هشدارِ فروشِ آنلاین برخی مُسکن‌ها و داروهای اعصابِ تقلبی و کشنده در آمریکا

مقامات اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده آمریکا (DEA) در گزارشی نسبت به افزایش فروش آنلاین برخی از داروهای تقلبی و کشنده از گروه داروهای اعصاب و مُسکن‌های ضد درد در این کشور هشدار دادند.

هشدارِ فروشِ آنلاین برخی مُسکن‌ها و داروهای اعصابِ تقلبی و کشنده در آمریکا

مقامات آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) به مردم این کشور هشدار دادند که از خرید آنلاین قرص های تجویزی (داروهایی که تنها با نسخه پزشک قابل خریداری کردن از داروخانه ها هستند) خودداری کنند زیرا این داروها که از طریق آنلاین بفروش می رسد تقلبی بوده و حاوی دُزهای خطرناک و کشنده‌ای از مواد مخدر نظیر فنتانیل و متامفتامین هستند.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا اعلام کرد توصیه های اعمال شده برای گروهی از داروهای تقلبی است که مشابه برخی از داروهای اعصاب و مسکن‌های آرام بخش و ضد درد نظیر اکسی کدون، ویکودین، زاناکس (آلپرازولام) یا آدرالِ واقعی و غیرتقلبی تولید می شوند و به صورت آنلاین به فروش می‌رسند.

قرص های تقلبی به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی و سیستم های تجارت الکترونیکی در دسترس هستند.

به گزارش ساینس الرت، به گفته رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، قرص های تقلبی که حاوی این ترکیبات مخدر خطرناک و بسیار اعتیادآور هستند نسبت به گذشته کشنده تر و در دسترس تر هستند. در حقیقت، بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که از هر پنج قرص تقلبی حاوی فنتانیل در دو مورد دُز کشنده ای از این ترکیب وجود دارد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها