کاخ سفید: پنجره دیپلماسی برای تعامل با ایران برای همیشه باز نخواهد ماند

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری با اعلام آمادگی این کشور برای بازگشت به مذاکرات وین گفت که پنجره دیپلماسی برای تعامل با ایران برای همیشه باز نمی‌ماند.

کاخ سفید: پنجره دیپلماسی برای تعامل با ایران برای همیشه باز نخواهد ماند

جن ساکی روز سه‌شنبه گفت که همچنان به دیپلماسی برای تعامل با ایران پایبندیم.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «پنجره دیپلماسی برای تعامل با ایران برای همیشه باز نخواهد ماند».

ساکی اضافه کرد که «ایران» یکی از موضوعاتی بوده که با تیم اسرائیلی به سرپرستی «یائیر لاپید» وزیر خارجه، در واشنگتن مورد بحث قرار گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد که آمریکا آماده بازگشت فوری به دور جدید مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای با ایران است.

با آن که دولت جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اما تاکنون شش دور مذاکره به دلیل اصرار واشنگتن بر حفظ برخی تحریم‌ها و همچنین زیاده‌خواهی و مداخله در مسائل موشکی و منطقه‌ای ایران باعث شده این گفت‌وگوها به توافق منتهی نشود.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت دونالد ترامپ بعد از خروج یکجانبه از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده نمی‌تواند هیچگونه ضمانتی درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از توافق بدهد.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین + آلمان) برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. پس از این توافق، علاوه بر محدودیت‌هایی که برای برنامه هسته‌ای ایران اعمال شد، تاسیسات هسته‌ای ایران نیز تحت نظارت شدید و گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

اما اندکی بعد و در اردیبهشت سال 1397، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با زیر پا گذاشتن این توافق بین‌المللی که به تایید سازمان ملل نیز رسیده بود، از برجام خارج شده و شدیدترین نظام تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    بنده خدا دولت گرین کارتی رفته هرجور التماس می کنند فایده ندارد

    نظرات شما -
    • جیب خالی پز عالی
      0

      میدونی که کافران اهل عمل هستند

    • دشمن دوست !!!
      0

      کافران اهل تحریم کردن دارو و غذا هستند و اهل ظلم و جنایت به اسم حقوق بشر و ایجاد داعش برای کشتار بی پناهان و کودکان هستند ........ ما هم اهل دوست داشتن دشمن هسیم و برای جنایات دشمنانمان توجیه می تراشیم و به آنان ارادت می ورزیم آنهم با عقل کم و جیب خالی !!!!

  • کلاس الکی
    0

    فعلا ایرانی ها نازکن را به برق زده اند

  • دن کیشوت
    0

    نتیجه چهل و سه سال جنگ زرگری ایران و آمریکا : پنج هزار آقا زاده ساکن آمریکا، فروش اسلحه به اعراب با ترفند ایران هراسی، سود آخوندها و پر شدن جیبشان با ترفند دشمن فرضی و تحریم، رسوخ فرهنگ آمریکایی به ایران آریایی، انحراف و بدعت در دین توسط روحانیون، انجماد و یبوست فکری ملت به دلیل عدم تعامل با دنیا و انحصار رسانه و ابزارهای فرهنگی هنری در حکومت. در واقع اختلاف بین ایران و آمریکا ، یک توافقنامه برد_برد برای هر دو کشور است که در سال ۵۷ توسط انگلیس تدوین شد و تسخیر سفارت آمریکا هم به توصیه انگلیس انجام گرفت که کمترین پاداش بالا روندگان از دیوار سفارت هم، اقامت فرزندانشان در آمریکایی بود که از دیوار سفارتش بالا رفتند.مرگ بر انگلیس، مرگ بر انگلیس، مرگ بر انگلیس و دست پرورده هایش

  • مح
    0

    حرامزاده ها اگر راست می گویید همین الان این پنجره راببندید

  • ناشناس
    0

    مگر شما به دیپلماسی و تعامل برد برد پایبند هستید که به زور دارید منت می زنید که همیشه این پنجره باز نخواهد ماند ؟؟؟؟؟ این پنجره شما مگر چقدر اعتبار دارد؟؟؟

  • زهرا
    0

    سیاست امریکا دک کردن شاه اما فکرشو نکرد ازاین رژیم رکب بخوره

  • ناشناس
    0

    خانم جن پنجره را ببند سردت نشه يهو

  • یاخدا
    0

    اشتباهات تایپی عذرخواهی/ اما کامنتها پست زیر راهبرد مقابله تحریم ظالمانه است https://khabarfoori.com/detail/2903280 اگر همزمان با سروع مذاکرات اعلام کنند رایگان فناوری هسته ای (منظور فایل نقشه و دانش) در اختیار عموم ملتها میگذارند، چنان ضربه کاری به امپرالیسم میزنند که محافل سرمایه داری جنایتکار صهیونی مجبور میشوند نوکرهایشان (دول غربی) با التماس تحریمها بردارند/ الان ایران شده کبریت بیخطر حماقت!! این دانشهای راهبردی مثل هسته ای و موشکی و پهپاد رایگان منتشر کنید تا بساط کاسبی این شیطان ماسونی صهیونی برچبده سود/ نیم قرن NPT چکار کرده جز محرومیت ملت ایران نیروگاه هسته ای! امروز باید ۴۰ نیروگاه هسته ای داشته باشیم! / خائنان و غافلانی رفتند پیمان پاربس امضا کردند چگونه صنعت خودکفای ساخت نیروگاه حرارتی گازی نابود و ایران با کمبود برق مواجه کردند! شیطان امپرالیسم با فریب مسئولان ایران با این نهادها و پیمانها کشور در منجلاب آچمزی تحریم و کمبود و مافیایی ها اختکار و گرانفروشی قرار دادند!!!

  • امیر1
    0

    به چه امید دوباره مذاکره.ایا مذاکره مشکلی را حل خواهد کرد با چه کسانی مذاکره می کنید با کسانی که به حرفهای خودشان پایبند نیستند پس این به چه کار می اید . مذاکره یا همان حرف و حرف هم باد هوا است

  • teacher-nazari
    0

    باید قبول کردبرجام بهد از عهدنامه ترکمنچای کلاه بزرگی بر سر ایران بود نه تحریم‌ها رفع میشه چونکه تحریم‌ها واقعا مردم را به زانو درآورده نه مسئولین و ازین آخور روسیه و چین میخورن یه بابایی گفت آمریکا شیطان بزرگه حالا مردم باید تاوان اشتباهش بدن شیطان بزرگ انگلیس روسیه و چینه ببینید چقدر خنجر زدن به ایران

  • ص _ ن
    0

    قابل توجه کاخ سفید آمریکا . مذاکره با آمریکا تروریست سر کاری می باشد . آمریکا اهل مذاکره دروغین با ایران اسلامی است . آمریکا برای فریب افکار عمومی جهان مذاکره می کنید . مرگ بر آمریکا تروریست .

  • نعمت
    0

    رو که نیست از سنگ پای قزوین هم ردکرده -- برای جبران اشتباهات ترامپ احمق دارن دست وپا میزنن اونوقت میخوان با بستن پنجره عامل تحریک برای پیشبرد اهداف تزریق کنند - ضمنا منضور خانم جن . کدوم پنجرست ؟؟؟ مگه شما پنجره ای گذاشتید که بخوایید ببندید -

  • حامد
    0

    پنحره کارش باز و بسته شدنه گیرم بسته بشه تا ابد بسته نخواهد ماند

  • سرکاری
    0

    هیچ موقع هیچ توافقی صورت نمیگیرد

  • بهروز ترکه
    0

    به دررررک! داریم خر خر( آدمی که کارد تو ریه هاش رفته)میکنیم ، یکدفعه شارگ بزنید جون بکنیم دیگه! زندگی نیست که ما میکنیم

  • لر با طایفه
    0

    خانم ساکی فامیل ماست، بهش افتخار می کنیم، ابوالفضل ساکی از درود لرستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها