نصب ۱۲۰ شیر آتش نشانی جدید در محلات شمال تهران

شهردار این منطقه یک گفت: ۱۲۰ شیر آتش نشانی جدید با هدف افزایش ضریب ایمنی و کسب رضایت شهروندان در بافت های فرسوده شمال تهران در حال نصب است.

نصب ۱۲۰ شیر آتش نشانی جدید در محلات شمال تهران

سید حمید موسوی به مناسبت روز آتش نشان ی و ایمنی به همراه کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک و دیگر مدیران شهری، در دیدار با منصور سلطانی رییس ایستگاه ۸۸ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در چهارراه پارک وی و دیگر آتش نشانان این مجموعه، ضمن تبریک این روز با بیان مطلب فوق اظهار کرد: منطقه یک تا پایان سال ۹۹ دارای ۴۰۷ شیر آتش نشانی در محلات بود که طبق مصوبات شهرداری منطقه یک با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برای افزایش ضریب ایمنی در بافت های فرسوده و معابر کم عرض محلات، نصب ۱۲۰ شیردیگر در برنامه قرار گرفت که امسال ۶۰ شیر آتش نشانی جدید نصب و تا پایان سال نیز ۶۰ شیر دیگر جای گذاری می شود و با اتمام آن جمع شیرهای نصب شده به بیش از ۵۲۰ عدد می رسد.

وی گفت: بیشترین نصب در محدوده های دیباجی شمالی، گلابدره، شهرک لاله و بازار قدیم تجریش بوده که با نصب این شیرها در این محله ها می توان برای اطفاء اولیه حریق در این گذرهای کم عرض بدون حضور ماشین های آتش نشانی اقدام و حادثه را مهار کرد.

موسوی گفت: شناسایی گودهای پر خطر و تعیین تکلیف آنها، شناسایی ساختمان های بلند مرتبه نا ایمن و ... از دیگر اقدامات اجرایی در راستای ارتقاء ضریب ایمنی محلات است که در دستور کار مدیریت شهری این منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک افزود: در حال حاضر ۸ ایستگاه آتش نشانی در محلات ولنجک، گلابدره، دارآباد، کاشانک، شهرک نفت، باغ فردوس، حکمت، سوهانک فعال است که با توجه به بافت قدیمی محله قیطریه و نیاز به سرعت بخشی به ارائه خدمات در موقع وقوع حادثه در زمان طلایی، نهمین ایستگاه آتش نشانی نیز در این محله به مساحت ۳۵۰ متر مربع در حال احداث است.

وی بافت کوچه باغی و شیبدار برای عبور ماشین های آتش نشانی را یکی از مشکلات منطقه یک دانست و افزود: برخی از محلات منطقه یک با دارا بودن بافت کوچه باغی و شیبدار برای عبور ماشین های آتش نشانی مناسب نیستند و نیاز است که ماشین های مخصوص در این معابر تردد کنند. بر همین اساس اجرای ایستگاه های محلی آتش نشانی در نزدیکی این محلات نقش مهمی در خدمات رسانی سریع به حادثه دیدگان دارد.

موسوی هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را یادآور زحمات و خدمات سخت و نفس‌گیر آتش نشانان دانست و ضمن اهدای شاخه گل و تقدیر و تشکر از آنها گفت: آتش نشانان در راه نجات جان انسان ها از خود گذشتگی می کنند و این کار جز عبادت و جهاد در راه خدا نیست، آنها با عشق و با همه وجود در راه ایجاد آسایش و رفاه مردم کشورمان بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش می‌نمایند و در هنگام وقوع حوادث طبیعی در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت دستیابی به این امر مهم فروگذار نیستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها