رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از زنان پلیس و بسیجی در امنیت زنان و کودکان

رئیس فراکسیون زنان در مجلس گفت: باید از نقش زنان بویژه بسیج جامعه زنان و زنان پلیس به صورت داوطلبانه و بسیجی در حوزه امنیت زنان و کودکان استفاده شود.

ضرورت استفاده از زنان پلیس و بسیجی در امنیت زنان و کودکان

زهره الهیان روز دوشنبه در دومین همایش بانوان فرهنگیار افزود: زنان در فرهنگ سازی نقش بی بدیلی دارند انها در حوزه امنیت اجتماعی نقش ویژه ای داشته و پلیس زنان نیز در این عرصه ایفای نقش می کنند.

وی تاکید کرد: باید از نقش بانوان بویژه بسیج جامعه زنان و پلیس در حوزه امنیت زنان و کودکان استفاده کرد، هر چند طرح هایی در این زمینه در مجلس شورای اسلامی در دشگستور کار قرار دارد.

الهیان افزود: هر جا حضور مردمی در امور جاری کشور دیده شده موفق بوده ایم. سازمان های مردمی بسیاری داریم که آمادگی دارند در حوزه سلامت و امنیت به کمک بیایند، هر چند فراکسیون های مردم نهاد در مجلس در این زمینه فعال شده اند؛ در این راستا می توانیم ظرفیت سازمان مردم نهاد در حوزه زنان را به کمک بیاوریم و لازم است تا در این مسیر به آموزش بانوان که راس و محور خانواده هستند، کمک شود تا در مسیر سلامت اجتماعی گام برداریم.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین این کمیسیون آمادگی دارد تا هر گونه خلاء قانونی را در حوزه کاهش آمار مرگ و نیر ناشی از تصادفات احصاء کرده و اصلاح کنیم و از لحاظ نظارتی نیز دستگاه های مختلف را پای کار اورده تا به وظائف خود در این حوزه عمل کنند.

الهیان افزود: به لحاظ علمی در فرهنگستان علوم پزشکی براساس شاخص های آینده پژوهی ثابت شده که فرهنگ سازی و استفاده از فناوری در کاهش مرگ و میرها اثر دارد.

وی گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات جان باخته و ۳۰۰ هزار نفر مجروح می شوند که این آمار تهدیدی برای سلامت کشور است. سالانه انواع بیناری های سرطانی، مزمن و عفونی به یک میزان خسارت به جامعه وارد می کند اما تصادفات بیش از همه این بیماری ها سلامت مردم را تهدید می کند.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.
براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها