حذف داستان پسربچه چینی از کتاب «بدترین بچه‌های دنیا»

 ناشر کتاب «بدترین بچه‌های دنیا» نوشته «دیوید ویلیامز» اعلام کرد بخشی از داستان این کتاب را که مربوط به یک پسربچه چینی است در چاپ‌های بعدی حذف می‌کند.

حذف داستان پسربچه چینی از کتاب «بدترین بچه‌های دنیا»

انتشارات «هارپر کالینز» اعلام کرد در پی انتقادات به نژادپرستانه بودن داستان یک پسر چینی در کتاب «دیوید ویلیامز» این بخش از داستان را از چاپ‌های بعدی کتاب حذف خواهد کرد.

به این ترتیب در چاپ‌های جدید مجموعه داستان‌های کوتاه «بدترین بچه‌های جهان» دیگر شاهد داستان مربوط به یک پسر چینی به نام «برایان وانگ» نخواهیم بود.

حذف داستان پسربچه چینی از کتاب «بدترین بچه‌های دنیا»

«بدترین بچه‌های دنیا»، کتاب پرفروش «ویلیامز» که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد اوایل امسال توسط «جورجی ما» یک گوینده پادکست به دلیل داستان «برایان وانگ» با انتقاد مواجه شد. «ما» معتقد است این داستان نژادپرستی را از همان دوران کودکی عادی‌سازی می‌کند. او حتی معتقد است تصویرگری این کتاب برای شخصیت «وانگ» و نحوه به تصویر کشیدن او درست نیست.

با افزایش انتقادات، نسخه جدید این کتاب که در ماه «مارس» منتشر خواهد شد بدون داستان پسر چینی روانه بازار می‌شود. این انتشارات همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد در گفت‌وگو با نویسنده و تصویرگر کتاب به این نتیجه رسیده است که یک داستان جدید در نسخه‌های بعدی جایگزین داستان «برایان وانگ» شود.

«ویلیامز» که نویسنده کتاب کودک است، تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه از کتاب‌های خود را به فروش رسانده است.

منبع: ایسنا

47

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها