رئیس کمیسیون عمران مجلس پاسخ داد

ساخت مسکن توسط چینی‌ها در ایران صحت دارد؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حواشی پیرامون ساخت مسکن در کشور توسط چینی‌ها پاسخ داد.

ساخت مسکن توسط چینی‌ها در ایران صحت دارد؟

رضا رضایی کوچی در جمع خبرنگاران، درباره حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها اظهار کرد: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور داریم و از نظر تامین مصالح هم هیچ مشکلی نداریم؛بنابراین هیچ دلیلی نیست که بخواهیم یک کشور خارجی را بیاوریم تا برای ما مسکن تولید کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این موضوع در کمیسیون مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت‌های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛کمااینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت‌ها مشکلی نداریم و می‌توانیم به رویه ساخت این واحدهای ساختمانی نیز سرعت ببخشیم.

رضایی کوچی افزود: ما قابلیت این را داریم که برای کشورهای همسایه هم مسکن بسازیم؛ همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی کشورهای همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت‌های ما باید در این بازارها حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: متوجه شدیم که برخی از وزرا برعکس عمل می‌کنند ؛یعنی به جای اینکه فرصتی برای حضور ما در شرکت‌های همسایه فراهم کنند، برعکس شرکت‌های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند.

رضایی کوچی افزود: به جد با این کار مخالفیم و معتقدیم که تمام شرایط برای ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور فراهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • رحمانی
    0

    جناب کوچی لطفا به همین شهر پردیس تشریف ببرید وتفاوت مسکن مهری را که شرکت کوزوی ترکیه در فاز ۱۱ ساخته با مسکنی که شرکت های ایرانی در فاز ۸ ساخته اند را ببینید ، شرکت های ایرانی دانش کار را دارند ولی وجدان وانصاف بایسته را ندارند ، از کار ومصالح وکیفیت فقط به خاطر نفع بیشتر می زنند واستاندارد ها را اصلا رعایت نمی کنند ولی پایان کار را با رشوه و... در یافت می کنند متاسفانه !؟

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط خدا کنه مسکن بسازند چند وقت دیگر به ما امر و نهی نکنند شانس آوردیم، چشم تنگ های کمونیست سوسک خور

  • ناشناس
    0

    اقای رضا رضایی قرارداد چین را ملت ایران ابطال کردند مسکن مهر که در تمام کشور مان توسط ایرانی ساخته شده را به مردم مان بدهید اصلا هیچ احتیاجی نداریم چین برای ما مسکن بسازند

  • رها
    0

    وقتی پزشک عمومی رئیس کمیسیون عمران میشه خود بخوان حدیث مفصل

  • ناشناس
    0

    به به مسکن ساخت چین، چه شود......

  • ناشناس
    0

    باسلام ایشان دکتر دامپزشکی خوانده

  • محمد.،،
    0

    ایران گرفتارپادوهای روس وچین...!!. بیکسوطن.عزیزوطن

  • دانا باش
    0

    البته یک تفاوت بین شرکتهای چینی وایرانی وجود دارد.شرکتهای ایرانی زیر میزی را با منت میدن بعد هم همه جا میگن.وهم میخوان جای دیگه هم از این زیر میزی استفاده کنند.اما شرکتهای چینی ضمن اینکه خارجی هستند وکلاس دارند وسفربه چین وپورسانت چرب وچیلی وبی حاشیه هستند.گیرم که تعدادی کارگر ایرانی هم بیکار شوند .حتما کمیته امداد بهشون بسته معیشتی میده.فقط باید مواظب بود خارجیها که با ایران رابطه دارند بهوشون سخت نگذره ودلخورنشوند.

  • امین
    0

    متاسفانه کار رو با رانت و پارتی بازی میدن به یه تعداد پیمانکار بی وجدان نمونش خیلی از پروژه های مسکن مهر یا نصفه و نیمه کارو ول میکنن یا از مصالح کم میزارن ای کاش نظارت جدی باشه حالا هر کی میخواد بسازه مشکل ما تو همه موارد اینه کسی بالا سر کار نمیره تا گندش در میاد

  • شهرام.ر
    0

    مطابق بامتن بالا ایشون گفته اند که برای کشورهای دیگر هم میتوانیم مسکن بسازیم !!!! . مثل صادرات واکسن کرونا به آمریکا و ...؟؟؟ دروغ آب جوش نیست که دهن شما رو بسوزونه .خجالت بکشید .

  • ناشناش
    0

    شما بفرمایید چی صحت داره!؟کلا چیزی اینجا صحت نداره ،حتی زندگی

  • پامنقلی
    0

    بعدازهدیه کرونااینک نوبت مسکن

  • ناشناس
    0

    اگر مدیریت ساخت مسکن در دست چینی ها بود تا کنون نه تنها هیچ بافت فرسوده ای دیگر کشور وجود نمی داشت بلکه چهره شهرها از کوچه و خیابان های های تنگ و ناایمن به مدرن و استاندارد تغییر می کرد. کاری را که ادمی توان ندارد عیب نیست که از دیگران کمک بگیرد چرا که هدف حل مشکل است نه ادعا.

  • کاربر ناشناس
    0

    خاک برسر وزراونمایندگانی که توسط مردم انتخاب میشن امابه مردم خیانت میکنن جونهای مابیکارن ایناکارهاشونومیدن به خارجیهاتوروخدااین آدمهای پست نفودی راازدستگاههای دولتی بیرون کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای رئیسی این رستم قاسمی به درد جرز لای دیوار هم نمی خوره تو وجود این مردک بی خاصیت چی دیدی که اینو به عنوان وزیر مسکن شهر سازی معرفی کردی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها