تصاویری بسیار قدیمی از اولین دیدار ایران-کره؛ ۴۴ سال پیش/ عکس

اولین تقابل ایران و کره‌جنوبی در تهران و ورزشگاه آزادی در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران رخ داد.

تصاویری بسیار قدیمی از اولین دیدار ایران-کره؛ ۴۴ سال پیش/ عکس

ایران و کره‌جنوبی تا کنون و تا قبل از بازی امروز در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، هفت بار در تهران با هم روبرو شده‌اند که هر شش بازی نیز در ورزشگاه آزادی انجام شده است. نکته مهم اینکه تیم ملی ایران در این هفت بازی هنوز به کره‌ای‌ها نباخته و پنج بار در آزادی، کره‌جنوبی را برده است. از این هفت بازی، چهار بازی در مقدماتی جام جهانی بوده و یک بازی مقدماتی جام ملت‌ها، یک بازی دوستانه و یک بازی هم که اولین آن بوده در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران.

پس از اولین رویارویی ایران و کره‌جنوبی در تهران که با برتری دو بر صفر ایران در بازی‌های آسیایی تهران همراه شد، ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ برای دومین بار میزبان کره شد. بازی رفت در بوسان با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود و در بازی برگشت نیز دو تیم به تساوی دو-دو رسیدند. هر دو گل ایران را نیز حسن روشن به ثمر رساند. در ادامه تصاویری از این دو جدال مهم دو تیم در سال ۱۳۵۶ را مرور می‌کنیم.

اولین تقابل ایران و کره‌جنوبی در مقدماتی‌های جام جهانی تا لحظاتی دیگر در بوسان آغاز می‌شود. علی پروین کاپیتان و ناصر حجازی و کازرانی آماده‌ی گرفتن یک امتیاز بدون گل خورده از جهنم بوسان.

حسین کازرانی مدافع تیم ملی ایران قبل از مهاجمان کره‌جنوبی سر زده و نصراله عبداللهی زوج او در خط دفاع نیز نظاره‌گر است. تساوی دو-دو در دومین تقابل ایران و کره‌جنوبی در تهران و این بار در مقدماتی ۱۹۷۸

پرواز غفور جهانی یکی از دو مهاجم ایران و تقابل با دروازه‌بان کره‌جنوبی در نمایی از ورزشگاه آزادی که برای دومین بار میزبان جدال ایران و کره‌جنوبی است. حسن روشن زننده هر دو گل ایران نظاره‌گر است.

منبع: ورزش سه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عادل k
    0

    سه بار قهرمانی جام ملت های آسیا ارزویی که 43 سال است بر دلمان مانده......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها