سخنگوی ناجا :

پلیس به دنبال استفاده از هوش مصنوعی است

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از حرکت پلیس برای استفاده از هوش مصنوعی خبر داد.

پلیس به دنبال استفاده از هوش مصنوعی است

سردار مهدی حاجیان در نشست خبری که پس از هفت ماه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، بااشاره به برنامه‌های هفته ناجا، گفت: شعار امسال هفته ناجا، «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» است. پلیس هوشمند تعریف مشخصی دارد و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس بیشترین تماس را با مردم دارد و روزانه در ۱۷۰۰ نقطه از کشور با مردم در ارتباط است، گفت: ۳۶ نوع ماموریت در قانون برای نیروی انتظامی تعریف شده که در اجرای آن‌ها باید از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه بعضی از این فناوری‌ها خاص و بومی کشور خودمان است، گفت: هدف ما حرکت از الکترونیک شدن به سمت هوشمندشدن است و امروز به دنبال ارائه خدمات به مردم از طریق هوش مصنوعی هستیم.

وی همچنین درباره اقدامات پلیس در هفته ناجا اظهار کرد: در هر روز با توجه به شعارهای روز اقداماتی را انجام خواهیم داد. در این هفته نرم افزار «پلیس من» رونمایی خواهد شد که این نرم افزار خدمات مختلفی را در حوزه پلیس راهور، پلیس فتا، گذرنامه و... به کاربرانش ارائه خواهد داد.

حاجیان در ادامه گفت: ما امروز اقتدار را علاوه بر شکل فیزیکی در نرم افزار نیز حاکم کرده ایم و به دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت های پلیس هوشمند و هوش مصنوعی، زیرساخت ها را حاکم کنیم.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه پلیس در تراز انقلاب اسلامی یک پلیس دارای توان عملیاتی، مقتدر و همچنین اخلاق مدار و ولایت مدار است، گفت: ما به دنبال تحقق این پلیس در رسیدن به معیارهایی هستیم که فرمانده معظم کل قوا ترسیم کرده اند.

حاجیان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای تحقق شعار امسال ما با قاچاق و احتکار برخورد خواهیم کرد و قانون نیز با حمایت از پلیس منجر به رونق تولید خواهد شد.

وی در این راستا از استقرار پلیس امنیت اقتصادی در تعدادی دیگر از گمرکات کشور تا پایان امسال خبر داد.

وی مبارزه با فساد و ظلم ستیزی را از ویژگی‌های پلیس در تراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در هفته ناجا به تبیین و تشریح این موارد خواهیم پرداخت. برای هفته ناجا ۲۶۲ برنامه رسانه ای در قالب مستند، گزارش، فیلم، کلیپ و... تهیه و تعدادی کلیپ اقتداری نیز برای این منظور تولید شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد پلیس در تمام حوزه ها، رویکردی پیشگیرانه و پیش دستانه است، گفت: امروز خوشبختانه پلیس اشراف اطلاعاتی بالایی در تمامی حوزه ها دارد.

مردم جهان از خدمات پلیس بهره مند می شوند

سخنگوی ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط اول مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد، گفت: امروز جهان از خدمات این پلیس بهره می برد. در سالی که گذشت بیش از یک‌هزار تن مواد مخدر کشف شد و این مواد ممکن بود به هر جای دیگری از جهان برسد از این رو سازمان های بین المللی باید قدر نیروهای مسلح و ناجا را بدانند و پاسخگو باشند که نگاه بشردوستانه در جمهوری اسلامی حاکم است. امروز خدمات نیروی انتظامی حفظ کرامت همه انسان ها در کره خاکی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه همه ساله در هفته ناجا خدماتی چون ترخیص خودرو، افزایش ساعت کاری مراکز و... ارائه می شده برنامه امسال پلیس چیست، گفت: مراکز خدمات دهی ما در هفته ناجا بیشتر تلاش خواهند کرد و اقداماتی نیز متناسب با شعار همان روز به طور روزانه اعلام می شود.

حاجیان در پاسخ به پرسشی درباره حضور طالبان در افغانستان و نظر این نیرو درباره قاچاق مواد مخدر نیز گفت: نیروی انتظامی با اقتدار با تزانزیت مواد مخدر مقابله خواهد کرد و در این مقابله نیز برای ما تفاوتی ندارد که در آن سوی مرز چه اتفاقی می افتد. ما با هر گونه تهدیدی با اقتدار برخورد خواهیم کرد.

حاجیان درباره اضافه شدن ابزارهای جدید به پلیس نیز گفت: در هفته ناجا و در هر روز یکسری ابزار و تجهیزات جدید به پلیس الحاق خواهد شد که عمده این موارد بومی هستند.

وی در پایان روزشمار هفته ناجا را که از ۱۷ مهرماه آغاز شد و تا روز جمعه ۲۳ مهرماه ادامه خواهد داشت این طور تشریح کرد.

شنبه: پلیس مقتدر، قانون مدار، امین مردم

یکشنبه: پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی

دوشنبه: پلیس خدمت گذار، سرباز فداکار، امنیت پایدار

سه شنبه: پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید، مانع زدایی

چهارشنبه: پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی، امنیت اجتماعی

پنج شنبه: پلیس، تلاش جهادی، ایثار، شهادت

جمعه: پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها، جامعه ایمانی

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    هفته پلیس رو به تمام نظامیان مخصوصا جناب اقایه رحیمی سردار عزیز تبریک عرض میکنم واز خداوند ممنان .براشون ارزویه روزهایه خوش وبرایه خودشون وخانواده هاشون دارم ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها