سفارت ایران در عراق از تسهیلات دولت بغداد برای زائران اربعین تقدیر کرد

سفارت ایران در عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از اقدامات دولت بغداد در جهت تسهیل حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین تشکر کرد.

سفارت ایران در عراق از تسهیلات دولت بغداد برای زائران اربعین تقدیر کرد

به نوشته وبگاه المورد نیوز، در این بیانیه آمده است: «با تسلیت سالروز رحلت نبی اکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی، مراتب تقدیر و سپاسگذاری خود از دولت عراق و مردم سخاوتمند این کشور و موکب‌داران و تمامی کسانی که در راستای حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین امام حسین (ع) کمک‌ها و تسهیلات لازم را ارائه کردند را اعلام می‌داریم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که هرچند به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تعداد محدودی از زوار ایرانی میهمان عراق شدند اما در نهایت به ببرکت خون سید الشهداء و به فضل الهی میلیون‌ها نفر از عاشقان امام حسین (ع) از مردم عراق و زوار دیگر کشورها در کربلای معلی حضور یافتند.

سفارت ایران در ادامه ابراز امیداواری کرد که با برنامه‌ریزی و در شرایط مناسب و به دور از هرگونه محدودیتی، مراسم سال آینده اربعین برگزار شود و پیوندهای محبت میان دولت‌ها و مردم ایران و عراق بیش از هر زمان دیگری تقویت شده و شعار «حب الحسین یجمعنا» در واقعیت مصداقیت یابد.

در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال به علت شیوع ویروس کرونا، دولت عراق با میزبانی ۶۰ هزار نفر از زوار ایرانی موافقت کرد. وزارت کشور عراق نیز خبر داد که در مجموع ۱۷ میلیون نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها