نماینده مجلس: اصرار مجلس بر تغییر طرح واردات خودرو بی‌فایده است؛ مجمع تشخیص صراحتا مخالفت کرده


6 مهر 1400 - 21:37
615359d8a7f36_2021-09-28_21-37
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با طرح واردات مشروط خودرو گفت: اصرار مجلس بر تغییر طرح خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتش را صراحتا اعلام کرده است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با طرح واردات مشروط خودرو گفت: اصرار مجلس بر تغییر طرح خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتش را صراحتا اعلام کرده است.

محمدحسین فرهنگی، در مورد طرح واردات مشروط خودرو که با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، گفت: کمیسیون صنایع مجلس هنوز جلسه‌ای در خصوص واردات خودرو نداشته است، به همین خاطر هنوز جمع بندی در این خصوص نداریم. شورای نگهبان این طرح را یک بار رد کرده بود و این بار دومی است که به کمیسیون صنایع مجلس بازمی‌گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو برای مجلس قبل بوده که در جلسات کمیسیون صنایع مجلس یازدهم، بحث هایی روی آن صورت گرفت که به طرح فعلی رسیدیم. هم اکنون ۹ ماده از این طرح به تصویب رسیده و تنها به یک ماده(ماده ۴) ایراد وارد شده است. ما در گذشته تنها به واردات خودروهای هیبریدی و برقی مجوز داده بودیم اما شورای نگهبان آن را مغایرت با تولید ملی دانست. اکنون که خودروهای بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی ب(b) و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره به طرح اضافه شده‌اند بار دیگر همین اشکال البته از سوی هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که در مجمع مستقر است، گرفته شده است. این در حالی است که ما در طرح صراحتا اعلام کردیم که واردات خودرو باید بدون انتقال ارز به کشور صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت:بنده به شخصه موافق این طرح هستم اما ملاک نظر شورای نگهبان است،مگر اینکه مجلس اصرار کند.اصرار مجلس هم خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مخالفتش را صراحتا علام کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با طرح واردات مشروط خودرو گفت: اصرار مجلس بر تغییر طرح خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتش را صراحتا اعلام کرده است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

615359d8a7f36_2021-09-28_21-37
6 مهر 1400 - 21:37

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با طرح واردات مشروط خودرو گفت: اصرار مجلس بر تغییر طرح خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتش را صراحتا اعلام کرده است.

محمدحسین فرهنگی، در مورد طرح واردات مشروط خودرو که با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، گفت: کمیسیون صنایع مجلس هنوز جلسه‌ای در خصوص واردات خودرو نداشته است، به همین خاطر هنوز جمع بندی در این خصوص نداریم. شورای نگهبان این طرح را یک بار رد کرده بود و این بار دومی است که به کمیسیون صنایع مجلس بازمی‌گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو برای مجلس قبل بوده که در جلسات کمیسیون صنایع مجلس یازدهم، بحث هایی روی آن صورت گرفت که به طرح فعلی رسیدیم. هم اکنون ۹ ماده از این طرح به تصویب رسیده و تنها به یک ماده(ماده ۴) ایراد وارد شده است. ما در گذشته تنها به واردات خودروهای هیبریدی و برقی مجوز داده بودیم اما شورای نگهبان آن را مغایرت با تولید ملی دانست. اکنون که خودروهای بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی ب(b) و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره به طرح اضافه شده‌اند بار دیگر همین اشکال البته از سوی هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که در مجمع مستقر است، گرفته شده است. این در حالی است که ما در طرح صراحتا اعلام کردیم که واردات خودرو باید بدون انتقال ارز به کشور صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت:بنده به شخصه موافق این طرح هستم اما ملاک نظر شورای نگهبان است،مگر اینکه مجلس اصرار کند.اصرار مجلس هم خاصیتی ندارد چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مخالفتش را صراحتا علام کرده است.

منبع: ایسنا

70

نظرات 35
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
فریدون 1 0 پاسخ 1400/7/7 -14:05

در ابتدا ظلم اندکی بود هر کس قدری بر آن افزود تا بدین پایه رسید. از نظام بر آمده از خون شهدا توقع داریم آنجایی که مردم از بیداد گروهی فریاد می زنند به وسیله ی انسان های تیزبین قضیه را موشکافی کنند تا جلوی ستم گرفته شود. این که گروهی ملت را استثمار کنند و کسی نباشد که حداقل مواضع طرفین یعنی مردم و شرایط تحمیلی این بازار افسار گسیخته را شفاف کند درد آور است. کسانی مثل دادستان محترم که در موضوع سند خودرو ورود کردند و جلوی زیاده خواهی عده ای را گرفتند و مجلس محترم حمایت کرد. این مطلب ما را امیدوار کرد پس می شود کارهای بهتر انجام داد. ما شما را رها نکرده ایم شما هم ما را رها نکنید. هر جا بوی ظلم می آید با قدرت ورود کنید تا خدای مهربان راه را هموار بفرماید.

غیر قابل نشر 1 0 پاسخ 1400/7/7 -13:34

خب حق وحسابها پرداخت شد و قیل وقال کننده ها سهمشون رسید .خدا نگهدار تا مجلس ودولت اینده .

بهروز جعفری 8 0 پاسخ 1400/7/7 -11:33

اون بالای ها هم سوار پراید و سمند بشن مثل آقای هویدا سوار پیکان میشد

محمد 1400/7/7 -13:03

اون بالای ها نارگیلم نمیندازن پایین

ناشناس 9 0 پاسخ 1400/7/7 -11:31

این عدالت نیست مردم برای خرید خودرو 30 سال پیش بهای خودرو 2021 رو پرداخت میکنند اون هم با قرعه کشی با این سیستم خودرو سازی هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد و فقط عین زالو جیب مردم را خالی میکنند هر کس مخالف این طرح هست قطعا رشوه بگیر خودرو سازها است .

محمد 8 0 پاسخ 1400/7/7 -10:57

نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید الان چون فروششون پایین اومده دارن بدون بعضی گاریارو بدون قرعه کشی میدن

احسان 4 0 پاسخ 1400/7/7 -10:46

هیتلر را اطلاعات و تصمیم گیری غلط نابود کرد ، عاقبت تصمیمات غلط شما هم نابودی است. آینده مشخص میکند

فریدون 12 0 پاسخ 1400/7/7 -10:18

رفتار خودرو سازان با مردم ظلم آشکار است و درک ابعاد این ظلم برای انسان های صالح دشوار نیست. چیزی که شما را از پایان دادن به این وضع اسف بار باز می دارد پولی است که به ستم از بندگان خدا گرفته می شود. راه اشتباه استباه است اصرار بر آن رضای خدا را جلب نمی کند و عملی که رضای خدا در آن نباشد برکت از آن گرفته می شود.

عبدالله 7 0 پاسخ 1400/7/7 -10:05

اقای احمد توکلی راز این طرح های بی خاصیت مجلس را افشا وبرملا کرد وی عنوان کرد بین مجلس وخودروسازان یک رابطه مافیایی است ، یعنی ابتدا برخی نمایندگان طرح واردات را مطرح می کنند سپس از خودرو سازان باج خود را می گیرند ودر اخر به بهانه ای طرح را مسکوت وبی نتیجه رها می کنند . روزی این ظلم به ملت بی پاسخ نخواهد ماند فعلا نظاره کنید که مردم چطور میان اهن پاره های ارابه های مرگ چون پراید قطعه قطعه می شوند ، ایا ظلمی بالاتر از ایت که پراید ۳ میلیونی به مردم بیش از ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می شود !؟

کارگر 9 0 پاسخ 1400/7/7 -09:50

مردم ومنتخب مردم در این سیستم کاره ای نیستند.مثل روز روشنه ولی الان کسی ندارند مثل مجلس غربگرا یا دولت غربگرا که مقصر کنند.

تست کنکور 8 0 پاسخ 1400/7/7 -09:35

مافیا در ایران کدام یک از گروه‌های زیر است: الف_ معلمان و فرهنگیان ؛ب_ کارگران و دهقانان ؛ج _کودکان کار و کارتن خوابها ؛د _آخوندها و سردارها؟

م 1400/7/7 -11:33

اخوندزادگان و سردارزادگان و از گزینه هایت حذف کردی

محمد 15 0 پاسخ 1400/7/7 -09:26

مافیاهای سایپا و ایران خودرو هرگزاجازه تصویب این طرح خوب و مفید برای مردم را نمی دهند چون که به ضررشان خواهد بود و مردم دیگر مشتری خودروهای بی کیفیت و آشغال و گران داخلی نخواهند شد .

علي 9 0 پاسخ 1400/7/7 -08:54

قشرهاي فقير ومحروم جامعه با اين اوضاع نه توان خريد ماشين رادارند ونه ساخت مسكن خودروسازهاي داخلي وسهام داران ان هم هر روز به بهانه اي خودرو راگران وباظرح واردات مخالفت ميكنند واين شركتها با سرمايهاي ملي فقط به نفع سرمايه داران است ويارانه فقرا به جيب سرمايه داران ميرود واين امكانات مخصوص طبقه بالاي جامعه است فقرا ارزوي داشتن يك ماشين ارزان را به گور ميبرند وسرمايه دارا ن هر روز يك ماشين گران قيمت سوار ميشوند

حامد 17 0 پاسخ 1400/7/7 -08:48

نفوذ تا شورای نگهبان هم درز کرده است... به قولی دیگی ک برا من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه ... کشور شده بهشت یک سری جناح و افراد خاص و قشر متوسط و روبه ظعیف مردم هم باید برن بمیرن... ن خونه ایی ، ن زندگی ،ن ماشینی ،ن ازدواجی ،ن امید به اینده ایی ...ن پیشرفتی ،ن حس نشاطی .. فقط افسردگی و بدبختی

... 1400/7/7 -13:29

نفوذ تا خوده‌ بزرگ آقا رفته ... روزیکه احمدی نژاد طرح حذف گمرک تصویب کرد و بزرگ آقا بلافاصله رفت کارخانه ماشین و با طرح مخالفت کرد و.... از اون روز به بعد من دیگه حرفی ندارم

ح 3 0 پاسخ 1400/7/7 -08:20

پراید کیلویی چند؟؟!!!!!!

سید اصغر 10 0 پاسخ 1400/7/7 -07:54

شما مرتب با تصویب قوانینی که فشار زندگی را بر مردم روز به روز افزایش میدهد و ضدیت با دنیا ،بامید خدا عاقبت صدام در انتظارتان خواهد بود.

دومان 8 0 پاسخ 1400/7/7 -07:52

اصل بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است ای مردم ساده لوح تو این چهل سال کدام حرکت رژیم به نفع مردم بوده (الان مزدوران فکر میکنن واسکن ولی چماقی است برای هشت ساله باقی مانده ) که این نبوده؟؟!! ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

آفرین به فهمت 19 0 پاسخ 1400/7/7 -04:52

قبول داری که لو لو سرخرمن هستید

وحید 19 0 پاسخ 1400/7/7 -03:48

تست اعتیاد ازمسئولین ومدیران ادارات ومجلس تنها راه حل نجات کشور.اکثرامعتادند.

محمد 29 0 پاسخ 1400/7/7 -03:02

آدرس را اشتباه ندهید همه ی کشور رو سپاه اداره می کند .

عوام 9 0 پاسخ 1400/7/7 -00:47

کشور ما کلا نوع دمکراسی اش خیلی کمیاب و شاید نادر باشد در دنیا ما ادعای انتخابات ازاد رو داریم ولی یک عیده خواص تعداد محدود با همان نوع تفکر و گرایش سیاسی انتصاب شدن از بین تمام مردم کسانی که با اندازه و متر این ده نفر مورد تایید قرار میگیرند به مردم میگن حالا شما مجاز هستید از بین این افراد انتخاب کنید پس هرکه را شما انتخاب کنید فرقی نمیکند یکی هستند مجلس تنها مرجع قانونگذاری در کشور به ظاهر است ولی خیلی باحاله یک شورای انتصابی دیگه که تعداد محدودی سیاسی بازنشته در ان عضو هستند به 290نفر نماینده قانونگذار این کشور میگن خفه شید و حرف نزنید ما ابنجا نشستیم این چه مدل دمکراسی و انتخابات ازاد است تمام دنیا رو انگشت به دهان برده کوچکترین ضرر برای منافع هزار فامیل قابل تحمل و حتی برسی نیست عزیزان

دزد اصلی منم ولی کسی جرات اعتراض نداره 5 0 پاسخ 1400/7/7 -00:07

دیگه دیدم پیاما رو فیلتر میکنی اسمم و عوض کردم!!!

غریبه 38 0 پاسخ 1400/7/6 -23:24

مافیای خودرو و خودرو سازان همان قانون گذاران و مخالفان واردات خودرو در راس قدرت تصمیم گیری کشور هستند

اسدی 29 0 پاسخ 1400/7/6 -23:09

اینها که بفکرمردم نیستندفقط به جیب خودشان فکر میکنند

م 19 0 پاسخ 1400/7/6 -22:47

مگر ادم نان دانی خودش و زن و بچه شو از این پول حلال طیب میبنده!!!

لبب 24 0 پاسخ 1400/7/6 -22:45

پس برجام مالید منظر صدبرابر شدن قیمتها باشید

نسل سوخته 22 0 پاسخ 1400/7/6 -22:44

پس کی جیب شما کثافتها را پر ونکنه وباج بده

11 18 0 پاسخ 1400/7/6 -22:42

بهتر است بگوییم، مجلس در راس امور بود.

ایران مظلوم 1400/7/7 -07:20

اون نماز جمعه س که در راس امور است :)

علی 25 0 پاسخ 1400/7/6 -22:41

مردم را بدبخت کنید . علی برکت الله.

مجید 41 0 پاسخ 1400/7/6 -22:17

تازمانی که ایران خودرو و سایپا با باج دادن مسئولین امر راخفه کرده مردم باید تاوان دهد.

شهروند 33 0 پاسخ 1400/7/6 -22:06

واقعا مافیای خودرو در ایران چقدر قدرت داره ؟