رئیسی در آغاز مراسم سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها: تحول در کشور باید بر پایه علم و دانشگاه باشد/ همزمان اعتراض تعدادی از دانشجویان: نشست فرمایشی نمی خواهیم/ ویدئو

مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران شروع شد.

رئیسی در آغاز مراسم سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها: تحول در کشور باید بر پایه علم و دانشگاه باشد/ همزمان اعتراض تعدادی از دانشجویان: نشست فرمایشی نمی خواهیم/ ویدئو

در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل و بهرام عین اللهی وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهوری ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، جمعی از اساتید، رتبه‌های برتر آزمون سراسری، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و تعدادی از مسوولین و رؤسای دانشگاه‌های کشور و نمایندگان مجلس حضور دارند.

رئیسی در آغاز مراسم سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها: تحول در کشور باید بر پایه علم و دانشگاه باشد/ همزمان اعتراض تعدادی از دانشجویان: نشست فرمایشی نمی خواهیم/ ویدئو

قرار است در این مراسم سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه‌ تهران و حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران سخنرانی کنند.

همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار است یک استاد به نمایندگی از استادان دانشگاه‌ها و یک دانشجو نیز به نمایندگی از دانشجویان کشور و یکی از کارمندان دانشگاه تهران در حضور رییس جمهوری سخنرانی کنند.

رئیسی در آغاز مراسم سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها: تحول در کشور باید بر پایه علم و دانشگاه باشد/ همزمان اعتراض تعدادی از دانشجویان: نشست فرمایشی نمی خواهیم/ ویدئو

این نخستین حضور آیت الله رئیسی در دانشگاه تهران پس از تصدی مسوولیت ریاست جمهوری است.

در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش پزشکی، حدود ۲۶ نفر از کنکوری‌های برتر در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و همچنین برترین‌های شاهد و ایثارگر با حضور رییس جمهوری تقدیر می شوند.

در ادامه این مراسم که به‌ صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز شده است، پس از اهدای لوح تقدیر و جوایز به ۲۶ نفر از برگزیدگان آزمون سراسری، رییس جمهوری سخنرانی می کند.

همزمان اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران: نشست فرمایشی نمی خواهیم

رییس جمهور: تحول در کشور باید بر پایه علم و دانشگاه باشد

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در آیین بازگشایی رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور با ابراز امیدواری به اینکه دانشگاه‌ها سالی متمایز و سرشار از موفقیت‌های چشم‌گیر علمی داشته باشند، گفت: محورِ سند بالادستی گام دوم، پیشرفت علمی است و ایران با برخورداری از توان دانشگاهی بسیار بالا، می‌تواند جایگاه مهمی در عرصه علمی جهان داشته باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه در کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتماً باید علم‌پایه باشد، گفت: دانشگاه‌ها و دانشگاهیان باید با مسئله‌محوری، نیازهای کشور را شناسایی و برای برون‌رفت از مشکلات راهکار ارایه کنند.

آیت‌الله رییسی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید برای حل مسائل کشور به کمک دولت بیایند و بالاتر از آن، اتاق فکر دولت باشند، افزود: روشنفکران کسانی هستند که در جایگاه دیده‌بانی به رصد مسائل جامعه می‌پردازند، به موقع درباره آسیب‌ها هشدار می‌دهند و برای رفع آنها راهکار ارایه می‌دهند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه توان علمی دانشگاهیان کشور این امیدواری را ایجاد می‌کند که بتوانیم جایگاه تمدنی ایران را در مرجعیت علمی بازآفرینی کنیم، گفت: هرجا در مسیر صحیح حرکت کردیم توانستیم به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنیم و نمونه آن، نقش درخشان دانشگاه و دانشگاهیان در مقابله با بیماری کروناست که من از آنها قدردانی می‌کنم.

رییس دولت سیزدهم گفت: همه بخش‌های جامعه باید به نظریات و سخنان دانشگاهیان و صاحبنظران توجه کنند و کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها بیش از پیش رونق بگیرد. نباید به هیچ نظریه نو و حرف تازه‌ای بی‌توجه بود، هر چند تاکنون از سوی هیچ استاد و صاحبنظری بیان نشده باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دولت سیزدهم برای ساختن ایران قوی نیازمند حرکت قوی در تولید علم است، تصریح کرد: قدرت فقط در ساخت موشک نیست، اگر چه پیشرفت در این عرصه نیز مایه افتخار است، اما باید در عرصه‌های دیگر علمی و فناوری نیز پیشرفت کنیم تا کشور در جنبه‌های مختلف قدرتمند شود. اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری، اقتصاد فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال از عرصه‌هایی است که جای کار زیادی دارد و امروز برخی کشورهای همسایه به اندازه درآمد نفتی ایران از عرصه دیجیتال و فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند.

رییسی حرکت قوی برای تولید علم را نیاز امروز دولت به‌ویژه در ایجاد تحول علم‌پایه در کشور دانست و گفت: در این زمینه نقش دانشگاه، نقشی محوری است که فقط با تلاش‌های وزیر علوم و در عرصه ستادی ممکن نیست. همه دانشگاه‌های کشور به‌ویژه مراکز دانشگاهی در تهران که مرکزیتی در این زمینه دارند، باید در زمینه مسأله‌شناسی و ارائه راهکار، با دولت همکاری کنند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود به سخنان نماینده کارمندان دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در موضوع رفع مشکلات رفاهی و مالی کارکنان دانشگاه‌ها به دنبال آن هستیم که یک نظام جامع و عادلانه پرداخت در کشور ایجاد کنیم تا همه حقوق‌بگیران در آن دیده شوند و بر پایه متناسب‌سازی حقوق با تورم، مشکل همه قشرها حل شود.

وی در واکنش به سخنان شماری از دانشجویان که در قالب یک بسته تصویری در مراسم پخش شد، اظهار داشت: با ظرفیت‌هایی که در کشور سراغ دارم به آینده درخشان ایران بسیار امیدوارم و باور دارم هیچ بن‌بستی پیش روی ما نیست؛ ما اصحاب می‌توانیم هستیم و می‌توانیم مشکلات و موانع را کنار بزنیم.

رییس جمهوری جهاد علمی را شعار و روشی مناسب برای غلبه بر مشکلات توصیف کرد و گفت: طبیعی است که دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کنیم، اما می‌توانیم با کار مجاهدانه و علمی، سرعت پیشرفت کشور را مضاعف کنیم.

آیت‌الله رییسی افزود: دانشگاه‌ها باید هم در عرصه جذب دانشجو و هم در زمینه تحقیق و پژوهش هدفمند عمل کنند و پایان‌نامه‌های دانشجویی نباید در کتابخانه‌ها خاک بخورند، بلکه باید مسئله‌محور و تقاضامحور باشند تا به حل مشکلات کمک کنند.

رییس دولت سیزدهم درباره درخواست دیدار با تشکل‌های دانشگاهی نیز گفت: بنده خرداد امسال جلسه مفصلی با تشکل‌های دانشجویی در مسجد دانشگاه تهران داشتم و نظرات آنان را شنیدم و از برگزاری نشست دوباره و گفتگو با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی نیز استقبال می‌کنم

در پایان این مراسم آیت الله رییسی نماز جماعت را به همراه تعدادی از دانشجویان در مسجد دانشگاه تهران اقامه کرد.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • استاد دانشگاه
    0

    چه تحولی؟ کدوم تدبیر و احساس مسئولیت؟ کدام سلامت و پاکدستی؟ وزرای قسم خورده همه اعوان و آشناهاشون را برای سمت های وزارت خانه ها منصوب کرده اند. این همه رای دادیم و مردم را به رای دادن تشویق کردیم همه اش نقش بر آب شد

    نظرات شما -
    • سرباز کوروش
      0

      خب، راهتو اشتباه رفتی استاد، ما با این بی سوادی خیلی ساله میدونیم چه خبره، ماشالله عنوان شما رو تریلی نمیکشه، میگی تبلیغ کردی برا اینا،؟

  • پرستو
    0

    مثلا اساتید دانشگاه به شما طرح بدهند تو بلدی بخونی؟ تو که مگاوات را مگاوامات تلفظ می کنی با شش کلاس سواد میخای طرحی را بفهمی که استاد تمام صنعتی شریف در مورد نیروگاه و فیزیک هسته ای ارایه میدن؟ تو اصلا میتونی از رو بخونی؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه فقط تو میتونی بخونی پرستو جون .. راستی پرستو کدوم مسئول هستی ؟؟

    • به ناشناس
      0

      پرستوی ارباب جیره بده تو!

    • هاشم طاها
      0

      ابتکار اوراسیایی جاده وکمربند.....خخخخ

  • ایرانی
    0

    خواهشا هر کس فهمید ترجمه کند .

  • ناشناس
    0

    علم +مدیریت + اختیار +اراده . مطمئن هستی که اینها رو داری ؟؟؟

  • پزشک سهمیه ای
    0

    اقتصاد مملکت که نابود شده بود. حالا اموزش کشور به نابودی کشانده میشود. اینده جز تباهی چیز دیگری نیست

    نظرات شما -
    • ر
      0

      آموزش کشور توسط رفسنجانی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، در چهل سال پیش به نابودی کشانده شد. همه دارای یک مدرک بی خاصیت و بی کیفیت از دانشگاه آزاد زیر بغل گرفته اند، و دروغگویی و رشوه گیری و رشوه دهی را حرفه خود ساخته اند.

  • هه هه
    0

    چه مسخره، یه کلاس شیش ابتدایی بره دانشگاه تهران و اساتید دانشگاه که همه مدارک از آمریکا گرفتن و کرسی استادی دارن به ردیف دست به سینه و مؤدب بشینن تا حضرت آیت الله العظمی واسشون سخنرانی کنه

    نظرات شما -
    • محدثه
      0

      اون دکتر از خارج گرفته رو هم دیدیم .. آدم باید آدم باشه، وگرنه ده تا دکترا از هاروارد هم داشته باشه، تهش میره بمب اتم اختراع میکنه

    • جو
      0

      ههه ههه فقط خیلی بی ادبی

    • به محدثه
      0

      برو لبنان خودتون حرف بزن و نظر بده استادهای ما به تو ربطی ندارند!

  • عال
    0

    خدایا به داد مردم ایران برس فقط فریاد رس خودتی از این مسولین هیچ هیچ کمکی به مردم نیست فقط سیاه بازیه خوب تو ریس جمهوری هیچ راهکاری بلد نیستی میخواهی از یه دانش اموز چیزی یاد گیری

  • الف.
    0

    پیام‌هایی که من در این گفت‌وگو شنیدم، اینا بود: - اشتغال از دغدغه‌های محوری دولته... - امید داشته باشید... خارج از کشور رو ولش کن... - انشالا زمینه برای اشتغال شما فراهم میشه... - با کمک دانشگاه که باید بیاد "شیریک‌" بشه... و بسیار حرف‌های کلی و شعاری، وعده و وعید و انشاگویی ایدئولوژیک الی‌ماشاالله... -

  • منتظر
    0

    اقای رئبسی دفعه قبل که به دانشگاه رفتید و مورد استقبال بیشتر قرار گرفتید به خاطر ان بود که دانشجویان بابت عملکرد قوی شما با فساد شما را سنبل تحول میدیدند اما پس از انتخابات از انفعال حاکمیت در برخورد با مسببان وضع موجود احساس میکنند که این امر یک بازی سیاسی و جناحی بوده و باز سیستم موجود کماکان از عدالت محوری فاصله گرفته و مملکت همچنان در اختیار و به کام رانتخواران است این اعتماد را به مردم بازگردانید.....

  • اا
    0

    با گفتار درمانی هیچ مشکلی حل نمی شود. شما متاسفانه سیاستتان حرف و عکس گرفتن با مسوولین استان ها است.

    نظرات شما -
    • بهمن امامیان
      0

      ابرام به مشکلات و اقتصاد دستورمیده. باید اینجور بشه باید اونجور بکنین. در عمل کار دست کاردان نیست

  • حاجی انشاالله
    0

    دختره بدبخت با التماس میگه هر جا میریم کار نیست، میگه نا امید نباش دانشگاه باید تو این قضیه شیریک (به شریک میگه شیریک) ما باشه انشاالله، خداییش حاجی انشاالله خودتم فهمیدی چی گفتی؟

  • بازنشسته
    0

    جناب رئیسی متاسفانه دولت شمابیشتربه شعاروگفتاروحرکات نمایشی روآورده وازتورم،نرخ ارز وارتباط خوب بادنیا غافل شده بخداداریم زیربارتورم وگرونی له میشیم یک نگاهی به رشدقیمتهابعدازتشکیل دولت خودتون بکنیدبنده دارم جهیزیه فرزندم روتهیه میکنم وشماباممنوعیت ورودلوازم خانگی کره ای بلبشودربازارایجادکردیدودیگه نمیتونم بخداشرمنده خانواده هستم

  • ****
    0

    اون دانشجو ها بی ادبی کردند خبر فوری هم براشون تبلیغ میکنه!

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      تا چشتون درآد

  • علیرضا
    0

    اقای رییس جمهور هر چی ادم بیسواد که تو استان قدس رضوی بوده شما بهشون پست دادید . چرا در مورد دلار .گرانی مسکن اصلا اینا هیچ قیمت تخم مرغ رو هم نتونستی کنترل کنی . شما هم نباشی این کشور کماکان غرق میشود .نیازی نیست شعار بدی.

  • آلن
    0

    حاج اقا رئیسی رو هم ثبت نام کنید ! البته نه در دانشگاه ! در پایه هفتم

  • ناشناس
    0

    جناب رئیس جمهور نتوانست به سازمان ملل برود سفرش به اسکاتلند هم لغو کردند مشکل چیه چرا رئیس جمهوراسلمی نتواند به کشور دیگری برود؟؟؟؟؟حسنک کجایی؟؟

  • یکی از مردم
    0

    احتمالا قراره از این به بعد تو دانشگاهها ششم هم تدریس بشه و مدرکش رو بدن!

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      دکتر مثل دکتر ظریف باشه ولی حال نداشته باشه یه دور برجامو بخونه باعث و بانی ورشکستگی همه بشه خوبه یا مثل دکتر حسن روحانی که کار سنگینش ریش کردن باشه جمع کنید بابا

    • به مریم
      0

      جمع میکنیم ولی شما اجنبیها و شرقگداها رو جمع میکنیم بعد هم یه راست برتون میگردونیم کشورهای خودتون از مال خودتون بخورید نه از مردم ایران

  • وصیت
    0

    یکی نیست بگه آخه ابرام رییسی تو با چه رویی رفتی دانشگاه تهران وقتی تمام مناصب رو بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه پدر خانم (علم الهدی) یعنی زایشگاه امام صادق تقسیم کردی؟اگه میرفتی دانشگاه امام صادق که سنگین تر بودی، مسخره هم نمی شدی

  • نسرین ستوده
    0

    اینها که یه مشت ارزشی هستن. اینها را از پایگاه مقاومت جمع کردن اوردن

  • کار بر ناشناس
    0

    کشور و نمی شه فقط با شعار اداره کرد. مدیریت قوی باید ایجاد بشه

  • د
    0

    حضور رئیسی در دانشگاه تهران لزومی نداشته و ندارد، چون نه مدرک دیپلم دارد نه لیسانس و نه فوق لیسانس از دانشگاه های تهران و یا جهان. فسادستیزی آقای رئیسی در دولت و امور اجرایی هنوز آشکار و هویدا نشده است. پیشنهاد می‌شود آقای رئیسی دوباره انتخابات ریاست جمهوری را با حضور احمدی نژاد و دیگران با مناظرات واقعی برگزار کند تا پشتوانه بیش از ۷۰ درصدی مردم برای ریاست جمعوری فراهم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها