میخائیل اولیانوف:

امیرعبداللهیان و لاوروف امروز نشست پرباری داشتند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز با انتشار پیامی تصریح کرد: وزرای خارجه ایران و روسیه امروز نشست پرباری داشتند.

امیرعبداللهیان و لاوروف امروز نشست پرباری داشتند

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز چهارشنبه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد: نشست امیرعبداللهیان و لاوروف پربار بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره نوشت: وزرای خارجه روسیه و ایران امروز در مسکو دیدار کردند. نشست پرباری بود و در آن این امکان فراهم شد تا طیف وسیعی از موضوعاتی که در دستور کار دوجانبه و چندجانبه قرار دارد، از جمله موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین چشم اندازهای مذاکرات وین در مورد احیای برجام، مورد بحث قرار گیرد.

امیرعبداللهیان و لاوروف امروز نشست پرباری داشتند

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی پیش در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود اعلام کرد که گفتگوهایی در زمینه گسترش و توسعه روابط بین دو کشور در پروژه‌های دو جانبه، همکاری‌های اقتصادی و تجارت و دیگر مسائل سیاسی در منطقه با طرف ایرانی انجام شده است.

لاوروف در این رابطه گفت: ما توافق کردیم که همکاری‌ها و روابط اقتصادیمان را گسترش دهیم. ما همچنین همکاری‌های بشردوستانه نیز داریم. یکی از اولویت‌های ما مبارزه مشترک برضد همه گیری ویروس کرونا است. قراردادهایی در زمینه تحویل محموله‌های واکسن اسپوتنیک وی به ایران داریم و درباره تولید این واکسن در خاک ایران گفتگو کردیم. هر دو طرف معتقدند که روابط بین الملل باید بر اساس منشور سازمان ملل شکل بگیرند و ما با نظم جهانی مبتنی بر قوانینی که توسط آمریکا و متحدان غربی اش تبلیغ و ترویج می‌شود، مخالفیم. قوانین ما، قوانینی که روسیه طبق آن رفتار می‌کند، منطبق با منشور سازمان ملل است. توافق کردیم به همکاری‌ها در زمینه پلتفرم‌های مختلف بین المللی ادامه دهیم و در مورد بسیاری از تصمیماتی که طی اجلاس سران کشورهای عضو پیمان شانگهای در دوشنبه اتخاذ شد بحث و گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مسئله توافق هسته‌ای با ایران، گفته بود: درباره برجام نیز صحبت کردیم. معتقدیم که مذاکرات وین باید هر چه سریع‌تر از سر گرفته شود. ایران از آمریکا انتظار دارد که تعهداتش را در قبال برجام انجام دهد. انتظاراتی که آمریکا برای بازگشتش به برجام از ایران دارد، نه از جانب ما و نه از جانب ایران پذیرفتنی نیست.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • محمد.،،
    0

    لعنت بشما وروس وچین

  • کلاه قرمزی
    0

    اتابک خان گوشت و دمبه.1400

  • سیاوش سلطان
    0

    از روسیه مستقیم پرواز به چین تا کور شود آمریکا و اروپای بی شرف و خائن ... شوروی یک مهره آمریکا ، افغانستان را زد آمریکا سه مهره شوروی را عراق و لیبی و سوریه که در سوریه موفق نشد ، بازی آشکار در خاورمیانه ... توازن قوا نیاز جامعه جهانی است

  • مارال
    0

    خوبه دستورات لازم را از برادر پوتين دريافت كرد

  • ناشناس
    0

    ظاهرا" که قوی هستند پس میشه زیاد بارشون کرد .

  • حاج طوسی
    0

    یکی از دولت مردان ایران بگوید از ۱۵۰ سال گذشته روسبه تزار و یا شوروی سابق چه قدم مثبتی برای ایران برداشته که اینقدر شما خود را به روسیه می بچسبانید.منافع این دو هیچگاه مشترک نبوده و همیشه به ایران خیانت کردند.یادتان رفته که حتی از فروش سیم خاردار به ایران خودداری کردند.

  • پناهی
    0

    با سلام اطمینان به روسها اشتباه است و چین نیز همین طور ما آخرش مجبوریم با جهان آزاد تعامل کنیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها