استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به تداوم سیاست‌ «ضدانسانی» ترامپ در دولت بایدن

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به تداوم سیاست‌های ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا در دولت جدید این کشور از سمتش استعفا کرد.

استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به تداوم سیاست‌ «ضدانسانی» ترامپ در دولت بایدن

«هارولد کاه» مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به تداوم سیاست ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن» از سمتش استعفا کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا این مقام وزارت خارجه در اعتراض به اجرای سیاست مهاجرتی موسوم به «بند ۴۲» که از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ آغاز شده بود این تصمیم را اتخاذ کرده است. او این سیاست را «غیرقانونی» و «ضدانسانی» توصیف کرده است.

طبق گزارش «پولیتیکو» کال در نامه استعفایش که مربوط به مورخ ۲ اکتبر است نوشته که سیاست بند ۴۲، نگرانی‌های عمده‌ای درباره عدم پایبندی آمریکا به تعهدات الزام‌آورش در قوانین بین‌المللی پدید می‌آورد.

از ابتدای سال جاری میلادی و با روی کار آمدن جو بایدن، مرزهای جنوبی آمریکا با موج مهاجران از سمت مکزیک مواجه بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی دوره چهار ساله خود بود. وی طرح ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود.

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است. به رغم ادعاهای انتخاباتی بایدن درباره تلاش برای بازگرداندن کودکان مهاجر جدا شده از والدینشان در دولت ترامپ، طبق گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا تنها هفت کودک از بیش از ۲۰۰۰ کودک به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها