزمین ناامید سازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها