معاون خرید ذوب آهن اصفهان گفت:

اثر «شلاق چرمی» در زنجیره تامین صنایع معدنی شکل گرفته است

معاون خرید ذوب آهن اصفهان گفت: یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی کنونی در صنایع فولادی که چندی است شاهد اثرات آن هستیم، معروف به

اثر «شلاق چرمی» در زنجیره تامین صنایع معدنی شکل گرفته است

محمدجعفر صالحی در پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن وصنایع معدنی و تجهیزات وابسته، اظهار کرد: اثر شلاق چرمی نوسانی در زنجیره تأمین است که عامل اصلی به وجود آورنده آن تغییرات در میزان تقاضا است. با حرکت از سطح مشتری جزء به سطوح بالاتر در زنجیره تأمین، تغییرات کوچک در سطوح پایین باعث تغییرات بزرگ در سطوح بالایی می‌شود. این تغییرات موجب نوسانات بزرگی در مجموعه زنجیره تأمین خواهد شد.

وی افزود: مشکل قطع برق در نیمه نخست سال و مشکل گاز در نیمه دوم سال با شروع فصل سرما که با آن مواجه خواهیم شد از جمله مشکلات پیش رو است.

صالحی اظهار کرد: مشکل دیگر در بحث قیمت های دستوری و انتظار کاهش قیمت است که به نوعی به جامعه تزریق شده است و بازار را در حالت رکود قرار داده که امیدواریم تا اواخر آبان ماه جرقه های از حرکت را مشاهده کنیم.

معاون خرید شرکت ذوب آهن همچنین به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این نمایشگاه این است که امکان بهره گیری از نظرات و تبادل نظر با کارشناسان و خبرگان با تجربه ازجمله پیشکسوتان ذوب آهن فراهم می شود که به نوعی مخزن تجربه و دانش هستند.

وی افزود: به نظر می رسد که شرایط کرونایی در حال رقیق شدن است و امید است که این نمایشگاه ها بتوانند به وضعیت سابق برگردند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها